اصول و قواعد خوشتیپی آقایان

۴ مطلب در آذر ۱۳۹۸ ثبت شده است

۲۴
آذر

 

آقایان در خرید شلوارها باید بسیار دقت کنند. شلوارمردانه رکن اصلی استایل مردانه را تشکیل می دهند.

هر یک از شلوارهای مناسب یک استایل خاص هستند. بعضی از آن ها برای استایل ها اسپرت مناسب اند و برخی برای استایل های مردانه مناسب است. حال شما فکر کنید یک شلوار اسپرت را با یک پیراهن مردانه بپوشید. تصور کنید که چه استایلی خواهید داشت ؟

 طبق فیزیک بدنی شلوار را انتخاب نمی کنید :

یکی از عواملی که باعث می شود شما در خرید و انتخاب شلوار اشتباه کنید این است که طبق فیزیک بدنی انتخاب نمی کنند. شما باید از روی فیزیک بدنی شلوار خود را انتخاب کنید طبق چاقی و لاغری خود شلوار خود را انتخاب کنید.

همیشه آقایان باید در خرید شلوار دقت کنند زیرا مهم ترین رکن اصلی استایل مردانه دقیقا شلوارهای مردانه است. در خرید شلوار باید توجه کنند که شلوار هرگز در پای آن ها نباید چین بخورد. زیرا هنگامی که شلوار آن ها بر روی پاها چین می خورد به عبارتی اصلا مناسب استایل آن ها نیست زیرا شلوار به جای باریک و خوش فرم نشان دادن پای آن ها باعث چاق نشان دادن آن می شود. همچنین شلوار صاف نشان دهنده ی مرتب بودن استایل یک مرد است.

شلوار لوله تفنگی را اشتباها می پوشید :

بیشتر آقایان فقط طبق علاقه خود شلوارهای لوله تفنگی را می پوشند اما گاهی بسیار اشتباه می کنند زیرا آن ها به استایل خود توجه نمی کنند.

شلوارهای مردانه جین لوله تفنگی بیشتر مناسب آقایانی است که دارای ران های درشت تری هستند زیرا با لوله شدن دمپا باعث می شود پای آن ها باریک تر نشان دهد. در خرید این شلوارها دقت کنید که اندازه شلوار شما به گونه ای باشد که شما در کمر خود احساس کشش کنید زیرا اینگونه در شلوار احساس راحتی تری دارید.

مردان چاق شلوارهای جین اسکینی می پوشند:

بعضی از شلوارهای جین اسکینی مناسب آقایان چاق نیستند. اما برخی اشتباها طبق علاقه آقایان شلوار جین اسکینی می پوشند.

شلوارهای جین اسکینی در شلوارهای مردانه بیشتر مناسب افرادی است که لاغر اندام هستند. پس توجه کنید مردان لاغر اندام با پاهای لاغر بهتر است جین های اسکینی را خریداری کنند.
 

جین راسته

بسیاری از آقایان فکر می کنند چون جین راسته نه تنگ است و نه گشاد می توانند همیشه بپوشند اما واقعا این گونه نیست. شلوارهای جین راسته مناسب همه نیست .

جین های راسته مردانه جز آن دسته از شلوارهای مردانه کاملا کلاسیک و سنتی هستند. اگر شما این مدل از شلوارهای مردانه را خریداری کردید می توانید برای مدل دادن، دمپای آن ها را تا بزنید. این مدل جین ها از باسن تا به پایین راسته هستند. این مدل را بیشتر آقایانی که ورزشکار هستند خریداری می کنند.

همچنین آقایان که مراسم غیر رسمی دارند می توانند برای خود یک شلوار مردانه جین راسته خریداری کنند.

اشتباهات رایج در انتخاب شلوارهای مخروطی 

آیا واقعا به این فکر کرده اید که آیا خرید این مدل از شلوارها مناسب شما هست یا خیر ؟

همه ی مردان این مدل را به دلیل اسپرت بودن دوست دارند اما بسیاری از مردان به اشتباه این مدل را می پوشند.

مدل جین های مخروطی مردانه چیزی ما بین جین های اسلیم لگ و راسته هستند. این شلوارها آزاد هستند و فقط بر روی ران و مچ پا تنگ می شوند. جین های مخروطی به دلیل راحت بودن و شیک تر بودن نسبت به شلوارهای راسته و شلوارهای اسکینی نظر آقایان فوتبالیست را به خود جذب می کند.

اشتباهات رایج در خرید شلوارهای پارچه ای :

آیا به این فکر کرده اید که بیشتر آقایان همیشه اولین الویت خریدشان شلوارهای پارچه ای است. زیرا آن ها می توانند هم آن ها را در مراسم رسمی و هم غیررسمی بپوشند. بسیاری از آقایان در خرید این شلوارها توجه نمی کنند اما باید بدانید در استایل های روزمره این مدل از شلوارهای بسیار مهم هستند.

در خرید شلوارهای پارچه ای و رسمی دقت بیشتری باید به خرج دهید زیرا انتخاب و خرید آن حساسیت بیشتری دارد. دقت کنید که حین خرید یک شلوار مردانه کمر شلوار باید بالای لگن شما قرار بگیرد. از خرید شلوارهای پارچه ای که برای شما گشاد است جدا خودداری کنید زیرا استایل رسمی شما را بهم میزند و باعث بد تیپ شدن شما می شود.

 

 

۱۷
آذر

بسیاری از آقایان همیشه به دنبال داشتن یک استایل فوق العاده جذاب و خوشتیپ هستند اما نمی دانند که چطور می توانند این خوشتیپی را داشته باشند. بسیاری از آقایان همیشه فکر می کنند باید یک لباس فوق العاده گرون بخرند و یا حتما یک لباس برند بخرند تا بتوانند خوشتیپ تر از بقیه باشند. 

اما شاید بگویید یعنی این کوچکترین چیزها چه هستند که استایل ما را از یک استایل معمولی به یک استایل خوشتیپ تبدیل می کند؟

 بسیاری از آقایان همیشه فکر می کنند اکسسوری ها فقط و فقط برای استایل های رسمی هستند. اما باید بگویم شما می توانید  با استفادهاز اکسسوری ها در استایل های روزمره خود تا همیشه و در هر موقعیتی جز خوستیپ ترین ها باشید. اکسسوری ها این ابزارهای کوچک می توانند تحول بسیار عجیبی در استایل شما به وجود آورند و می توانند استایل یکنواخت روزمره شما را از یکنواختی در بیاورند و تنوع ببخشند.

ما در این مقاله به شما هفت اکسسوری معرفی می کنیم که بتوانید هر جا می روید پشت سر خودتون پچ پچ بشنوید که چه آقای خوشتیپی بود.

ساسپندر و کمربند :

شما برای اینکه ی استایل بسیار خوشتیپ داشته باشید همیشه نیازمند کمربند ها هستید معمولا رنگ کمربند های کمد لباس شما قهوه ای و مشکی است اما فکر نمی کنی کمی یکنواخت شدی و دیگر وقتشه که کمی ریسک کنید؟ شما می توانید از کمربندهای رنگی دیگر نیز استفاده کنید فقط کافی است که آن ها را متناسب با استایل خود استفاده کنید.

اما بسیاری از آقایان می خواهند همراه با خوشتیپی، خاص هم باشند پیشنهاد ما به شما ساسپندرها هستند که شما می توانید به راحتی مانند کمربند ها از انواع مختلف آن متناسب با استایل خود استفاده کنید.

دکمه سرآستین :

تا به حال دقت کرده اید که بسیاری از ما آدم ها موقع حرف زدن با مخاطبین خود از حرکات دست استفاده می کنیم؟ خوب فکر کنم دیگر الان برای شما روشن شد که دکمه سرآستین ها چقدر در خوشتیپ دیده شدن تاثیر دارد. شما می توانید از دکمه سرآستین ها برای بستن مچ پیراهن های خود استفاده کنید و خوش تیپ تر شوید.

عینک آفتابی :

شاید شما آقایان این جمله را از خیلی ها مخصوصا خانم ها شنیده باشید که چقدر مردان با عینک آفتابی جذاب تر هستند و فرق می کنند. دقیقا عینک آفتابی جز آن دسته از اکسسوری هایی است که وقتی آقایان از آن استفاده می کنند بسیار خوشتیپ تر از قبل شوند و به استایل آن ها یک تنوع جذابی می بخشد.

اما همین طوری هم نیست و شما باید در خرید یک عینکی که به شما بیاید و شما را جذاب کند دقت کنید. باید این عینک های آفتابی به صورت شما بیایند که شما را جذاب کنند وگرنه در غیر این صورت شما بیشتر به جای جذابیت داشتن مسخره به نظر می رسد.

عینک‌های آفتابی از آنچه که فکر می‌کنید هم مهم‌تر هستند. ضروری ترین اکسسوری مردانه برای شما، عینک آفتابی است. بسیاری از آقایان همیشه این تصور اشتباه را دارند که فقط عینک‌های خلبانی فقط جز عینک آفتابی هایی هستند که به آن ها می آید اما باید به شما بگوییم فقط تنها این مدل نیست که بر خلاف تبلیغات‌ فراوان، می‌توانند برای شما آقایان جذابیت همراه داشته باشند . هر عینکی، با رنگ خاص خودش، برای یک فرم خاص صورت طراحی شده است. پس می وقت بگذارید و در مورد انواع عینک‌ها، تناسب آن‌ها با صورت خودتان مطالعه کنید.

ساعت مچی :

یکی دیگر از اکسسوری هایی که معمولا در بسیاری از موارد به چشم مخاطبین شما آقایان می آید و آن ها را جذب می کند ساعت شما است. پس شما می توانید همیشه با استفاده از یک ساعت مچی بسیار زیباتر و خوشتیپ تر از آقایانی باشید که در اطراف شما هستند. شاید الان بگویید این که چیز جدیدی نیست اما باید بگویم که تا به حال شده ببینید که برخی از پوشیدنی ها هیچ وقت از مد نمی افتند دقیقا ساعت مچی هم یک اکسسوری است که هیچ وقت از مد نمی افتد و همیشه برای استایل مردانه شما جذابیت و زیبایی می آورد.

ساعت مچی را هم باید در کنار عینک آفتابی به عنوان یک اکسسوری مردانه ضروری برای کامل کردن استایل تابستانی در نظر بگیرید. اما باز هم نکته ای که در اینجا برای شما مهم است تا به آن دقت کنید این است که باید برای خود یک ساعت مناسب انتخاب کنید. شما باید ساعتی داشته باشید که به تیپ شخصیتی شما بیاید، خوب ساخته شده و استایل شما را کامل کند. بسیاری از ما فکر می کنیم کار ساعت برای ما فقط نشان دادن زمان است اما این گونه نیست و انداختن ساعت چیزهایی بسیاری زیادی را به مخاطبین ما می گوید.

پوشت مردانه

شما می توانید در مراسم های رسمی خود که بسیار برای شما مهم است از پوشت ها استفاده کنید یا بهتر بگویم در تمام مراسم های رسمی حتما از پوشت ها استفاده کنید زیرا آن ها نقش مهمی را در استایل شما ایفا می کند. پوشت ها به شما استایلی تکمیل به شما تحویل می دهند که قطعا با ورود به هر مراسمی خواهید درخشید.

پوشت ها را چگونه ست کنیم :

در مراسم رسمی خود ، پوشت خود را با رنگی نزدیک به کت و شلوار خود انتخاب کنید و همچنین آن را بصورت کلاسیک تا بزنید. همچنین شما می توانید از پوشتی که کمی تفاوت رنگ با کت و شلوار شما دارد استفاده کنید و همچنین استفاده از پوشت با الگوی دایره های سفید نیز مناسب است.

پوشت های تک رنگ مناسب کت و شلوارهای مشکی و خاکستری هستند. همچنین برای ست کردن پوشت با کت و شلوار سرمه ای می توانید از پوشتی با طرح قرمز استفاده کنید.

در مراسم رسمی پوشت سفید را انتخاب کنید و همچنین پوشت سفید با حاشیه طرح دار می تواند انتخاب خوبی برای محل کار شما باشد

عطرهای مردانه :

یکی دیگر از اکسسوری هایی که می تونه واسه شما آقایانی که می خواهید همه را به خود جذب کنید بسیار کاربردی باشد عطرهای مردانه است. می توانید با ی عطر مردانه هنگامی که وارد یک جا می شوید توجه همه را به خود جلب کنید.

زیور آلات مردانه :

یکی دیگر از اکسسوری ها برای شما آقایانی زیورآلات مردانه مانند دست بند ها و انگشتر ها هستند.

 

۱۰
آذر

خوب تبریک می گم که این مقاله را انتخاب کردید و می خواهید مطالعه کنید. این مشکل صرفا برای شما نیست مشکل خیلی از آقایانی است که نمی دانند چه نوع رنگ تی شرتی برایشان مناسب است. اما ما این جاییم تا به شما کمک کنیم که چه بپوشید.

بسیاری از آقایان همیشه این مشکل را دارند که نمی دانند از بین این همه رنگ بندی تی شرت ها چه رنگی مناسب آن ها است. شما برای اینکه بتوانید یک رنگ مناسب برای تی شرت های خود انتخاب کنید باید بسیاری از فاکتورها را در نظر بگیرید. برای مثال یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب رنگ تی شرت ها رنگ پوست صورت شما است. برای مثال اگر رنگ های پوست سفید یا بور دارید اگر همیشه به دنبال سایه هستین تا بتونید از نور خورشید در امان بمانید یا روی صورتتون کک و مک زیاده و یا حداقل موهای قرمز، قهوه ایی خرمایی و روشن دارید ، پس به احتمال زیاد شما مفتخر به داشتن پوست سفید هستید. پیشنهاد ما به شما پوشیدن تی شرت هایی به رنگ های تیره تر مانند خاکستری ، شرابی ، سبز تیره و یا سایه های آبی تیره و قهوه ایی که همگی کارایی خوبی برای شما خواهند داشت. اما چه رنگ هایی نباید بپوشیم؟

قطعا انتخاب رنگ های روشن اشتباه است چرا که شما را شبیه به یک روح میکند. همچنین از انتخاب رنگ های روشن و سایه های پاستیلی اجتناب کنید زیرا این رنگ ها شما را بیشتر رنگ پریده نشان میدهند . این موضوع در مورد رنگ های خنثی مانند سفید ، بژ روشن یا طوسی هم صدق میکند به جای این رنگها ، سایه های با شکوه مانند رنگ شنی ، شتری و رنگ های خاکی و خاکستری بپوشین.
البته به هیچ وجه منظورمان این نیست که رنگ هایی که دوستشان دارید را کنار بگذارید بلکه در کنار رنگ های روشن از رنگ های تیره تر هم استفاده کنید.
قرمز، رنگی که خیلیا عاشقشن ، اما این رنگ برای کسانی که پوست سفید همچون مرمر و لپ های گلگون شده ایی دارند زیاد مناسب نیست . رنگ های قرمز مایل به بنفش و زرشکی جایگزین خوبی برای رنگ قرمز یا طیف های صورتی است.

 

اما اگر شما دارای پوست تیره و سبزه هستید بهتر است که با اینکه اکثر رنگ ها با پوست سبزه سازگاری دارند اما بهترین گزینه انتخابی شما ازتی شرت هایی با رنگ های روشن تر و یا تیره تر از رنگ پوست تان می باشد . اگر انتخاب رنگ های روشن مد نظرتون هست پس رنگ بژ روشن بهتر از سفید است یا می توانید رنگ ارغوانی تیره رو جایگزین رنگ بنفش کنید.
برای مثال ما یک پالت رنگی سبک و لایت رو همراه رنگ سفید به شما پیشنهاد میکنیم که به وضوح رنگ پوستتونو برجسته نشون میده. همچنین در فصلهای گرم سال لباس های سفید و رنگ روشن را فراموش نکنید ،زیبایی خاصی به استایل و رنگ پوستتون میده.

اما چه رنگ هایی مناسب پوست تیره نیست؟

از آنجا که رنگ پوستتون ته زمینه زرد یا سبز دارد باید از پوشیدن رنگ هایی که زیادی به تن پوستتون نزدیکه مثل این دو رنگ ، دوری کنید.
باید همه تلاشتان را بکنید تا از رنگ هایی که آمیزه ایی از رنگ پوستتان هستند فاصله بگیرید مانند رنگ پسته ایی ، خردلی و قهوه ای مایل به قرمز.
اگر هم میخواین یک کار جسورانه انجام بدین و کلا پاستلی یا سفید بپوشین بهتره ترجیحا کمی پوستتون رو برنزه کنید بجای اینکه سبزه باشه.

 شما باید متناسب با رنگ پوست خود رنگ تی شرت خود را انتخاب کنید. همچنین فیزیک بدنی شما نیز می تواند در انتخاب رنگ لباس ها مهم باشد یعنی شما اگر جز افراد چاق هستید باید از رنگ هایی استفاده کنید که شما را لاغرتر نشان دهد. همچنین فصل ها در انتخاب رنگ تی شرت ها تاثیر گذار هستند. برای مثال شما در فصول گرم باید از رنگ های روشن و در فصل های سرد باید از رنگ های تیره تر استفاده کنید.

یکی دیگر از فاکتورهایی که آقایان در انتخاب رنگ تی شرت های خود باید به آن توجه کنند سن است. شما باید بدانید که متناسب با سن شما پوشیدن چه رنگی متناسب و مناسب شما است. شاید بگویید این جمله خیلی کلی است و ما بازهم نمی دانیم متناسب با سن خود چه رنگی را انتخاب کنیم. بهتر است در این جا کامل تر بگویم شما رنگ تی شرت خود را باید متناسب با سن و جایگاه اجتماعی انتخاب کنید. اما با توجه به این مورد چگونه رنگ تی شرت خود را متناسب با سن و جایگاه اجتماعی خود انتخاب کنیم.

اگر شما جز آقایانی هستید که سن بالای 35 سال دارید و از لحاظ جایگاه اجتماعی نقش بالایی دارید برای مثال مدیر یک سازمان هستید باید بگویم که تی شرت های رنگی زرد و صورتی اصلا مناسب شما نیست و شما باید حتما از رنگ های به اصطلاح سنگین اسفاده کنید. خوب بعضی از این آقایون می گویند مگه ما دل نداریم رنگ روشن تن کنیم؟ بله شما هم حق دارید و اگر می خواهید از یک رنگ روشن برای تی شرت خود استفاده کنید بهترین گزینه برای شما رنگ سفید است.

خوب یکی دیگر از فاکتورهایی که شما هنگام انتخاب رنگ تی شرت باید به آن توجه کنید مکانی است که می خواهید آن تی شرت را بپوشید. محل استفاده تی شرت می تواند در انتخاب رنگ تی شرت تاثیرگذار باشد. بعضی از مواقع شما به عنوان یک کارمند محدودیت در انتخاب رنگ تی شرت های خود دارید یعنی شما باید بدانید که هر رنگ جیغی را نمی توانید در شرکت خود بپوشید. اما در بسیاری از مکان های دنیا برای مثال شرکت گوگل این محدودیت وجود ندارد یعنی شما می توانید حتی رنگ های جیغ هم بپوشید. اما در بسیاری از شرکت های ایران این اجازه را به شما نمی دهند. یا مثال دیگری که می توان زد مهمانی و تولدهای خودمانی است که شما متناسب با سن و رنگ پوست خود می توانید هر نوع رنگ شادی را برای تی شرت خود استفاده کنید و محدودیت هم ندارید.

نتیجه گیری :

شما برای اینکه بتوانید بهترین و درست ترین رنگ را برای تی شرت های خود انتخاب کنید باید بتوانید که تمامی شرایط اعم از موقعیت، جایگاه اجتماعی، سن و ... را در نظر بگیرید.

 

۰۳
آذر

تنوع کفش مردانه متعدد است برای همین در فصل های مختلف با استایل های مختلف از کفش های مختلف استفاده می کنیم اما بر چه اساسی میگوییم این کفش برای فلان فصل مناسب است. از کجا میتوان دانست که کدام کفش را باید در کدام فصل بپوشیم؟ آیا تا بحال شده که کفشی بخرید ولی بعد از گذشت چند روز متوجه شوید فصل و زمان مناسب برای استفاده آن در حال تمام شدن است یا دیگر زمان پوشیدن این کفش نیست؟   تا انتهای این نوشتار با ما همراه باشید تا به همراهی یک دیگر بدانیم که هر کفش مردانه مناسب کدام فصل است؟

تقسیم بندی کفش ها

کفش ها بر اساس اینکه برای پوشیدن در کدام فصل مناسب و کاربردی هستند به دو گروه تقسیم بندی می شوند

گروه اول شامل کفش مردانه ای میشود که همیشه و در هر فصل قابل پوشیدن هستند مانند کتانی.

دسته ی دوم شامل کفش مردانه ای که مناسب فصل خاصی هستند مانند صندل.

انواع مدل کفش مردانه مناسب همه فصل ها

برای پوشیدن این کفش ها اصلا مهم نیست در کدام فصل از سال باشید.به عبارت دیگر کفش هایی وجود دارند که میشود همیشه آنها را پوشید این کفش ها شامل :

کفش رسمی مردانه 

کفش های رسمی انواع مختلفی دارند مانند کفش آکسفورد. دربی چلسی بروژ و لوفر. توجه داشته باشیذ نیم بوت های رسمی هم جزء کفش های رسمی هستند که همیشه قابل پوشیدن نیستند. پس شما میتوانید در تمامی استایل های رسمی در هر فصل از سال یک کفش رسمی بپوشید.

 

کفش اسپورت مردانه

این مدل کفش ها بخوبی با شلوارهای اسپرت مانند جین و کتان ست می شوندکفش اسپورت هم انواع مختلفی دارد ولی مدل هایی که مچ پا را پوشش نمی دهند را میتوان همیشه پوشید. پس برای استایل غیر رسمی و دوستانه هر موقع از سال از می توانید از کفش اسپورت استفاده کنید.

 

انواع مدل کفش مردانه مناسب فصول خاص

کفش هایی که نباید همیشه آنها را بپوشید بلکه باید در زمان مناسب خودش پشویده شوند. این کفش ها شامل:

کفش لوفر(کالج)

این مدل کفش نوعی کفش رسمی است اما انتخابی عالی برای موقعیت غیر رسمی و دوستانه است . کسانیکه دوست دارند در جمع دوستانه یا استایل (کژوال) سبک لباس پوشیدن کلاسیک داشته باشند حتما کفش لوفر را نباید فراموش کنند . کفش لوفر مناسب فصل بهار و تابستان است.

 

صندل 

با توجه به اینکه ساختار صندل قسمت های زیادی ازپا را نمیپوشاند. لزوما برای استفاده در بهار و تابستان مناسب است.

 

نیم بوت 

نیم بوت های رسمی و اسپورت با توجه به اینکه تا بالای مچ پا را پوشش می دهند و پا را گرم نگه می دارند . فقط مناسب فصل پاییز و زمستان هستند.

 

انتخاب کفش بر اساس رویه کفش

چرم طبیعی 

بهترین جنس عالی  که میتوان برای رویه کفش انتخاب کرد چرم است  که میتوان همیشه استفاده کرد.

چرم مصنوعی 

مواد مصنوعی که کیفیت پایینی دارد و استفاده از آن توصیه نمیشود ولی میتوان همیشه استفاده کرد.

فوم وپارچه 

این مواد اکثرا در کفش های اسپورت استفاده میشود و می توان در همه فصل ها استفاده کرد.

چرم جیر

کفشی که رویه جیر دارد را نباید در هوای بارانی و زمین خیس استفاده کرد. چون زمانی که جیر خیس شود بوی بدی می دهد.