اصول و قواعد خوشتیپی آقایان

۳ مطلب در مهر ۱۳۹۸ ثبت شده است

۳۰
مهر

پیراهن و لباس های مردانه تنوع زیادی دارند. از آن جایی که بسیاری از اقایان تمایل دارند در طول روز احساس راحتی کنند عموما از بین تنوع بالای لباس مردانه به تی شرت و پولوشرت روی می آورند. خب تی شرت نامی آشنابه گوش همه ماست اما پولوشرت چیست ؟

پلو شرت در اصل لباسی است که از ترکیب پیراهن و تی شرت به دست آمده است. در کل به تی شرت یقه دار با دو یا سه دکمه در جلو پولوشرت گفته می شود. این لباس هم میتواند در نوع آستین بلند باشد و هم در نوع آستین کوتاه .پوشیدن پولوشرت مردانه قواعد خاص خودش را دارد  که درادامه بیشتر بررسی میکنیم.

نحوه ست کردن پولوشرت سفید

پولوشرت مردانه سفید  یا تی شرت دکمه دار همانند پیراهن مردانه سفید یک آیتم کژوال محسوب میشود و در ست های بسیاری قابل استفاده است. شما میتوانید این آیتم را با شلوار کتان سفید بپوشید و با چند اکسسوری ظریف و یک کفش لوفر سبز جیر بدرخشید. از طرفی شلوار استخوانی رنگ و کرمی هم برای این ترکیب مناسب است. برای ایجاد کنتراست و داشتن یک استایل مینیمال کفش لوفر قهوه ای را برای این ست پیشنهاد میکنم. کفش کتانی کانورس سفید هم می تواند انتخاب خوبی برای این ست باشد.

اگر با رنگ سفید میانه ای ندارید از پولوشرت هایی با رنگ های روشن تر مثل بژ و سفید استخوانی یا توناژ کمرنگ مثل سبز نعنایی و آبی آسمانی برای ست کردن استفاده کنید. آقایان جذاب شما می توانید پولوشرت را با کاپشن چرمی و شلوار کتان یا شش جیب طوسی بپوشید. همچنین میتوانید پولوشرت رو به تنهایی با  شلوار مشکی ساده و یک جفت کفش کتانی کانورس و یا اسپرت بپوشید

ست کت و پولوشرت

پیشنهاد میکنم به جای پیراهن آستین بلند مردانه از پولوشرت مردانه استفاده کنید. این استایل برای مناسب های دوستانه و غیر رسمی گزینه ای فوق العاده  محسوب می شود.  طرح های ساده و رنگ های تیره مثل سرمه ای ، زرشکی، عنابی و سبز را انتخاب کنید تا کنتراست خوبی بین کت و پولوشرت ایجاد شود.

پولوشرت  هنگامی که با کت ست میشود رسمی تر از ست تیشرت با کت و اسپرت تر از ترکیب پیراهن و کت است.  این بدین معنی است که شما می توانید پولوشرت مردانه را با کت و شلوار اسپرت و با ساعت خود ست کنید . کفش مناسب این ست، یک کفش کتانی یا کفش لوفر چرم است.

ست پولوشرت ساده و طرح دار با شلوار

پولوشرت به تنهایی میتواند آیتمی مناسب برای دورهمی ها و شب نشینی های دوستانه باشد. یا حتی میتوانید پولوشرت های طرحدار را با شلوار کتان ساده ست کنید و برای محل کار بپوشید.  بیشتر پولوشرت ها  در رنگ های روشن و پاستلی و خنثی با شلوار های کتانی رنگ بژ ، سرمه ای و خاکستری ترکیب مناسبی می سازد. همچنین  اگر میخواهید که استایل رسمی تری داشته باشید خوب است که دکمه های پولوشرت را ببندید.

چگونه پولوشرت بپوشیم؟

زمانی که صحبت از پولوشرت به میان می‌آید، موضوع فقط کمی از پوشیدن یک تیشرت ساده تخصصی تر می‌شود.

چه لباس‌ها و آیتم هایی را میتوان با پولوشرت ست کرد؟

چه شلوارهایی با پولوشرت میتوانم بپوشم؟

شلوار جین

شلوار جین یک لباس کژوال است که میتوانید خیلی ساده با پولوشرت ترکیب کنید و بپوشید. افزون بر این‌که شلوارهای تیره‌ مانند مشکی یا آبی تیره استایل‌های جذاب تر و خاص تری می‌سازند،  پس جین‌های روشن‌تر برای استایل تعطیلات آخر هفته مناسب‌تر خواهند‌بود.

شلوار بَگ

یکی از استایل‌ تین ایجری و جوان پسند، ست پولوشرت با شلوار بَگ است. یک پولوشرت بدون طرح با رنگ سفید یا رنگ‌های پر انرژی مانند قرمز پیشنهاد من است. لطفا از شلوارهای شلوغ با جیب‌های فراوان دوری کنید.

چگونه در استایل های مختلف از پولوشرت استفاده کنیم؟

پولوشرت و ژاکت های ساده

پوشیدن پولوشرت و ژاکت ترکیب جذاب مردانه ای  به وجود می‌آورد خصوصا اگر به این ست بوت کار یا چوکا اضافه شود. آنگاه  استایلی با جلوه‌های پررنگ‌تری از فشن ساخته میشود.

پولوشرت و کت چرم

اگر درکمد خود یک کت چرم دارید، حتما یک بار آن را با یک پولوشرت تست کنید. این ترکیب، با یک شلوار جین جذب مشکی و بوت چرم می تواند شما را تبدیل به یک گنگستر موتورسوار تبدیل کند..

پولوشرت و هودی

سویشرت‌های کلاه‌دار انتخابی ساده برای اکثر لباس‌ها هستند، اما پوشیدن پولوشرت متفاوت تر است چرا که با یکی از آن‌ها، نمای زیباتری میسازد،  پس بهتر است به دنبال یکی از آن زیپ‌دارها باشید. در هر رنگی که دوست دارید.

در خرید پولوشرت به این نکات دقت کنید

جنس باکیفیت

در راهنمای خرید پولوشرت توصیه می‌کنیم ، مطمئن شوید که جنس لباسی که انتخاب کرده‌اید، با شستشو ، فرم و شکل خود را از دست ندهد.

 

رنگ

اگر اولین پولوشرتی است که می‌خرید، در انتخاب رنگ محتاطانه‌تر عمل کنید. بهترین رنگ پولوشرت از نظر کاربرد، سفید، مشکی و طوسی و در کل رنگ های خنثی است. البته این قانون درمورد همه‌ی انواع لباس صدق می‌کند.

 

یقه‌ی محکم و استخوانی

اکثر پولوشرت‌ها یقه‌ای زاویه‌دار دارند که  علت رسمی‌تربودن آن در مقایسه با تی شرت است. به تغییرات فرم یقه حساس باشید. اگر پولوشرت‌تان تا یقه‌ای وا رفته دارد، باید یک پولوشرت جدید تهیه کنید.

 

سایز
تن‌خور پولوشرت، در حالت نرمال، ( Slim Fit ) است  و هیچ‌گاه با زیرپوش پوشیده نمی‌شود. اما توجه داشته باشید که نباید بیش از اندازه تنگ و چسبان باشد.

 

قد

 قد پولوشرت باید به گونه‌ای باشد که دقیقا تا بالای نشیمنگاه  باشد. قد آستین‌ها نیز در بهترین حالت، تا اواسط ماهیچه‌ی بازو خواهد بود.
 

بستن دکمه‌ها
یکی از مهم‌ترین نکات در راهنمای پوشیدن پولوشرت، مساله‌ی بستن دکمه‌هاست. هنگام پوشیدن پولوشرت به یاد داشته‌باشید که همیشه حداقل یکی از دکمه‌ها را ببندید.

 

۱۴
مهر

بسیاری از آقایان همیشه به دنبال استایل های رسمی کت و شلواری هستند. اما همیشه یادتان باشد کفش شما اولین چیزی است که به چشم دیگران می آید آیا تا به حال فکر کرده اید که باید چه کفشی را با استایل کت و شلواری خود بپوشید؟

اکثر آقایان به دنبال کفش هایی هستند که با استایل رسمی و کت و شلوار آن ها هم خوانی داشته باشد و ست باشد. اما بعضی از آن ها این دانش را ندارند که با رنگ کت و شلوار خود چه نوع با چه رنگ کفشی بپوشند؟

شاید برای شما هم گاهی سوال شده باشد که بعضی از آقایان چه طور استایل رسمی فوق العاده ای دارند.

باید بگویم که ست کردن کت و شلوار با کفش های خود دانش آن چنانی نیاز ندارد شما با خواندن این مقاله با اصول ست کردن کفش با کت و شلوار آشنا خواهید شد و متوجه می شوید که با کت و شلوار خود چه کفشی بپوشید؟

کت و شلوار مشکی

در کمد همه آقایان حداقل یک دست کت و شلوار مشکی وجود دارد به همین دلیل اول از همه می خواهیم بدانیم با کت و شلوار مشکی چه کفشی بپوشیم ؟ همه آقایان در اکثر مراسم رسمی شادی و حتی عزا از این رنگ کت و شلوارها استفاده می کنند.

با کت شلوار مشکی پوشیدن کفش روشن تر اصلا مناسب نیست و استایل شما را به صورت بسیار نامناسبی برای شما به وجود می آورد. شما باید دقت کنید از کفش مشکی استفاده کنید. شاید برای شما سوالی پیش بیاید که سر تا مشکی خواهیم شد و این مناسب نیست.

اما باید بگویم اولا استایل  سر تا پا مشکی یک استایل فوق العاده جذاب است و دوما برای اینکه از یک دست مشکی بودن در بیایید می توانید از اکسسوری های رنگی استفاده کنید.

اگر میخواهید کمی خاص تر باشید می توانید به جای کفش های مشکی مدل سنتی از کفش های مشکی مدل لوفر استفاده کنید.

کت و شلوار سرمه ای

کت و شلوار سرمه ای بر عکس کت و شلوار مشکی به شما حق انتخاب بیشتری در انتخاب رنگ کفش داده است و شما می توانید با همه رنگ کفش آن را ست کنید. کت و شلوارهای مردانه سرمه ای بعد از کت و شلوارهای مشکی جز یکی دیگر از کت و شلوارهای رسمی برای مراسم رسمی و محل کار شما به حساب می آید. حال با این کت و شلوار باید چه بپوشیم ؟

آقایان می توانند با کت و شلوار سرمه ای خود سه نوع رنگ کفش بپوشند که عبارتست از : مشکی ، قهوه ای ، شرابی

کفش مشکی : با کت و شلوار سرمه ای خود می توانید کفش مشکی بپوشید. اما نکته قابل توجه این است با کت و شلوارهای سرمه ای تیره پوشیدن کفش مشکی بسیار ست زیبایی تری است. فرقی نمی کند کفش شما لوفر ، کلاسیک یا آکسفورد باشد با کت و شلوار سرمه ای همه این ها قابل ست شدن هستند.

کفش قهوه ای : رنگ سرمه ای جزء دسته رنگ های سرد است و رنگ قهوه ای جزء دسته رنگ های گرم محسوب می شود به همین خاطر پوشیدن کفش قهوه ای با کت و شلوار سرمه ای که از نظر طیف رنگی مکمل هم هستند بسیار جذاب است. ست این کفش با کت و شلوار سرمه ای مناسب مکان هایی است که شما می خواهید استایل خود را از یکنواختی در بیاورید.

کفش شرابی : ترکیب رنگ مشکی و قهوه ای و قرمز رنگ شرابی را می دهد به همین خاطر این رنگ مناسب کت و شلوار سرمه ای شما است. این رنگ منتقل کننده حس کلاسیک و در عین حال مدرن است. پس شما با ست کردن کفش شرابی با کت و شلوار سرمه ای خود با یک تیر دو نشان میزنید.

کت و شلوار خاکستری

هنگامی که می خواهیم کت و شلوار خاکستری خود را با کفشی ست کنیم ابتدا باید بدانیم کت شلوار خاکستری ما کم رنگ است یا پر رنگ؟ کم رنگی و پر رنگی لباس ها در انتخاب کفش مناسب برای آقایان بسیار حائز اهمیت است و شما باید طیف رنگی را همیشه در نظر بگیرید.

کت و شلوار خاکستری تیره

کفش مشکی : همانند کت و شلوار مشکی که با کفش مشکی ست فوق العاده ای می شود، ست کردن کت و شلوار خاکستری تیره با کفش مشکی نیز ست فوق العاده ای می شود. این ست مناسب مراسم های رسمی است.

پس بعد از کت و شلوار مشکی در مراسم رسمی ما به شما کت و شلوار خاکستری تیره با کفش مشکی را شما پیشنهاد میدهیم.

کفش شرابی : ست کردن یک کت و شلوار خاکستری تیره با یک کفش قهوه ای اصلا عاقلانه نیست اما ست کردن کت و شلوار با کفش شرابی انتخاب مناسبی است. ست کردن کفش شرابی با کت و شلوار خاکستری تیره علاوه بر اینکه مناسب مراسم رسمی است، همین طور برای مراسم های غیر رسمی نیز فوق العاده است .

کت و شلوار خاکستری روشن

کفش مشکی : همان گونه که با کت و شلوار خاکستری تیره ست کردن کفش مشکی مناسب بود در خصوص کت و شلوارهای خاکستری روشن نیز ست کردن کفش مشکی مناسب است. این ست به استایل شما حالت رسمی تر می دهد.

کفش قهوه ای : رنگ قهوه ای کفش با کت و شلوار خاکستری روشن شما ست فوق العاده ای خواهد بود زیرا این دو رنگ یکی سرد و دیگری گرم هستند که مکمل یکدیگر به حساب می آیند.

اگر میخواهید استایل مدرن تری داشته باشید در ست کردن کت و شلوار خاکستری روشن خود از کفش قهوه ای روشن استفاده کنید و اگر می خواهید ظاهر سنتی تری داشته باشید بهتر است از کفش قهوه ای تیره استفاده کنید.

کفش شرابی : با رنگ کت و شلوار خاکستری روشن خود می توانید از کفش شرابی نیز استفاده کنید این رنگ در استایل شما یک تضاد چشمگیری ایجاد می کند که باعث می شود ظاهر شما جذاب تر شود. در اینجا فقط به این نکته توجه کنید که از کفش های ساده استفاده کنید زیرا در این ست هر چقدر ساده تر باشید جذاب تر خواهید بود.

کت و شلوار کرم

کت و شلوار کرم رنگ یک گزینه بسیار خوب برای فصل گرما است شما باید با این رنگ کت و شلوار کفش های روشن تر بپوشید.

کفش قهوه ای روشن : مناسب ترین انتخاب کفش برای کت و شلوارهای کرم کفش های قهوه ای روشن هستند. این رنگ کفش نه تنها ست بسیار فوق العاده برای روزهای گرم تابستان است بلکه برای مهمانی های رسمی بسیار جذاب است.

آقایان می توانند از مدل کفش های آکسفورد، لوفر و بروگ، استفاده کنند و این مدل ها بسیار مناسب اند.

کفش سفید : اگر می خواهید کت و شلوار کرم خود را در مهمانی های غیر رسمی بپوشید ست کردن با کفش سفید گزینه خوبی است. این نوع استایل به دلیل روشن بودن رنگ ها مناسب فصل تابستان است به همین دلیل شما می توانید از مدل کفش هایی استفاده کنید که مدل اسپرت دارند مانند اسنیکر.

۰۷
مهر

 

امروزه کت و شلوار رنگی جای خود را میان آقایان پیدا کرده است و آقایان دیگر از کت و شلوارهای تیره استفاده نمیکنند و کت و شلواررنگی مردانه را در اولویت خود قرار دهند. اما برخلاف لباس ها و کت و شلوار تیره رنگ که به سادگی ست می‌شوند ، لباس های رنگی رای ست شدن قوانین هارمونیتیک سخت گیرانه ای دارند. برای ست کردن کت و شلوار رنگی هارمونی رنگ را باید رعایت کرد تا ظاهری شلخته و گیج کننده نداشت. د

کت و شلوار تیره وخنثی رنگ مانند خاکستری و مشکی و سرمه ای جایگاهی غیر قابل تغییر میان آقایان دارند و در هر موقعیت و مراسمی قطعا انتخاب اول اقایان خواهد بود . این کت و شلوارها هیچ گاه از مد نمیفتند و همواره جذاب و زیبا خواهند بود . همانطور که میدانید این رنگ لباس ها و کت و شلوارها با هر رنگ و مدلی ست میشوند اما ممکن است بعد از مدتی هوس کنید کمی تنوع به خرج دهید یا حتی ممکن است از این رنگ ها دل سرد و خسته شوید . آن‌گاه میتوانید این کت و شلوار تیره را با کت و شلوار رنگی جایگزین کنید و جانی دوباره به استایل خود ببخشید .

کاملا صحیح است که پوشیدن لباس های رنگی قوانین سخت گیرانه زیادی دارد و به مهارت کافی نیاز دارد. اما همین کت و شلوارهای رنگی تاثیر شگفتی بر اعتماد به نفس شما خواهد داشت و روحیه شما را شاداب تر و با نشاط تر خواهد کرد. آنچه در این مقاله بررسی میکنیم مهارت های پوشیدن کت و شلوار رنگی است تا شما بتوانید استایلی پررنگ و جذاب برای خودتان ایجاد کنید.

ترکیب و هارمونی رنگی را به درستی اجرا کنید .

ترکیب درست رنگ ها از اصول مهم و رنگی پوشیدن است . با این توضیح که اگر شما یک استایل رنگی برای خود ایجاد کنید و از رنگ ها درستی استفاده نکنید، تقریبا هیچ قدمی جهت داشتن یک استایل رنگی زیبا برنداشته اید. اگر از رنگ های درست استفاده کنید و در ست کردن آن ها دقت کافی را به کار ببرید یک استایل رنگی جذاب و خاص خواهید داشت .

هنگامی که از لباس های رنگی صحبت میکنیم منظورمان این نیست که تمام رنگ های دنیا را باهم ست کنید و بپوشید بلکه هدف استفاده از یک یا دو رنگ ماکسیمم سه رنگ در تناژهای مختلف می باشد. برای توضیح بیشتر مثلا اگر یک کت و شلوار سبزدارید بهتر است برای پیراهن از رنگ های سفید و سبز در تناژهای روشن استفاده کنید . در ست کردن اکسسوری ها نیز همین مساله صادق است . هم چنین اگر یک رنگ خنثی یا مکمل در پالت رنگ انتخابی شما باشد امکان ترکیب و ست کردن بیشتری خواهد داشت. خوب است این نکته را بدانید که هنگامی که کت و شلوار رنگی میپوشید قدرت استفاده از اکسسوری های بیشتری مانند پوشت ، کراوات و عینک را دارید .

انتخاب رنگ ها بر اساس فصل ها

بسیاری از آقایان تمایل دارند برحسب فصل های سال از رنگ های مختلف کت و شلوار استفاده کنند ، اما از اهمیت آن آگاه نیستند و رنگ های مناسب فصل ها را نیز به خوبی نمیشناسند .

به عنوان مثال رنگ های گرم مانند قرمز کشمیری ، قهوه ای ، شتری ، خاکی و انواع تناژهای رنگ آجری برای فصل سرما مانند زمستان و پاییز مناسبند ، زیرا طیف گرما را به خود جذب میکنند و همه با دیدن شما احساس گرما، دوستی و نزدیکی خواهند کرد. عکس این مساله برای فصل گرما نیز صادق است.

کت و شلوار بهاره

از نام این فصل باید فهمید که رنگ های بهاره ، رنگ های شاد و پر نشاطی هستند . پس شما در نهایت آزادی میتوانید به جای کت و شلوارهای معمولی از کت و شلوارهای رنگی و جذاب استفاده کنید .

افزودن بر کت و شلوارهای رنگی میتوانید از کت وشلوار های طرح دار استفاده کنید . زیرا آن ها هم انتخابی مدرن و ایده آل به شمار میروند .

کت وشلوار بهاره خود را میتوانید از رنگ های آبی کاربنی ، آبی روشن ، قرمز کشمیری ، قرمز سنتی و تمام تناژهای رنگ سبز انتخاب کنید .

کت و شلوار تابستانه

تابستان گرم ترین فصل سال است از این رو تمام انتخاب های شما در هر رنگی که باشد باید در تناژهای ضعیف خود باشد . به عنوان مثال اگر رنگ آبی را انتخاب میکنید باید روشن ترین آبی را انتخاب کنید. از طرف دیگر رنگ های کرم و بژ بهترین رنگ برای تابستان هستند. از این رو کت و شلوارکرمی را به همه آقایان در فصل تابستان توصیه میکنیم .

استایل رنگی بعدی که میتوانید در تابستان استفاده کنید پیراهن سفید مردانه است. شما میتوانید با هر یک از این کت و شلوارهای رنگ روشن از پیراهن سفید مردانه استفاده کنید .

زیرا رنگ های روشن گرما را به خود جذب نمیکنند و باعث خنک ماندن شما خواهند شد . هم چنین کت و شلوارهای رنگ روشن ه خوبی با انواع اکسسوری ها در انواع رنگ ها ست میشوند و هارمونی زیبا و چشم نوازی ایجاد میکنند .

اگر در فصل تابستان تمایل داشتید از کت و شلوار های رنگی استفاده کنید پیشنهاد ما به شما کت و شلوارهایی به رنگ زرد خورشیدی، کرمی، بژ و سبز های تیره است .

کت و شلوار پاییزه

با آغاز فصل سرما باید کم کم از رنگ های روشن فاصله گرفته و به رنگ های گرم و تیره روی بیاورید. نیازی نیست که از رنگ های کلاسیک مانند مشکی یا قهوه ای و طوسی استفاده کنید بلکه اگر از رنگ های شاد وگرم نیز استفاده کنید کفایت میکند . در استایل های پاییزی تضاد تاثیر زیبایی ایجاد میکند . هر رنگی که برای کت و شلوار خود انتخاب میکنید حتما از یک اکسسوری در رنگ متضاد نیز در کنار آن بپوشید تا جذاب تر به نظر برسید.

رنگ  های مناسب برای کت و شلوارهای پاییزی بنفش، ارغوانی، قهوه ای سوخته، قرمز سوخته، عنابی و سبز زمردی است.

کت و شلوار زمستانه

آنچه قبل تر گفتیم دوباره یادآوری میکنیم . رنگ های تیره مانند رنگ های سبز دودی شکلاتی عسلی مشکی سرمه ای و خاکستری بهترین رنگ ها برای فصل زمستان هشتند . طرح پیشنهادی ما برای فصل زمستان کت وشلوار در رنگ هایی مانند زرشکی وعنابی است که به سادگی با پیراهن های مشکی وتیره ست میشود . در اکسسسوری ها نیز این مساله صادق است.

با کت وشلوار خود میتوانید از پیراهن های طرح دار استفاده کنید ، یا حتی خود کت وشلوارتان در مدل های طرح دار باشد .

در انتخاب کت وشلوار به رنگ پوست اهمیت دهید .

این نکته فقط در کت و شلوار صادق نیست بلکه در تمامی لباس ها صادق است . قبل از خرید هر لباسی چک کنید که آیا رنگ لباس با پوست شما تناسب دارد یا خیر .

اضافه برآن باید بدانید که اگر رنگی متناسب با پوست خود انتخاب می کنید بهتر است از اکسسوری یا پیراهنی متضاد با رنگ پوست خود در نظر بگیرید تا استایل مونوکروم ایجاد نکنید .