اصول و قواعد خوشتیپی آقایان

۸ مطلب در تیر ۱۳۹۸ ثبت شده است

۲۵
تیر

آیا تاکنون به پوشیدن یک کت بلیزر با یک تی‎شرت فکر کرده اید؟

آیا در نظر شما پوشیدن یک تی‌شرت یا پیراهن مردانه در دنیای مد و قوانین استایل قابل پذیرش است؟

کمتر کسی از این ست استفاده میکند اما اگر کسی از این ست استقبال کند و به درستی پوشیده شود ترکیبی کلاسیک، زیبا و خاص ایجاد خواهد کرد و وجه تمایز خود را با دیگران نشان خواهد داد.

اگر میخواهید استایلی متفاوت و خاص داشته باشید پیشنهاد ما به شما ترکیب کت بلیزر با تی شرت است . اگر قصد دارید در این استایل بدرخشید باید نکات مهمی را مدنظر داشته باشید. در ادامه نحوه ست کردن کت بلیزر با تی‌شرت را بررسی خواهیم کرد پس در ادامه با ما همراه باشید.

کت بلیزر از جمله کت هایی است که بسیار کاربردی بوده و برای استایل شیک روزمره انتخابی بسیار مناسب محسوب میشود و در میان مردان جوان از محبوبیت خاصی بهره مند است. هرچند این کت نوعی کت غیر رسمی محسوب میشود اما به راحتی با بسیاری از لباس های رسمی مانند پیراهن آکسفورد، پیراهن رسمی مردانه، شلوار رسمی مردانه و کلکسیون بزرگی از لباس های مختلف ست میشود.

شما میتوانید این کت را با تی شرت در مناسبت های کوچک مانند جشن تولد و دیدارهای دوستانه بپوشید و استایلی زیبا و چشم گیر داشته باشید. ناگفته نماند همانطور که میدانید این کت برای مراسم های غیررسمی انتخابی عالی به شمار میرود.

اما قبل از ست کردن کت بلیزر با تی شرت باید نکاتی را بدانید و مدنظر داشته باشید.

طرح کت بلیزر

دقت کنید که برای ست کردن تی شرت با کت بلیزر مردانه نباید از طرح ها و نقش های خیلی شلوغ استفاده کنید و برای این کار باید کت خود را با تی شرت های مختلف ست کنید و نتیجه را ببینید که طرح کت بلیزر شما با کذام تی شرت بهتر ست میشود . باز هم تاکید میکنیم که به سراغ تی شرت هایی بروید که طرح ساده‌ای داشته و از انتخاب طرح های شلوغ اجتناب کنید.

رنگ کت و تی شرت

در انتخاب رنگ این دو آیتم باید بدانید که نمیتوانید برای هر دو آیتم از یک رنگ استفاده کنید بلکه باید از دو رنگ متفاوت و خنثی استفاده کنید. رنگ های روشن و درخشان ظاهر شما را شلخته و نامرتب نشان میدهند و از زیبایی استایل شما میکاهند و هم چنین این شما هستید که از شیک بودن فاصله میگیرید.

اگر انتخاب شما برای کت رنگ روشن است پیشنهاد ما برای تی شرت رنگی خنثی مانند سفید، مشکی و خاکستری است.

اندازه کت بلیزر

همانند همه کت ها ، کت بلیزر نیز باید اندازه ای مناسب و استاندارد داشته باشد. اگر کت شما بیش از اندازه بزرگ باشد به نظر میرسد که شما کت پدر یا برادر بزرگ تر خود را پوشیده اید یا اگر خیلی تنگ باشد بنظر میرسد که شما مدت هاست خرید نکرده اید و از سایز خود بی اطلاعید.

در حالت اصلی شما باید بدانید که چه سایزی دارید و کت شما نباید به قدری کوتاه باشد که تا کمر شما باشد یا دست ها بسیار کوتاه تر و یا بسیار بلندتر از کمر کت باشند . بلکه باید میان این دو حالت قرار بگیرد. آستین ها نباید تا روی دست کشیده شوند یا اینکه تا روی ساعد شما قرار بگیرد بلکه باید روی مچ شما باشند.

استانداردهای کت بلیزر به مانند استانداردهای کت و شلوار است اما بهتر است که کت بلیزر کمی جذب باشد واندام شما را نمایش دهد ؛ اما این جذب بودن به معنای تنگی بیش از حد و اندازه نیست طوری که اطراف دکمه ها حالت x مانند به خود بگیرد در این صورت کت بلیزر منسب فرم بدن شما نیست .

اگر در قسمتی مانند بازو ، سرشانه یا کمر کت به بدنتان فشار می‌آورد اندازه ای نامناسب داشته و باید تعویض گردد.

تفاوت کت بلیزر با کت و شلوار چیست؟

هر دو کت هستند اما کت بلیزر مردانه در اصل کتی است که با شلوار ست نمیشود و غیر رسمی است هم چنین نوع دوخت آن با کت و شلوار متفاوت است . اما بیان تفاوت های اصلی این دو کت کمی سخت است . اگر تمایل دارید که یک کت بلیزر را به صورت غیر رسمی بپوشید جایی برای نگرانی وجود ندارد. این کت اساسا و ذاتا حالت غیر رسمی دارد و شیک و جذاب است .

بلیزر با تمامی لباس های کژوال و راحت به خوبی و آسانی ست میشود مانند شلوار جین. البته این به این معنی نیست که شما میتوانید آن را با هر لباس راحتی بپوشید.


۲۴
تیر

شیک پوشی با کت و شلوار کرمی

کت و شلوارها وظیفه دارند ظاهر شما را کشیده و مرتب و با وقار نشان دهند . اما محدودیت در رنگ های کت و شلوار ممکن است بعد از مدتی کمی خسته کننده بنظر برسد .

یک پیشنهاد فوق العاده برای شما داریم که نمیتوانید آن را رد کنید ؛ کت و شلوار کرم رنگ

رنگ کرم یک رنگ شیک و ملایم و البته کاربردی است. این رنگ در کت و شلوار میتواند یک جایگزین بی بدیل برای کت و شلوار های تیره باشد .کت و شلوار کرم در جنس ها و انواع مختلفی تولید میشوند که این قابلیت را به این کت وشلوار میدهد که برای بسیاری از مراسم ها و جشن ها و جلسات مناسب باشند.

اگر فکر میکنید در کمدتان یک رنگ کت و شلوار کم است شک نکنید که آن رنگ ،کرم است .برای آشنایی با این رنگ کت و شلوار با ما همراه باشید .

 

کت و شلوار کرمی روشن

یک انتخاب ایده آل برای روزهای گرم تابستان است .اگر میخواهید در روزهای گرم و طولانی تابستانی هم چنان شیک پوش باشید ؛ پیشنهاد ما به شما کت شلوار کرمی از جنس لینن است به علت رنگ ملایم گرما و نور  خورشید را بازتاب میدهد و از گرم شدن بیش از حد بدن شما جلوگیری میکند .این جنس پارچه یعنی کت وشلوار لینن مناسب گشت و گذارهای دوستانه و تفریحی است. همچنین اگر دوست داشته باشید استایل اسپرت هم داشته باشید استایل اسپرت هم داشته باشید این جنس پارچه انتخاب بسیار مناسبی است ؛ که در رنگ کرم میتواند دیگران را از دیدن شما شگفت زده کند . اما اگر خواهان سبک رسمی هستید از پارچه های ضخیم‎تر محکم‎تر استفاده کنید .در هر صورت آن‎چه مهم است این است که کت و شلوار شما دقیقا سایز بدن شما باشد . بدین ترتیب میتواند از استایل زیبای خود لذت ببرید .

اگر کت و شلوار کرمی از پارچه ای با بافتی زیبا دوخته شده باشد میتواند آن را در جشن های عروسی به همراه پیراهن مردانه سفید ، کراوات و پوشت زرشکی ست کنید تا منحصر به فرد ترین شخص در آن مراسم باشید .

 

کت دو دکمه کرم رنگ

محبوب ترین مدل‎های 2 دکمه و 4 دکمه هستند . مدل های 2دکمه از رسمیت بیشتری نسبت به کت های 4دکمه برخوردارند و همچنین از طرحی مدرن‌تر بهره مند هستند . پس از این مدل کت و شلوار غافل نشوید . این مدل به علت طراحی‎های کم و ظرفیتش کاملا مینیمال است و مناسب همه مکان‎هایی است که در ذهن خود دارید چون به شدت ترکیب پذیر است .

شما میتوانید با پوشیدن یک کت و شلوار کرم رنگ در محل کار یا یک دیدار دوستانه به صرف غذا با اعتماد به نفس حضور پیدا کنید .

 

کت چهار دکمه یا 6 دکمه

شما همواره میتوانید با پوشیدن کت وشلوار کرم رنگ باعث به وجد آمدن دیگران شوید اما صبر کنید ؛ یک پیشنهاد غافلگیرانه برای شما داریم که میتواند شما را هیجان زده کند ؛ کت های 4دکمه و 6 دکمه

تنها کتی که هم استایل مدرنی دارد و همچنان کلاسیک نیز هست .

استایل منحصر به فرد که میتواند به سادگی دیگران را مجذوب شما کند .این طرح کمی شلوغ به نظر میرسد . پس در استفاده از اکسسوریز دقت کافی را به کار ببرید .

 

کت شلوار خاکی تیره

همانطور که از اسمش پیداست مناسب روزهای سرد وتیره پاییز است . اگر میخواهید از کسالت روزهای سرد سال بکاهید . خوب است که استفاده از کت وشلوار های نوک مدادی ، سرمه ای و مشکی را کنار گذاشته و از کت وشلوارهای خاکی استفاده کنید . رنگی مرموز و خاص که در کت وشلوار بسیار برازنده است . شما با پوشیدن این رنگ کت و شلوار میتوانید تعریف جدیدی از شیک پوشی را ارائه دهید . در انتخاب تناژ رنگ خاکی  باید به هارمونی پوست و مو و رنگ چشمانتان با رنگ کت وشلوار دقت کنید.

 

کت و شلوار کرمی را با چه لباس هایی ست کنیم؟ 

ترکیب کت و شلوارکرم با پیراهن سفید

همانطور که در بالا تر گفتیم شما میتوانید با استفاده از یک پیراهن سفید مردانه از تناژ گرم رنگ خاکی کاسته و کنتراست استایل خود را به تعادل برسانید . پیراهن سفید باعث میشود که ظاهر شما مرتب وتمیز به نظر میرسد . پیراهن سفید این قابلیت را دارد که در فصل سرد با کت و شلوار خاکی و به هنگام فصل تابستان با کت و شلوار کرمی روشن ست شود . اما بدانید که در انتخاب اکسسوریز به سراغ طرح های شلوغ بروید . آن ها هم باید در تم کلی لباس ها باشند تا استایل مدرن تیپ را حفظ کنند .

 

 

پیراهن مردانه در طیف های روشن آبی

تناژ سرد رنگ آبی به خوبی میتواند با تناژ گرم رنگ خاکی کنتراست زیبایی ایجاد کند . زیبایی ترکیب رنگ آبی آسمانی را به همراه رنگ خاکی روشن به خاطر داشته باشید  و از آن در ساخت استایل خود بهره بگیرید . در انتها نیز میتوانید با افزودن یک کفش چرم قهوه ای به استایل خود زیبایی را به بی نهایت برسانید.

علاوه بر این اگر به دنبال طراحی یک استایل روزمره کژوال هستید  از این رو پیشنهاد ما پیراهن جین کاغذی است .


۱۹
تیر


تی‌شرت ها چندین سال است که به یکی از البسه جدا ناپزیرکمد آقایان تبدیل شده است . علت آن هم سادگی و شیک بودن آن است . همانطور که میدانید تی‌شرت از مهم ترین لباس هایی است که آقایان باید چند عدد ازآن را داشته باشند .  بسیاری از آقایان علت تمایل به پوشیدن تی‌شرت را مدل های بسیار متنوع و راحتی آن اعلام کرده اند . همه ما به خوبی میدانیم که با مدل های فراوان تی‌شرت ها تعداد بی نهایت تیپ و سبک جدید میتوان ایجاد کرد که به راحتی با دیگر لباس ها ست میشود. با شلوار جین ، با پیراهن چهارخانه و یا یک کت جین ... میتوانید تصور کنید که بسیار زیباست . در ادامه میخواهیم چندین مدل معروف ومحبوب تی‌شرت را بررسی کنیم . با ما همراه باشید.

تی‌شرت های ساده

از جمله مهم ترین لباس هایی که باید در کمدتان چندین رنگ مختلف آن را داشته باشید تی‌شرت های ساده بدون طرح هستند . برخلاف ظاهر ساده این تی‌شرت ها با آن ها میتوانید استایل شیک خلاقانه ای بسازید . اجازه دهید مثال واضح تری بیان کنم. استایل لئوناردو دی کارپریو در فیلم گرگ وال استریت را به یاد بیاورید. لئو در این فیلم با یک تی شرت ساده سفید و یک شلوار راسته مردانه یک استایل جذاب وکلاسیک بی نظیر ساخت که باعث شد بسیاری از هوادارن او در سراسر دنیا به این سبک علاقه مند شوند .

از ابتدای ابداع این لباس ، این مدل تی‌شرت میان بسیاری از مردان خوش استایل محبوب و خواستنی بوده و همچنان طراحی های جدید برندهای مطرح و معروف جایگاه خود را حفظ کرده و در کالکشن های جدید نیز به چشم میخورد. از دیگر علت های محبوبیت این تی‌شرت ها چهار فصل بودن آن است . اگر تی‌شرت های ساده را با لباس مناسب بپوشید در تمام فصول سال میتوانید ازآن استفاده کنید .و استایل منحصر به فرد خود را داشته باشید .

روز های گرم سال را در بهار و تابستان تصور کنید .

یک تی شرت ساده در رنگ آبی یا سفید به همراه یک شلوار کتان کرم یا جین روشن .

این ست با یک عینک آفتابی مناسب و لبخند به خوبی یک استایل بی نظیر جذاب را برای شما خواهد ساخت.

همچنین پیشنهاد ما برای فصل پاییز یک تی‌شرت ساده طوسی یا نوک مدادی به همراه یک کت بلیزر یا چرم است.استایلی جذاب که برای تمامی آقایان مناسب است .

تی‌شرت هنلی

این مدل تی‌شرت مردانه را با یقه تی شرت مانند آن و3 دکمه پولوشرتی آن شناخته میشود .این ترکیب جذاب هنرمندانه باعث راحت پوشیدن آن می شود و هم چنین یک تیپ مدرن امروزی را میتواند خلق کند . از دیگر ویژگی های برتر این مدلی تی‌شرت دو مدل مختلف آن است  . یعنی مدل آستین بلند و مدل آستین کوتاه . این تی‌شرت در هر دو مدل دوخته میشود . افزون بر زیبایی این مدل میتوانید ازآن در فصل تابستان و زمستان استفاده کنید . بسیاری از ورزشکاران و افرادی که اندام زیبایی دارند و خوش هیکل هستند از تی‌شرت های هنلی استفاده میکنند . علت آن هم تنگ و اسلیم فیت بودن آن است و در بدن ورزیده آنان جلوه بسیار خوب و جذابی دارد .

تی‌شرت های آستین بلند .

تی‌شرت های  آستین بلند متنوع ترین مدل در بین تی‌شرت ها هستند و از تنوع زیادی از لحاظ جنس پارچه و رنگ و مدل دارند . برای توضیح بیشتر میتوان گفت تی‌شرت های آستین بلند را می توان در رنگ های روشن و تیره دید. تعدادی از این مدل ها ساده و بدون طرح هستند. بعضی دیگر خطوط راه راه یا طرح دار دارند  که این تنوع طرح و رنگ نسبت به دیگر مدل تی‌شرت ها بسیار بالاست. به همبن خاطر شما میتوانید با استفاده از این مدل تی‌شرت ها استایل های جذاب متفاوتی بسازید.

ما توصیه میکنیم در روزهای خنک بهاری یا شب های سرد پاییزی این تی‌شرت را به همراه یک شلوار کتان یا جین رنگی بپوشید یا همچنین در فصل زمستان تی‌شرت آستین بلند را زیر لباس گرم خود بپوشید تا بدنتان را از سرمای هوا حفظ کنید . برای ایجاد یک استایل رسمی غیر رسمی شیک با تی‌شرت آستین بلند میتوانید آن را به همراه یک شلوار جین یا کتان کرمی ست کنید . یا با قرار دادن قسمت جلوی آن در شلوار یک تیپ مدرن امروزی خلق کنید .

تی‌شرت طرح دار

یکی از محبوب ترین لباس های مردانه که میتوانید آن را طبق سلیقه و نظر شخصی خود بپوشید و یک استایل جدید و نو خلق کنید تی‌شرت های طرح دار است . همانطور که میدانید برای فرار از یکنواختی و خسته شدن از تی‌شرت های ساده ، این تی‌شرت ها بهترین گزینه هستند . پس اگر بخواهید یک سبک جدید برای خود ایجاد کنید از یک تی‌شرت طرح دار استفاده کنید.

تی‌شرت های راه راه

زمانی که افسران نیروی دریایی کشور فرانسه تی‌شرت‌های راه راه را به عنوان لباس رسمی نظامی خود میپوشیدند نمیدانشتند که با گذر زمان این مدل تی‌شرت در میان مردم عادی هم مورد استقبال قرار خواهد گرفت .تی‌شرت های راه راه که هم به صورت آستین کوتاه تولید میشوند و هم به صورت آستین بلند . از محبوب ترین و جذاب ترین لباس های مردانه در میان مردان خوش لباس و مدرن است . برای اینکه استایل روزمره خود را از سادگی و یکنواختی خارج کنید پیشنهاد ما تی‌شرت های شلوغ و راه راه است . از دیگر ویژگی های جالب این تی‌شرت ها این است که اگر طرح های آن تیره باشد یک انتخاب کلاسیک به شمار میرود .رنگ مشکی قرمز و سرمه ای بهترین گزینه ها هستند . 


۱۷
تیر


کفش های tan shoes  نوعی کفش در جنس چرم یا جیر است که به رنگ قهوه ای روشن مایل به زرد یا همان عسلی تولید میشود. این کفش ها میان آقایان با نام کفش چرم عسلی مردانه شناخته میشوند.

بسیاری از آقایان تصور میکنند که این کفش به سختی با لباس های مختلف ست میشود . اما این تصور اشتباه است . این کفش با سایه های تیره طراحی میشود و ممکن است دو تناژ سایه گونه از رنگ عسلی در کنار یک دیگر قرار بگیرند . البته این ترکیب بیشتر در کفش های مانک استرپ دیده میشود . تصور اشتباه دیگری که در مورد کفش های چرم عسلی وجود دارد این است که این کفش ها به اندازه کفش مشکی کارآمد نیستند ، اما کفش چرم مردانه عسلی رنگ به خوبی با رنگ های، سرمه ای و مشکی ست میشود .

همین طور کفش چرم عسلی در کنار رنگ خاکستری کنتراستی چشم نواز و لطیف ایجاد میکند.

شلوار سرمه ای تیره مناسب ترین انتخاب برای کفش چرم عسلی مردانه است و یک نتیجه فوق العاده جذاب و چشم نواز به دنبال دارد .

نکته مهم بعدی مدل کفش است . به عنوان مثال شما نمیتوانید یک شلوار جین سرمه ای را با کفش آکسفورد عسلی بپوشید بلکه باید مدل مناسب در این رنگ را با آن ست کنید.

کفش عسلی مردانه برای ست شدن با شلوار جین سرمه ای کفش کالج یا لوفر مردانه در رنگ عسلی است . اگر کفش چرم عسلی شما بروژ است به علت طرح های تزیینی روی کفش بهتر است شلوار و دیگر لباس ها طرح برجسته ای نداشته باشند . کفش های بروژ بسته به میزان روزنه های تزیینی خود میتوانند طیف گسترده ای از موقعیت های رسمی و روزمره را پوشش دهند .

کفش بروژ عسلی همانطور که برای یک استایل روزمره مناسب است برای یک تیپ رسمی نیز انتخابی فوق‌العاده به نظر میرسد . یک جفت کفش نیم بروژ چرمی به رنگ عسلی با شلوار جین سرمه ای تیره ترکیبی محشر به وجود می‌آورد.

بیشتر بخوانید : نحوه ست کردن کفش قهوه ای با شلوار مشکی

تمام تناژهای آبی با کفش عسلی زیبا ترین ترکیب ها را می سازند .

کفش های راحتی لوفر نیزکه با نام دیگر خود یعنی کالج شناخته میشوند میتوانند دررنگ عسلی انتخابی جذاب و مناسب به شمار بروند . این کفش ها چون برای راحتی و استفاده روزمره طراحی شده اند لزومی برای ترکیب ست رسمی نداریم . فقط کافی است از رنگ های صحیح و درست برای ست کردن با لوفر عسلی استفاده کنید .

کفش های لوفر عسلی و بروژ عسلی با آبی ملوانی ترکیب بسیار دل نوازی میسازند که انتخابی کاملا مناسب برای آقایان جوان به شمار میرود . خوب است بدانید مدل های منگوله دار و سگگ دار لوفر رسمی تر هستند . مدل های ساده برای استفاده روزمره مناسب هستند .


در مورد رنگ نیز طیف های تیره عسلی مانند قهوه ای تیره و سوخته نیز مناسب ترین رنگ ها برای کفش های چلسی و چوکا هستند .

چگونه از کفش های عسلی رنگ مراقبت کنیم ؟

آن‌چه در مورد تمامی کفش‌های چرم صادق است این است که نباید با آب شسته شود و در جای خشک و عاری از رطوبت نگهداری شود، هم چنین در معرض گرد و غبار نیز نباشد. اگر در یک روز بارانی کفش چرم خود را پوشیدید و کفش شما کثیف و خیس شد ، با یک پارچه پنبه ای که به روغن مخصوص کفش اغشته شده است ، گل و لای روی کفش را به آرامی پاک کنید . سپس در مجاورت هوای اتاق قرار دهید تا به آرامی خشک شود. بعد از خشک شدم برای برق انداختن و تمیز کردن کفش از واکس های سنتی یا روغن مخصوص چرم استفاده کنید . توجه داشته باشید که واکسی با روغن مخصوص هم رنگ کفش باشد تا رنگ کفش خراب نشود.

هم چنین برای افزایش طول عم کفش چرم به هیچ عنوان از واکس های فوری استفاده نکنید.


۱۲
تیر


بیشتر آقایان تا از تیپ اسپرت سخن به میان می آید سریعا در ذهن آن ها شلوار لی و تی شرت و یک جفت کتانی به ذهنشان می رسد اما باید بگویم پوشیدن لباس اسپرت فقط پوشیدن شلوار لی و تی شرت نیست بلکه پوشیدن پیراهن های اسپرت با شلوار کتان نیز جز استایل های اسپرت است.

مدل های استایل اسپرت جین و تی شرت در سال 2018

دبل جین

نام این مدل از شلوار جین ها از نام جاستین تیمبرلیک گرفته شده است. او همیشه شلوار دبل جین در کنار یک کت جین تن می کند به همین دلیل نام شلوار جین از نام او الهام گرفته اند. البته پوشیدن این استایل برای همه ساده نیست زیرا با کوچیک ترین اشتباه استایل اسپرت شما کسل کننده می شود. برای اینکه استایل شما کسل کننده نشود باید به استایل خود تنوع بدهید و کمی ریسک پذیر باشید و مدل های جدید را امتحان کنید.

برای پوشیدن یک دبل جین شما باید از یک تی شرت لی نیز استفاده کنید اما در انتخاب رنگ آن دقت کنید. برای اینکه ظاهر شما کسل کننده نشود باید بالا تنه شما با رنگ دبل جین متفاوت باشد برای مثال اگر شما یک شلوار لی دبل جین تیره می پوشید باید سعی کنید تی شرت خود را از طیف رنگی آبی روشن استفاده کنید و برعکس.

اگر یک زمانی رنگ تی شرت شما با شلوار لی مدل دبل جین شما یکی شد شما می توانید از یک پیراهن کمک بگیرید تا به استایل اسپرت خود تنوع ببخشید.

برای استایل شلوار لی دبل جین خود نیز می توانید از تی شرت سفید استفاده کنید.

جین خاکستری :

در سال 2018 موجی از این مدل شلوار لی وارد بازار شد. بنابراین کسانی که از شلوارهای جین آبی خسته شده بودند می توانستند از شلوار های لی خاکستری استفاده کنند و تنوعی در استایل آن ها به وجود آمد. در طی چندین سال اخیر پوشیدن شلوارهای جین خاکستری بسیار مرسوم نبود اما در بهار سال 2018 این سبک از جین های خاکستری توجه طراحان مد را به خود جلب کرد.

این مدل از شلوارهای لی سبک اسپرت دارند. این شلوارهای لی با رنگ خاکستری را می توانید در روزهای گرم با تی شرت ست کنید و در روزهای سرد می توانید آن را با هودی بپوشید. برای انتخاب کفش با این شلوارهای لی باید دقت کنید. اگر میخواهید شلوار لی خاکستری شما بیشتر به چشم بیاید بهتر است از کفش های تیره استفاده کنید.

جین سفید :

آقایان معمولا از پوشیدن شلوارهای سفید همیشه ترس دارند زیرا شلوارهای سفید بسیار زود لک می شوند.

اما شلوارهای لی سفید در سال 2018 جز مدل های استایل اسپرت محسوب می شد. به همین دلیل آقایانی که به فکر استایل متنوع بودند می توانستند از شلوارهای لی سفید با پیراهن های رنگی استفاده کنند. شلوارهای جین سفید علاوه بر اینکه ست کردنش راحت است بهترین انتخاب در فصل تابستان محسوب می شد.

برای ست کردن شلوارهای لی سفید به دلیل خنثی بودن رنگ سفید شما می توانید آن را با هر گونه تی شرتی که می خواهید ست کنید. شلوارهای لی سفید به استایل شما حالتی کلاسیک می بخشند و شما می توانید شلوار لی سفید خود را با یک تی شرت در مهمانی های دوستانه خود بپوشید.

شلوار جین دمپا برگردان :

گاهی اوقات در سال ها پیش شلوارهای جین را آنقدر بلند می دوختند که لبه دمپای آن ها بر روی زمین کشیده می شد. اما دیگر آن شلوارها از مد رفت و شلوار اندازه استایل مردان مد شد. یکی از مدل های شلوارهای جین در سال 2018 مدل دمپا برگردان بود. از این رو شما با تا زدن دمپای شلوارهای بلند خود در سال 2018 می توانستید مدل متنوعی را برای خود درست کنید.  برای تنوع کافی بود دمپای شلوار خود را تا روی قوزک پا تا بزنید آنوقت می دیدید که چقدر استایل شما متنوع شده است.

برای ست کردن این شلوار لی در سال 2018 می توانستید آن را با یک تی شرت متناسب با رنگ (کمرنگ و پررنگ بودن) شلوار خود ست کنید همچنین آن را می توانید با اسنیکرز در فصل گرما و با یک نیم بوت در فصل سرما ست کنید و این گونه می توانستید در سال 2018 یک استایل اسپرت داشته باشید.

جین های پاره :

از بهار سال 2018 این شلوارها وارد بازار شدند و بسیاری از جوانان از آن ها استقبال کردند و تا به امروز یعنی سال 2019 همچنان مد بوده و طرفداران خود را دارد. برای ست کردن تی شرت های خود با این شلوارهای لی باید دقت کنید. تی شرت هایی با طرح های شلوغ اصلا مناسب این شلوارهای لی پاره نیستند.

برای استایل اسپرت با شلوار جین پاره باید توجه کنید هر چه باقی لباس های استایل شما ساده تر باشد بهتر است.

این شلوارهای برای آقایانی که عاشق مد و فشن و به دنبال استایل های متنوعی هستند انتخاب بسیار مناسبی است.

شلوارهای جین گشاد :

شلوارهای جین گشاد تا قبل از سال 2018 خیلی وقت بود دیگر در بازار جایی نداشتند. اما در مد بهاره سال 2018 دوباره راهی بازار شد و بعد از آن بسیاری از این مدل شلوارهای جین گشاد را در پای بسیاری از آقایان دیده اید. این شلوارهای لی گشاد اگر چه زبیایی و جذابیت شلوارهای تنگ را ندارند اما به دلیل راحتی بسیاری از آقایان طرفدار این شلوارهای جین هستند. پس اگر شما هم جز آقایانی هستید که راحتی لباس را به زیبایی آن ترجیح می دهید شلوارهای گشاد انتخاب بسیار مناسبی است.

این شلوارهای لی گشاد را می توانید با تی شرت های رنگی متناسب با رنگ شلوار لی خود بپوشید. برای مثال شما می توانید یک تی شرت سفید راحت هم با یک شلوار لی آبی تیره بپوشید و یک استایل اسپرت زیبا داشته باشید. همچنین می توانید شلوار لی گشاد خود را با یک کتانی همراه کنید که استایل اسپرت شما تکمیل شود.

برای ست کردن شلوارهای جین خود با تی شرت ها در سال 2018 می توانستید از قانون تضاد استفاده کنید برای مثال شما می توانستید شلوار سفید خود را با یک تی شرت مشکی یقه گرد بپوشید و با این تضاد شما می توانستید استایل اسپرت بی نظیری را برای خود رقم بزنید.


۱۰
تیر


اهمیت کیف دستی در سفر و جلسات به اندازه اهمیت لباس شماست . کیف نقش مکمل را در استایل شما دارد پس هیچ تفاوتی نباید بین کیفیت کیف و لباستان وجود داشته باشد.پاره شدن کیف یا دسته آن در سفرکاری یا رسمی یک اتفاق بسیار ناخوشایند است . پس لازم است که آقایانی که مسافرت های کاری بسیاری دارند یک کیف با کیفیت از جنس چرم خالص با فضای زیاد داشته باشند . امروزه به علت رواج یافتن کیف های دستی بین آقایان طراحان استایل به کمک طراحان کیف آمدهاند و سعی در خلق کیف هایی دارند که بتوانند علیرغم کارایی بالا و مفید در هارمونی استایل نیز موثر باشند .کیف های مردانه از وسایلی هستند که به شدت مورد بی توجهی قرار گرفته اند .بر خلاف خانمها که برای هر مناسبت و میهمانی کیف مخصوصی دارند ؛ آقایان فقط از کیف پول برای امور خود بهره میبرند . البته ناگفته نماند که کیف های دستی و سامسونت نیز مورد استفاده آقایان هستند اما جزو استایل رسمی و کلاسیک آقایان به شمار نمیروند .

همه میدانیم که هر کیفی برای هر تیپی مناسب نیست .کیف ها مکمل استایل هستند و باعث وزین شدن سبک استایل میشوند و همانطور که میدانید به جذابیت تیپ می افزایند. ناگفته نماند اگر استفاده از کیف باعث ناخوشایند شدن تیپ و کاهش جذابیت آن شود بهتر است که از آن استفاده نکنید و به داشتن یک کیف پول چرم خوش دست اکتفا کنید .

دانستن این مطلب ضروری است که یک کیف مردانه باید از جنس چرم انتخاب شود.مطمئن باشید که از خرید کیف با جنس چرم اصل هیچ زمانی پشیمان نخواهید شد. این کیف ها به علت یراق و چرم خالصی که در آن‌ها به کار برده شده است قیمت بالایی دارند. اما در برابر ماندگاری و کیفیت آن قابل توجه نیست . پس همیشه قبل از خرید کیف  دستی مردانه به نوع چرم و کیفیت آن دقت کنید .در خرید کیف توجه داشته باشید تا به خوبی بتواند همه لوازم مورد نیاز شما را در خود جای دهد. هم‎چنین کیف باید از وزن کمی برخوردار باشد تا باعث خستگی نشود . شما باید سعی کنید که از جمع کردن بسیاری از وسایلتان درون کیف خودداری کنید . تلاش نکنید که با فشار زیاد کیف را ببندید زیرا در بلندمدت فرم خود را ازدست خواهد داد.

همیشه در انتخاب کیف اولویت شما باید مکان استفاده از کیف باشد . بدین معنی که در محیط کاری باید از کیف های دستی سامسونت استفاده کنید ، یا کوله پشتی مناسب فضای دانشگاهی است. ابتدای روز به تمام مکان هایی که در طول روز خواهید رفت فکر کنید و بر اساس آن کیف موردنظر خود را انتخاب کنید .

اینک شمارا با انواع کیف ها آشنا میکنیم     

کیف های کاری (اداری)

تنها انتخاب برای استایل رسمی در محل کار است که از ظرفیت بالایی برخوردار بوده و تمامی مدارک و کتاب ها و لپ تاپ شمارا میتواند درون خود جای دهد

کیف های مسافرتی

کیف های مسافرتی دستی  مناسب ترین انتخاب برای مردان خوش تیپ است . همه ما میدانیم و البته کاملا واضح است که کوله پشتی به هیچ عنوان با کت و شلوار موزون نیست . کیف های دستی چرمی فوق العاده ترین گزینه برای سفر هستند .

در طول سفر به چه کیفی نیاز دارید.

شمادر طول سفر به یک کیف دستی کوچک نیاز دارید که تمامی مدارک شناسایی ،کیف پول و تلفن همراه خودرا درون آن قرار دهید .این کیف‎ها اگر چرم باشند و با کفش و کمربند ست باشند هارمونی بسیار زیبایی ایجاد خواهندکرد .

چمدان

چمدان ها به علت ظرفیت بالایی که دارند از چروک شدن لباس ها جلوگیری میکنند.همچنین حمل آن‌ها بسیار آسان است و به رسمی شدن استایل شما کمک میکند

کیف پول

کیف پول همانطور که از اسمش پیداست ،برای نگهداری پول و لوازم ضوروری کوچک مانند کارت های شناسایی ،گواهینامه ،کارت ویزیت و... است .کیف پول ها انواع مختلفی دارند

کیف پول اسپرت : کیف های پارچه ای که به راحتی با کیف ورزشی ست میشوند .

کیف پول کتی : این کیف پول به نسبت کیف  پول های دیگر طول بیشتری دارند و مناسب افرادی هستند که به فضای بزرگتری نیاز دارند و منظم تر هستند. این کیف یه پیشنهاد فوق العاده برای اورکت پوشان است.

کیف پول دو لت : پرکاربردترین کیف که از ظرفیت مناسبی برخوردار است

کیف پول سه لت : این کیف با ظرفیت مناسب خود فضای مضاعفی را برای قراردادن کارت و عکس نیز در خود دارد .


۰۵
تیر


در این روزهای پایانی بهار اکثر آقایان خوشحال از رسیدن تابستان هستند اما در مرحله بعدی آقایان از فصل تابستان بخاطر گرمای شدید آن فراری هستند زیرا دائم نگران گرما هستند که چگونه در فصل گرما یک استایل رسمی با کت و شلوار داشته باشند.

آیا به نظر شما کت و شلوار مناسب گرما است؟ اگر کت و شلوار مناسب است باید چه ویژگی داشته باشد؟

در فصل گرما برای انتخاب یک استایل رسمی با کت و شلوار باید به جنس و رنگ کت و شلوار دقت کنید.

به طور کلی باید در پوشش تابستانه خود از رنگ های خنثی و روشن استفاده کنید.

ما با این مقاله به شما کمک می کنیم در تابستان هم یک استایل تابستانی با کت و شلوار را تجربه کنید.

پارچه مخصوص کت و شلوارهای تابستانه :

کت و شلوارهای نخی تابستانی

آقایان تا اسم گرمای تابستان را میشنوند اولین و رایج ترین نوع کت و شلواری که به ذهن آنها می رسد کت و شلوارهای نخی و پنبه ای است. بله درست است کت و شلوارهای نخی و پنبه ای مناسب فصل گرما هستند. 

  پنبه ساخته شده از الیاف طبیعی است که الیاف طبیعی حالت فیبری دارد مفهوم آن این است که رطوبت را جذب میکند و این یعنی تنفس پارچه و شما. از طرفی کت و شلوارهای پنبه ای مناسب شما آقایانی است که دوست ندارید جای عرق روی کت شما بماند.

یک مشکل کت و شلوار نخی غیر قابل انعطاف بودن آن ها است.کت و شلوارهای نخی حالت کشی ندارند کمی راحتی شما در این کت و شلوارها محدود می شود.

نکته ی دیگری که باید درباره ی کت و شلوارهای نخی تابستانی بدانید این است که نسبت به پارچه های دیگر بیشتر دچار سایش و خوردگی می شوند.

کت و شلوارهای کتان تابستانی

کت و شلوارهای کتان دقیقا همان چیزی را که از یک کت و شلوار تابستانه میخواهید برآورده میکند. این نوع کت و شلوارها برای مهمانی ها و مجالس هم گزینه مناسبی هستند. پارچه های کتان بسیار سبک هستند و این ویژگی آن ها باعث می شود شما را در فصل گرم تابستان خنک نگه دارد.

کت و شلوارهای جنس کتان طیف رنگی بسیار زیادی دارند که شما می توانید با خرید رنگ های روشن آن از شر گرمای تابستان در امان باشید. اما به این نکته توجه کنید درست است رنگ های روشن رایج ترین رنگ در کت و شلوار کتان هستند اما بهتر است در مراسم رسمی خود از رنگ های کمی تیره تر استفاده کنید.        

کت و شلوارهای کتان را با پیراهن سفید یقه دار و یک کفش رسمی می توانید در مهمانی ها و عروسی بپوشید.

 

کت و شلوارهای ابریشم تابستانی

اگر به دنبال کت و شلوار تابستانی فوق العاده شیک هستید باید بگویم بی شک کت و شلوار ابریشمی اولین گزینه است.

ابریشم محکم ترین نوع الیاف طبیعی است که می تواند تنفس و همچنین جذب رطوبت بالایی داشته باشد به همین خاطر مناسب فصل گرم تابستان است. کت و شلوارهای ابریشمی دارای لطافت بسیار خاصی هستند به همین دلیل ممکن است در اثر شست و شوی نامناسب تغییر کنند پس در شست و شوی کت و شلوار ابریشمی خود بسیار دقت کنید.

رنگ های مخصوص کت و شلوارهای تابستانه

رنگ کت و شلوار شما در استایل تابستانه کاملا با استایل شما در زمستان فرق می کند. استایل کت و شلوارهای تیره زمستان جای خود را به کت و شلوارهای روشن تابستانه می دهند.

کت و شلوار آبی روشن تابستانه

آقایان می توانند به جای کت و شلوارهای سرمه ای کت و شلوارهای آبی روشن خود را جایگزین کنند. شما می توانید با کت و شلوار آبی روشن تابستانه خود یک پیراهن سفید و کفش قهوه ای ست کنید که استایل فوق العاده زیبایی به شما می دهد.

کت و شلوار طوسی روشن تابستانه

معمولا رنگ طوسی اولین انتخاب کت و شلوار آقایان است. اما رنگ طوسی مناسب فصل گرما نیست.

شما میتوانید از رنگ هایی که خاکستری روشن هستند در فصل تابستان استفاده کنید. رنگ خاکستری روشن معمولا قابلیت ترکیب شدن با رنگ های دیگر را دارد. برای یک استایل کلاسیک شما می توانید کت و شلوار خاکستری روشن تابستانه خود را با یک پیراهن سفید ست کنید.

کت و شلوار بژ تابستانه

آقایانی که رنگ سفید کت و شلوار را برای استایل تابستان خود دوست ندارند می توانند از رنگ بژ استفاده کنند. رنگ بژ کت و شلوار رنگی ما بین سفید و کرم است. رنگ بژ در کت و شلوار تابستانه به شما حس خنکی و دفع گرما به شما می دهد. کت و شلوار بژ به شما توانایی ست کردن و ترکیب کردن هر رنگی را می دهد.

برای ست کردن پیراهن خود با رنگ بژ نگران نباشید شما می توانید از رنگ های آبی روشن و حتی صورتی سیر استفاده کنید.

کت و شلوار سفید تابستانه

استفاده از کت و شلوار سفید در فصل تابستان مناسب است اما به یاد داشته باشید برای یک استایل رسمی تابستانه در مراسم عروسی کت و شلوار سفید مناسب نیست و بهتر است از رنگ های دیگر استفاده کنید. در استایل کت و شلوار سفید شما می توانید از پیراهن های رنگ تیره تر استفاده کنید.

اما در استایل کت و شلوار سفید دقت کنید سر تا پای خود را سفید نکنید ، همیشه خط شکست رنگی برای رنگ های یک دست قرار دهید.

به طور کلی رنگ های سفید، آبی روشن، طوسی روشن و بژ برای یک استایل تابستانه با کت و شلوار بسیار مناسب است.

در استایل های تابستانه با کت و شلوار باید به دو نکته دیگر نیز توجه کنید:

نکته اول : در استایل رسمی تابستانه کت و شلوار ، اندازه شلوار باید روی مچ پا قرار بگیرد. همچنین شما میتوانید از شلوارهایی که دم پای آنها حالت تا خورده نیز دارد استفاده کنید اما در همه ی مدل ها توجه کنید کت و شلواری انتخاب کنید که اندازه شلوار به اصطلاح 90 باشد و بر روی مچ پا قرار بگیرد.

نکته دوم: در استایل رسمی کت و شلوار تابستانه از آنجایی که هوا بسیار گرم است نیاز به پوشیدن کفش های رسمی نیست. شما در این استایل تابستانه خود می توانید از کفش های لوفر نیز استفاده کنید.

 


۰۳
تیر

بسیاری از آقایان از پوشیدن لباس های رنگی و شلوغ و طرح‌دار واهمه دارند و تمایل دارند که از رنگ های خنثی و ساده استفاده کنند . من فکر میکنم اگر شما به عنوان یک آقا بخواهید یک لباس یا پیراهن طرح‌دار بپوشید انتخاب شما در نهایت به یک طرح چهارخانه یا راه راه منتهی میشود .شاید هیچ‌گاه تمایل نداشته باشید که لباسی با طرح گرافیکی چاپ شده بر روی آن را بپوشید . اما انتخاب های شما تا چه زمانی محدود به پیراهن های مردانه ساده خواهد شد ؟

تصور نمیکنید که با تغییر در سبک پوششی خود بتوانید جذاب تر باشید ؟

واضح است که پارچه های طرح دار ، رنگی و شلوغ مختص خانم ها نیست! و شما هم میتوانید یک سبک جدید با این لباس ها برای خود ایجاد کنید . پیشنها ما این است که با لباس های طرحدار در استایل خود تغییری ماندگار ایجاد کنید.

برای شروع بهتر است موانع ذهنی خود را کنار بگذارید و با لباس های طرحدار کمدتان را پر کنید .همه طرح های ظریف مناسب شما هستند و حال شما را بهتر خواهند کرد. این ساختارشکنی به شما اعتماد بخشیده و جرات شما را برای تجربه سبک های جدید افزایش خواهد داد. خوب است در ابتدا پیراهن های ساده خود را از کمدتان خارج کنید تا آن ها را نبینید. سپس از پیراهن هایی با طرح های خال دار و راه راه با شکل های ریز و محو ساده استفاده کنید . اما لازم است بدانید شما در ابتدای راه هستید نباید در پوشیدن این لباس ها عجله کنید و چند نکته را در نظر بگیرید . اولین نکته این که درست نیست چند لباس طرح دار را با یکدیگر بپوشید . اگر پیراهن شما طرح دار است باید شلوار شما از طرح مینیمالی یا بدون طرح برخوردار است . و نکته دیگر آن‌که نباید در لباس هایتان از رنگ جیغ استفاده کنید .هارمونی پلت رنگ را در استایل خود رعایت کنید و از رنگ های خنثی استفاده کنید تا ظاهر شما زننده نباشد . پیشنهاد بعدی ما به شما این این است که هر 2 رنگ پارچه طرح دار شما به یکدگیر نزدیک باشند و از طیف های مختلف یک رنگ باشند. اینگونه مناسب تر است . چون باعث میشود که طرح برجسته به نظر برسد و یا اگر پیراهن شما از طرح های خالدار بهره میبرد  بهتر است دیگر لباس های شما از طرح های راه راه باشد یا طرحی که تکرار نقوش آن کم باشد و طرح آن ساده و موازی باشد . این کار به لباس شما بعد میدهد و اصطلاحا شما را چند بعدی نشان میدهد . البته علت آن خطای دید است .

هنگامی که لباس های طرح دار را به شما پیشنهاد کردیم برای شروع از طرح های ساده وکم جلوه استفاده کردیم . حالا میخواهیم پا را کمی فرا تر گذاشته و از طرح های جذاب تر و رنگی تر بهره ببریم . لباس هایی که طرح دار هستند و عوما از طرح هایی مانند سازهای موسیقی ، گل هلی طبیعی ، حیوانات مانند جغد ، گربه و خرگوش و یا گیاهانی مانند کاکتوس های مکزیکی دارند . ویژگی مثبت این طرح های چاپی و سه بعدی انتقال مفهوم است . همانقدر که طرح های هندسی نشان از نظم دارند این نقوش چاپی سه بعدی نشان از علاقه شما به آن ها و احساسی که به مفهوم آنها را دارید را به نمایش میگذارند . هنگامی که از شما میخواهیم برای تغییر در استایل خود از طرح های گل‌دار استفاده کنید منظورمان این نیست که از پیراهن های سایز بزرگ در رنگ های جیغ مانند نارنجی و قرمز و زرد استفاده کنید . شاید جالب باشد که بدانید طرح های گل‎دار  در رنگ های خنثی جذاب تر و دل نشین ترند . طرح های گل دار ازآن دسته طرح هایی هستند که اگر با شلوار جین و کتان های کرمی و خاکی پوشیده شوند به آن ها روح و جان میبخشند و جذاب تر میشوند. این نکته را بدانید که لباس های طرح دار و مصور نمادین باعث جهت دادن به استایل شما میشوند و نوع نگرش و قضاوت دیگران را به شما تغییر خواهند داد.

ممکن است بخواهید پا را فرا تر نهاده و به صورت جدی تر از لباس های طرح دار در استایل شخصی خود استفاده کنید تا جایی که لباس های طرح دار در کنار هم بچینید و با انتخاب پالت های رنگی جدید جسارت خود را به نمایش بگذارید و خود را از محدودیت رها کنید . اما لازم است که در کنار هم قرار داد نقش ها و طرح های مختلف نهایت دقت را به خرج دهید و به نکاتی که در ادامه آمده است توجه کنید . خوب است که در ابتدا با طرح های کلاسیک شروع کنید . حتما به خوبی میدانید که طرح های خال دار و راه راه در کنار یک دیگر چقدر زیبا و جذاب به نظر میرسند  .

بسیار مهم است که اندازه طرح ها بر اساس ایرادات فرم بدنی انتخاب شوند  مثلا اگر در قسمت شکم چربی دارید خوب است که پیراهنی با طرح راه راه عمودی بپوشید تا شکم شما را در خطای دیدی که ایجاد میکند پنهان کند . هم چنین پوشیدن پیراهن چهارخانه یا راه راه افقی باعث چاق تر نشان دادن شما خواهد شد . هم چنین سایز طرح ها نیز باید استاندارد باشد بدین نحو که اگر شلوار شما طرح بزرگی دارد پیراهن شما باید از طرح های  مینیمالی کوچک و ساده باشد . نیازی به گفتن نیست که اگر همه لباس ها از طرح های بزرگ و حجیم باشند باعث غیر متعارف و غیرعادی جلوه دادن شما خواهد شد . البته این مساله شامل اشکال هندسی نخواهد بود . طرح های هندسی به نقش های بزرگ انحنا و بعد می بخشند و آن را چند بعدی جلوه میدهند و هم چنین یک انتخاب متفاوت است .

اما چه تفاوتی در نقوش چاپ شده و طرح پارچه لباس وجود دارد ؟

ممکن است در درک تفاوت های این دو کمی گیج و سردرگم شوید . نقش های چاپ شده عموما بر روی یک قسمت از لباس پرینت میشوند . اما طرح های پارچه از ترکیب نخ های رنگی در کارخانه نساجی ایجاد می شود. این را بدانید که همه نقوش چاپی زیر مجموعه طرح ها هستند اما طرح ها چاپ محسوب نمیشوند . طرح یک ایده تکرار شده بر روی بافت پارچه لباس است که میتواند در ابعادی متفاوت روی آن چاپ شود .