اصول و قواعد خوشتیپی آقایان

با این نکات بهترین کت و شلوار را انتخاب کنید

يكشنبه, ۲۶ آبان ۱۳۹۸، ۱۱:۰۴ ق.ظ

کت و شلوار انتخاب و اولویت اول بسیاری از اقایان برای  میهمانی های رسمی ، جلسات اداری ،عروسی و سوگواری است . پس انتخاب کت و شلواری که جلوه مناسبی برای شما در هر موقعیتی ایجاد کند بسیار مهم است. اما چگونه میتوان  مناسب ترین کت و شلوار را انتخاب کرد؟

 یک کت و شلوار خوش دوخت به هر مردی اعتماد بنفس حضور درهر مکانی را میدهد. انتخاب یک کت و شلوار جزییات زیادی دارد و اصلا آسان نیست .در ادامه به نکاتی که هنگام خرید کت و شلوار باید به آنها دقت کنید را بررسی میکنیم

.

کت وشلوار را کجا میتوان پوشید؟

درست است که کت و شلوار مناسب ترین لباس برای مراسم های مختلف است اما قبل از خرید باید بدانید که کت و شلوار را برای چه مراسمی میخواهید بپوشید واضح است که ست کت و شلواری که تصمیم دارید در یک جلسه رسمی اداری بپوشید با کت و شلواری که در مراسم عروسی یا جشن بپوشید تفاوت دارد همچنین نوع استایل و استفاده از آکسسوری های مربوط به هر دو مکان نیز متفاوتند .

 

همواره آقایان به دنبال داشتن یک استایل یونیک هستند که آنها را در مراسمهای رسمی و میهمانیها منحصربه فرد و کاریزماتیک جلوه بدهد . یک کت و شلوار مناسب باید مناسب با فرم بدن شما باشد وهمچنین نقص‎های اندام شما را بپوشاند  .

 سایز کت وشلوار

بدیهی و واضح است هرچقدر که یک کت و شلوار گرانقیمت باشد اما اندازه و اسلیم فیت اندام شما نباشد برازنده و زیبا نخواهد بود . پس انتخاب درست و سایز قدم اول برای انتخاب یک کت و شلوار مناسب است . یک قانون کلی برای اندازه گیری سایز کت و شلوار مناسب وجود دارد بدین معنی که همواره سایز کت و شلوار 6 سایز از سایز شلوار تک بزرگ تر است ب

قد کت و شلوار

اندازه قد کت باید تا پایین کمر و زیر نشیمنگاه باشد و بلندی آن قوس نشیمنگاه را بپوشاند .بلندی بیشتر کت آن را تبدیل به اور کت میکند و کوتاه بودن قد آن نیز ظاهر نا زیبایی ایجاد میکند و سجاف کت باید باید تا کف دست شما قرار بگیرد.

معیار اندازه گیری شانه ها

راز خوش فرمی سرشانه های کت این است که باید کاملا صاف و اندازه باشد و صاف بایستد همچنین باید بدانید درزهای شانه کت باید با استخوان شانه هم ردیف و هم تراز باشد. همانطور که میدانید اندازه قد آستین پیراهن باید به اندازه یک و نیم سانت معادل نیم اینچ از آستین کت بلندتر باشد و بیرون از کت قرار بگیرد .

اندازه گیری قد شلوار

استاندارد قد شلوار و دم پای شلوار تا روی کفش است. اگراین استاندارد رعایت شود و قد شلوار اندازه باشند باعث بهبود ظاهر شما خواهند شد و چاقی پاهای شما را خواهند پوشاند و باعث قد بلند دیده شدن شما خواهند شد . 

آکسسوری های جذاب

اکسسوری های کت و شلوار شامل کراوات و پوشت و پاپیون است .همواره مرسوم بوده است که پوشت به همراه کراوات استفاده شود . برای ایجاد هارمونی و ترکیب مناسب تر پوشت و کراوات در یک طرح و در مواقع جسورانه تر از دو طرح و یک رنگ استفاده میشود . پوشت سفید به همراه کت شلوار سرمه ای یا مشکی ترکیب بی نهایت چشم نوازی را ایجاد میکند . همواره هنگامی که پاپیون استفاده میکنید پیشنهاد میکنیم که پوشت هم رنگ پیراهن باشد .

 

هنگامی که کت و شلوار تک دکمه یا 2 دکمه است بهتر است که از جلیقه های 6 دکمه استفاده کنید.دکمه های جلیقه همیشه باید بسته باشد به جز دکمه آخر و اسلیم فیت بدن باشد  زیرا جلیقه عنصری است که فرم بدن را اصلاح میکند و نقص های بالاتنه را میپوشاند . و به تنهایی میتواند یک استایل کلاسیک باشد .

. برخلاف کت ، جلیقه هرچقدر که دکمه های بیشتری داشته باشد رسمی تر است ، اما مناسب مراسمات اداری نیست . برای مراسم سوگواری و عروسی و دورهمی های دوستانه مناسب تر و پسندیده تر است .در مراسمات اداری و جلسات جلیقه با یک ردیف دکمه و کت تک دکمه مناسب است

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی