اصول و قواعد خوشتیپی آقایان

 

امروزه کت و شلوار رنگی جای خود را میان آقایان پیدا کرده است و آقایان دیگر از کت و شلوارهای تیره استفاده نمیکنند و کت و شلواررنگی مردانه را در اولویت خود قرار دهند. اما برخلاف لباس ها و کت و شلوار تیره رنگ که به سادگی ست می‌شوند ، لباس های رنگی رای ست شدن قوانین هارمونیتیک سخت گیرانه ای دارند. برای ست کردن کت و شلوار رنگی هارمونی رنگ را باید رعایت کرد تا ظاهری شلخته و گیج کننده نداشت. د

کت و شلوار تیره وخنثی رنگ مانند خاکستری و مشکی و سرمه ای جایگاهی غیر قابل تغییر میان آقایان دارند و در هر موقعیت و مراسمی قطعا انتخاب اول اقایان خواهد بود . این کت و شلوارها هیچ گاه از مد نمیفتند و همواره جذاب و زیبا خواهند بود . همانطور که میدانید این رنگ لباس ها و کت و شلوارها با هر رنگ و مدلی ست میشوند اما ممکن است بعد از مدتی هوس کنید کمی تنوع به خرج دهید یا حتی ممکن است از این رنگ ها دل سرد و خسته شوید . آن‌گاه میتوانید این کت و شلوار تیره را با کت و شلوار رنگی جایگزین کنید و جانی دوباره به استایل خود ببخشید .

کاملا صحیح است که پوشیدن لباس های رنگی قوانین سخت گیرانه زیادی دارد و به مهارت کافی نیاز دارد. اما همین کت و شلوارهای رنگی تاثیر شگفتی بر اعتماد به نفس شما خواهد داشت و روحیه شما را شاداب تر و با نشاط تر خواهد کرد. آنچه در این مقاله بررسی میکنیم مهارت های پوشیدن کت و شلوار رنگی است تا شما بتوانید استایلی پررنگ و جذاب برای خودتان ایجاد کنید.

ترکیب و هارمونی رنگی را به درستی اجرا کنید .

ترکیب درست رنگ ها از اصول مهم و رنگی پوشیدن است . با این توضیح که اگر شما یک استایل رنگی برای خود ایجاد کنید و از رنگ ها درستی استفاده نکنید، تقریبا هیچ قدمی جهت داشتن یک استایل رنگی زیبا برنداشته اید. اگر از رنگ های درست استفاده کنید و در ست کردن آن ها دقت کافی را به کار ببرید یک استایل رنگی جذاب و خاص خواهید داشت .

هنگامی که از لباس های رنگی صحبت میکنیم منظورمان این نیست که تمام رنگ های دنیا را باهم ست کنید و بپوشید بلکه هدف استفاده از یک یا دو رنگ ماکسیمم سه رنگ در تناژهای مختلف می باشد. برای توضیح بیشتر مثلا اگر یک کت و شلوار سبزدارید بهتر است برای پیراهن از رنگ های سفید و سبز در تناژهای روشن استفاده کنید . در ست کردن اکسسوری ها نیز همین مساله صادق است . هم چنین اگر یک رنگ خنثی یا مکمل در پالت رنگ انتخابی شما باشد امکان ترکیب و ست کردن بیشتری خواهد داشت. خوب است این نکته را بدانید که هنگامی که کت و شلوار رنگی میپوشید قدرت استفاده از اکسسوری های بیشتری مانند پوشت ، کراوات و عینک را دارید .

انتخاب رنگ ها بر اساس فصل ها

بسیاری از آقایان تمایل دارند برحسب فصل های سال از رنگ های مختلف کت و شلوار استفاده کنند ، اما از اهمیت آن آگاه نیستند و رنگ های مناسب فصل ها را نیز به خوبی نمیشناسند .

به عنوان مثال رنگ های گرم مانند قرمز کشمیری ، قهوه ای ، شتری ، خاکی و انواع تناژهای رنگ آجری برای فصل سرما مانند زمستان و پاییز مناسبند ، زیرا طیف گرما را به خود جذب میکنند و همه با دیدن شما احساس گرما، دوستی و نزدیکی خواهند کرد. عکس این مساله برای فصل گرما نیز صادق است.

کت و شلوار بهاره

از نام این فصل باید فهمید که رنگ های بهاره ، رنگ های شاد و پر نشاطی هستند . پس شما در نهایت آزادی میتوانید به جای کت و شلوارهای معمولی از کت و شلوارهای رنگی و جذاب استفاده کنید .

افزودن بر کت و شلوارهای رنگی میتوانید از کت وشلوار های طرح دار استفاده کنید . زیرا آن ها هم انتخابی مدرن و ایده آل به شمار میروند .

کت وشلوار بهاره خود را میتوانید از رنگ های آبی کاربنی ، آبی روشن ، قرمز کشمیری ، قرمز سنتی و تمام تناژهای رنگ سبز انتخاب کنید .

کت و شلوار تابستانه

تابستان گرم ترین فصل سال است از این رو تمام انتخاب های شما در هر رنگی که باشد باید در تناژهای ضعیف خود باشد . به عنوان مثال اگر رنگ آبی را انتخاب میکنید باید روشن ترین آبی را انتخاب کنید. از طرف دیگر رنگ های کرم و بژ بهترین رنگ برای تابستان هستند. از این رو کت و شلوارکرمی را به همه آقایان در فصل تابستان توصیه میکنیم .

استایل رنگی بعدی که میتوانید در تابستان استفاده کنید پیراهن سفید مردانه است. شما میتوانید با هر یک از این کت و شلوارهای رنگ روشن از پیراهن سفید مردانه استفاده کنید .

زیرا رنگ های روشن گرما را به خود جذب نمیکنند و باعث خنک ماندن شما خواهند شد . هم چنین کت و شلوارهای رنگ روشن ه خوبی با انواع اکسسوری ها در انواع رنگ ها ست میشوند و هارمونی زیبا و چشم نوازی ایجاد میکنند .

اگر در فصل تابستان تمایل داشتید از کت و شلوار های رنگی استفاده کنید پیشنهاد ما به شما کت و شلوارهایی به رنگ زرد خورشیدی، کرمی، بژ و سبز های تیره است .

کت و شلوار پاییزه

با آغاز فصل سرما باید کم کم از رنگ های روشن فاصله گرفته و به رنگ های گرم و تیره روی بیاورید. نیازی نیست که از رنگ های کلاسیک مانند مشکی یا قهوه ای و طوسی استفاده کنید بلکه اگر از رنگ های شاد وگرم نیز استفاده کنید کفایت میکند . در استایل های پاییزی تضاد تاثیر زیبایی ایجاد میکند . هر رنگی که برای کت و شلوار خود انتخاب میکنید حتما از یک اکسسوری در رنگ متضاد نیز در کنار آن بپوشید تا جذاب تر به نظر برسید.

رنگ  های مناسب برای کت و شلوارهای پاییزی بنفش، ارغوانی، قهوه ای سوخته، قرمز سوخته، عنابی و سبز زمردی است.

کت و شلوار زمستانه

آنچه قبل تر گفتیم دوباره یادآوری میکنیم . رنگ های تیره مانند رنگ های سبز دودی شکلاتی عسلی مشکی سرمه ای و خاکستری بهترین رنگ ها برای فصل زمستان هشتند . طرح پیشنهادی ما برای فصل زمستان کت وشلوار در رنگ هایی مانند زرشکی وعنابی است که به سادگی با پیراهن های مشکی وتیره ست میشود . در اکسسسوری ها نیز این مساله صادق است.

با کت وشلوار خود میتوانید از پیراهن های طرح دار استفاده کنید ، یا حتی خود کت وشلوارتان در مدل های طرح دار باشد .

در انتخاب کت وشلوار به رنگ پوست اهمیت دهید .

این نکته فقط در کت و شلوار صادق نیست بلکه در تمامی لباس ها صادق است . قبل از خرید هر لباسی چک کنید که آیا رنگ لباس با پوست شما تناسب دارد یا خیر .

اضافه برآن باید بدانید که اگر رنگی متناسب با پوست خود انتخاب می کنید بهتر است از اکسسوری یا پیراهنی متضاد با رنگ پوست خود در نظر بگیرید تا استایل مونوکروم ایجاد نکنید .

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی