اصول و قواعد خوشتیپی آقایان

۱۱ مطلب در مرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

۳۰
مرداد

همه آقایان هنگامی که نام کفش کالج را می شنوند بی اختیار به یاد کفش هایی با پاشنه های کوتاه و زبانه کوچک و کوتاه می افتند. اما در واقع اسم اصلی این کفش جذاب مردانه کالج نیست . ا

لطفا در ادامه با ما همراه باشید تا با همه اطلاعات کفش کالج آشنا شوید

چرا به این کفش کالج گفته می شود؟

نام اصلی کفش کالج در واقع کفش لوفر loafer می باشد. بدین معنی که تمام کفش هایی که آن ها را با نام کالج میشناسیم لوفر هستند. اما چرا به این کفش کالج گفته می شود. کاملا واضح نیست که چه کسی در ایران ابتدا به کفش لوفر نام کالج را اطلاق کرده است و مردم هم به سادگی آن را پذیرفته اند. در هر صورت نام اصلی این کفش لوفر است.

 

اما در اصل واژه کالج به چه معناست؟

کالج college واژه ای انگلیسی به معنای مدرسه عالی یا دانشکده است. به نظر می رسد که این کفش از این رو که انتخاب مناسبی برای فضای درسی و دانشگاه می باشد، کالج نام گرفته است. اما آن چه که واضح است این است که کفش کالج یا در واقع همان کفش لوفر لزوما فقط برای دانشگاه نیست. این کفش برای تمام موقعیت های غیر رسمی اعم از street style ، سفر ، دیدارها و ملاقات های دوستانه ، دانشگاه وتمام موقعیت های غیر رسمی میتوان پوشید.

نشانه ها و ویژگی های کفش لوفر

  1. اندازه پاشنه کفش لوفر نیم اینچ تا یک اینچ است.
  2. همواره قسمتی از پا مشخص و قوزک پا نمایان است.
  3. زبانه کفش به صورت  U  شکل به کفش دوخته شده است.
  4. از زیره محکمی برخوردارند
  5. بدون بند هستند

ناگفته نماند که این کفش کاملا غیر رسمی است و نباید در مکان های رسمی پوشیده شود هم چنین اگر تمایلی به استفاده از جوراب نداشتید باید از جوراب مخصوص لوفر استفاده کنید.

 

کفش لوفر در چه متریالی تهیه می شود؟

از آنجایی که کفش لوفر برای STREET STYLE  مناسب است و نوعی کفش راحتی محسوب می شود، لزومی بر کیفیت بالای کفش نیست. اما ارزش آن را دارد که هزینه بالایی برای آن پرداخت کنید. در هر صورت اولین متریال انتخابی برای کفش لوفر چرم مصنوعی است. اما اگر مبنا بر این باشد که از کفش لوفر در موقعیتی رسمی استفاده شود باید کفشی بپوشید که در تهیه آن از چرم طبیعی استفاده شده است. چرم جیر و چرم ورنی نیز میتواند گزینه های پیشنهادی برای متریال کفش لوفر باشند.

 

با کدام شلوارها می توان از کفش لوفر استفاده کرد؟

کفش لوفر چون نوعی کفش اسپرت به شمار می رود از ترکیب پذیری بالایی برخوردار است . از این رو با بسیاری از شلوارها ست می شود. در ادامه بیشتر بررسی میکنیم .

شلوار کتان

معقولانه ترین انتخاب و مناسب ترین مکمل برای کفش لوفر شلوار کتان می باشد زیرا درجه رسمیت هر دو یکسان است. اگر شلوار کتان اسلیم فیت و راسته باشد باعث منظم و مرتب به نظررسیدن استایل شما خواهد شد.

شلوار جین

اگر ترجیح میدهید که استایلی متفاوت داشته باشید پیشنهاد ما به شما ترکیب شلوار جین با کفش لوفر است. ترکیب کفش اسپرت لوفر با شلوار جین یک ست ایده آل می سازد.

شلوار پارچه ای

شلوار پارچه ای، شلواری کلاسیک محسوب می شود. اسپرت بودن کفش لوفر به همراه شلوار پارچه ای به استایل شما وقار و جذابیت می بخشد. به بیان دیگر STREET  STYLE جذاب و مردانه ای را با شلوار پارچه ای و کفش لوفر خواهید داشت.

 

چگونه رنگ کفش لوفر را ست کنیم؟

برای ست کردن کفش لوفر چند پیش فرض وجود دارد که در ادامه بررسی میکنیم

 

ست کفش لوفر با کمربند

اگر رنگ کفش را با رنگ کمربند ست کنید ، رنگ پیراهنن و شلوار نیز باید تابع رنگ کفش وکمربند باشد. فراموش نکنید باید در هر حالتی هارمونی رنگی را رعایت کنید.

 

ست کردن رنگ کفش لوفر با لباس بالا تنه

بدین معنی که رنگ کفش لوفر و رنگ پیراهن ، تی شرت ، پولوشرت یا کت باید از یک رنگ باشند. ناگفته نماند که می توانند از دو تناژ مختلف یک رنگ باشند

به عنوان مثال:

اگر پیراهن شما سرمه ای بود کفش نیز باید به رنگ سرمه ای باشد.

اگر پیراهن شما به رنگ صورتی یا قرمز بود کفش نیز میتواند به رنگ قرمز عنابی یا شرابی باشد.

ست کردن طبق قوانین استایل رسمی

هر آن چه برای ست کردن کفش های رسمی میدانید را نیز میتوانید پیاده کنید . طبق قوانین اگر لباس شما به رنگ مشکی بود باید از رنگ کفش شما نیز به رنگ مشکی باشد.

هم چنین اگر شلوار و پیراهن شما در تناژ سرمه ای یا آبی بود می توانید کفش لوفر خود را از میان رنگ های قهوه ای، عسلی و زرشکی ست شده با کمربند استفاده کنید. 

 

 

 

۲۸
مرداد

با گذشت زمان و رشد صنعت طراحی مد و طراحی لباس و هنر دست خیاطان ، کت های جدید با طراحی های نوین تولید شد . کت تاکسیدو نیز ازاین دسته کت های مردانه است که با طراحی ساده اما مدرن و جذاب خود جای خود را در کمد آقایان خوش پوش باز کرده است . تاکسیدو یک کت کلاسیک و جذاب است که برش آن کمی متفاوت تر از بقیه کت ها است . این کت ظریف و زیبا یک کت رسمی و مخصوص میهمانی است .

 

کت تاکسیدو هنگامی میتواند استایل شما را جذاب تر کند که شما تمامی قوانین مربوط به آن را رعایت کنید .

شما باید کت تاکسیدو را متناسب با سایز خود انتخاب کنید و کاملا اندازه باشد . اگر این کت فیت تن شما نباشد اصلا جذاب و برازنده نیست . قوانین این کت تفاوت زیادی با قوانین کت و شلوار معمولی ندارد . از این رو همه نکاتی که برای تناسب کت و شلوار باید در نظر بگیرید در این نیز باید مورد توجه قرار دهید .

در ادامه این قوانین را یادآوری میکنیم

پوشیدن لباس های رسمی به علت مرزبندی مشخص آن به مراتب راحت تر از لباس های UNFORMAL و غیر رسمی یا حتی اسپرت است . این قوانین شما را در انتخاب و ستکردن محدود میکنند و شما انتخاب آزادانه ای نخواهید داشت . از این رو میدانید چه لباسی بپوشید و با چه لباسی ست کنید .

همینطور اگر بخواهید کت تاکسیدو بپوشید در انتخاب دیگر آیتم ها یک یا دو انتخاب بیشتر نخواهید داشت .

اسموکینگ جکت Smoking jacket معادل فرانسوی کلمه تاکسیدو tuxedo   است .

 

بررسی تفاوت های میان کت اسموکینگ جکت و کت و شلوار

در نگاه اول آنچه تفاوت بین این دو کت را بیان میکند ساتن به کار رفته در کت تاکسیدو است که برخلاف پارچه به کار برده شده در کت شلوار است .

در گذشته و در دوخت سنتی کت تاکسیدو از پارچه ساتن برای دوخت یقه ، جیب ها ، دکمه ها و شلوار آن استفاده می‌شده است . اما در کت و شلوارهای معمولی از پارچه ساتن استفاده نمیشود و دکمه ها عموما از پلاسیک یا فلز هستند . امروزه استفاده از ساتن در کت های تاکسیدو محدود به نوار نازک در یقه و شلوار شده است . اما تفاوت های بیشتری بین این کت وجود دارد . تفاوت بعدی در اکسسوری های قابل ست کردن با این کت ها است .

کت های معمولی تقریبا با تمامی اکسسوریز مانند پاپیون ، کراوات ، پوشت ، گل سینه و ... ست میشود . اما کت اسموکینگ جکت فقط و فقط با پاپیون و پوشت ست میشود.

تفاوت بعدی در کاربرد این دو کت است . کت تاکسیدو در مقایسه با کت معمولی رسمی تر است و فقط مخصوص میهمانی ها و جشن ها است. اما کت معمولی را میتوان در رفت و آمد های روزمره ، خرید و محل کار پوشید . اما کت تاکسیدو مناسب هیچ یک از این موقعیت ها نیست .

شاخصه های کت تاکسیدو

کت تاکسیدو همانقدر که باید در بدن شما زیبا و شیک به نظر برسد باید فضای کافی و لازم را جهت آسان حرکت کردن اندام شما داشته باشد . به محل دوخت حلقه آستین دقت کنید تا در جای درست خود دوخته شده باشد . اندازه قد آستین به مثابه اندازه آستین کت معمولی باید دقیقا تا روی مچ برسید و اندازه استانداردی داشته باشد .

بدنه کت نیز نیز باید سایز بدن شما باشد یعنی هنگام پوشیدن احساس خفگی ناشی از تنگی یا گشادی نکنید . از طرفی باید اطمینان حاصل کنید که هنگام بستن دکمه های کت در اثر تنگی و کشیدگی حاصل از آن علامت ایکس مانند در قسمت جلوی کت ایجاد نشود .

استاندارد اندازه قد کت میگوید کت باید تا روی باسن باشد . به بیان دیگر قد کت باید تا میانه جیب پشتی شلوار باشد . اندازه غیر استاندارد کت سبب کوتاه یا بلند دیدن شما میشود . این نکته مهم را فراموش نکنیند که نمیتوانید از کمربند چرمی با کت تاکسیدو استفاده کنید بلکه فقط باید ازکمربندهای پارچه ای استفاده کنید . اگر تمایلی به استفاده از کمربندهای پارچه ای ندارید باید از جلیقه استفاده کنید .همانطور که قبلتر گفتیم تنه اکسسوری مورد قبول برای کت تاکسیدو پوشت و پاپیون است .

مدل های مختلف کت تاکسیدو

کت های تاکسیدو به روش های مختلفی دوخته میشوند و طرح های متنوعی دارند . ابتدائی ترین تفاوت بین این کت ها در یقه ان ها دیده میشود . البته ناگفته نماند در دوخت همه یقه ها از ابریشم و پارچه ساتن استفاده میشود . یقه notch  یا یقه انگلیسی یکی از یقه های پرکاربد است . یقه peak یا یقه تیز نیز شبیه به یقه انگلیسی است اما در نوع دوخت با یکدیگر تفاوت دارند . یقه peak یک یقه غیررسمی و فانتزی محسوب میشود. اما رسمی ترین یقه در میان کت های تاکسیدو کت یقه آرشال است که هیچ انحنا و زاویه ای ندارد . انتخاب یقه مناسب تاثیر بسیار مهمی در ظاهر شما دارد . بلندی و پهنای یقه ارتباط مستقیمی با بلند و باریک دیده شدن شما دارد . بدین معنی که یقه ها هرچه باریک تر و بلند تر باشند باعث کشیده دیده شدن شما میشوند .

 

پیراهن مناسب کت تاکسیدو

ممککن است تصور کنید انتخاب پیراهن آسان ترین قسمت استایل شما باشد اما برخلاف تصور شما انتخاب پیراهن نکات و قوانین مهم و ضروری بسیاری دارد که رعایت آن میتواند استایل شما را زیبات و جذاب تر کند . طبق اصول انتخاب پیراهن کت و شلوار معمولی بهترین پیراهن برای این کت پیراهن سفید رسمی مردانه است که با یقه کلاسیک پهن امکان استفاده از پاپیون را به خوبی فراهم میکند . خوب است که دکمه های پیراهن نیز هم رنگ و سفید باشند . مگر اینکه تصمیم شخصی خود را در این مورد دخیل کنید . یقه پیراهن نباید به قدری تنگ باشد که به شما احساس خفگی القا کند و نه به قدری آزاد باشد که ایستایی خود را از دست دهد . پیراهن باید به اندازه 2 انگشت آزاد باشد تا در مراسم ها خسته نشوید .

اکسسوری های مناسب برای ست کردن با این کت 

 اکسسوری ها برای استایل رسمی تاکسیدو باید از کفش های چرم مشکی که کاملا براق و واکس خورده باشند استفاده کنید .بهترین مورد کفش برای این استایل کفش آکسفورد است . زیرا کفش نامناسب میتواند کل استایل شما را تحت تاثیر قرار دهد . کت تاکسیدو برای مراسم های رسمی است از این رو نباید از کفش های خاص وغیررسمی استفاده کنید .

از دیگر اکسسوری ها شال کمر است که فقط نباید با جلیقه استفاده شود . البته این اکسسوری رسمی نیست و در مراسم ها و جشنواره ها رایج نیست اما رسمیت استایل شما را چندین برابر میکند . همواره تاکسیدو مشکی بوده زیرا مشکی برازنده ترین رنگ برای این کت است . در رده های بعدی رنگ های سرمه ای ، یشمی و خاکستری است که جز محبوب ترین رنگ ها به حساب می‌آیند . این کت ها نیز به اندازه کت تاکسیدو مشکی جذاب هستند اگر قوانین پوشیدن تاکسیدو را به خوبی رعایت کنید .

 

 


 

۲۴
مرداد

 

کمربند آقایان جز اکسسوری های مهم و کلیدی است. کمربند جز اکسسوری های مهمی است که در تقسیم بندی هیکل شما بسیار تاثیرگذار است. از آنجایی که کمربند ها انواع مختلفی دارند و از طرفی هم در استایل شما بسیار تاثیر گذار است باید در انتخاب آن دقت کنید. شاید برای شما سوالی پیش بیاید که چگونه یک کمربند مناسب انتخاب کنیم؟ نوع سگک کمربند چگونه باید باشد؟ سایز کمربند مردانه شما باید چگونه باشد.

انتخاب همیشگی شما کمربند چرم:

یکی از بنیان گذاران برند لوکس ایتالیایی می گوید : هنگامی که صحبت از کیفیت کمربندها می شود شما باید دو فاکتور را مورد توجه قرار دهید : یکی جنس کمربند و دیگری دوخت آن مهم است.

جنس کمربندهای چرم بسیار با دوام تر هستند.

 

جنس کمربند

بسیاری از ما تا صحبت از جنس کمربند می شود سریعا کمربند های چرم در ذهنمان نقش می بندد اما باید بگویم کمربند ها علاوه بر چرم جنس های دیگری نیز دارند. برای مثال کمربندهای پنبه و بافت برای استایل های تابستانی و کژوال گزینه بسیار مناسبی است.

انتخاب سایز کمربند

سایز کمربند ها باید به گونه ای باشد که نوک کمربند به راحتی از پل اول شلوار عبور کرده و به پل بعدی برسد. برای سوراخ کردن کمربندها نباید از یک چاقو کمک بگیرید زیرا آن ها سانت گرفته شده و متناسب سوراخ شده اند.

برخی از برندها کمریندهای خود را مثل سایز لباس ها سایزبندی کرده اند. که آن ها را با سایز ها S، M، L، XL اندازه‌گیری می‌کنند، مثلا دور کمر ۳۴ "-۳۶". این نوع سایزبندی ها بهترین و درست ترین روش سایزبندی برای کمربندها هستند.

انواع کمربندها چیست و کی و کجا از آن ها استفاده کنیم؟

در حالت کلی کمربندهای به دو دسته کلی تقسیم بندی می شوند : کمربند های رسمی و کمربندهای غیر رسمی یا معمولی .

کمربند های رسمی کمربندهایی هستند که به پهنای انگشست شستتان باشد.

اگر پهنای کمربند ها از انگشت شستتان پهن تر باشد جز کمربند های غیر رسمی است.

اما اگر برای شما تشخیص از این روش سخت است شما حتی از روی ظاهر آن نیز می توانید تشخیص دهید.

 

 

کمربند چرمی کژوال

یکی از بهترین گزینه ها کمربند های کژوال چرمی هستند آن ها بهترین انتخاب برای تابستان هستند. این مدل را می توانید با یک تی شرت ست کنید. برای اینکه استایل شما بیشتر به چشم بیاید از یک کمربند چرم مات و یا جیر نرم به جای چرم براق استفاده کنید.

کمربند بافته شده

خیلی از آقایان تا اسم کمربندهای بافته شده می آید کمربندهای بافت پسر بچه ها در ذهنشان نقش می بندد اما باید بگویم این مدل از کمربند ها بهترین گزینه برای فصل تابستان هستند. همچنین این مدل از کمربند ها با کت وشلوار به شما استایلی کلاسیک می بخشد.

کمربندهای پارچه ای

این مدل از کمربند ها معمولا مناسب بزرگسالان نیست. اما در یک شرایطی مناسب آن ها نیز است، آن هم این است که لرد می گوید : کمربند پارچه‌ای با شورت و شلوار بافت‌دار انتخاب مناسبی است.

کمربند چرمی دو رو Dunhill :

 این کمربند دارای دو رو با دو رنگ متفاوت است. یعنی برای مثال یک سمت آن رنگ مشکی است و یک روی دیگر قهوه ای است.

این نوع کمربند چرمش توسط خیاطش به ایتالیا برده می شود و با دقت با دوختی فوق العاده بی نظیر دوخته می شود.

کمربند Alexander Mcqueen با سگک اسکلتی :

 این نوع از کمربند ها بیشتر سلیقه بسیاری از علاقه مندان به مد و موسیقی می باشد.

سگک این مدل از کمربند ها از جنس نقره ساخته شده است. طرح سگک این کمربند اسکلیتی است که بر روی آن قرار گرفته است. این طرح باعث دو برابر شدن جذابیت آن شده است.

این کمربند را می توانید با یک پیراهن دکمه دار و با شلواری چسبان بپوشید.

 

کمربند پلاستیکی Ganryu :

این مدل از کمربند ها غیر رسمی هستند که سگک آن ها پلاستیکی است.

کمربند چرمی Bottega Veneta :

 این کمربند به استایل شما ظاهری کلاسیک می بخشد و برای اینکه به استایل خود ظاهری کلاسیک و نیمه رسمی بدهید گزینه مناسبی است. این مدل از کمربند ها انتخاب خوبی برای استایل شما در محیط کاریتان است. برای تشخیص اصل بودن این کمربند باید بر روی آن لیبل میلان داشته باشد.

 

 

 

 

۲۳
مرداد

 

 

بهار را پشت سر گذاشتیم و حالا فصل طلایی سال از راه رسیده است . شما هم  آماده خوش گذرانی و استفاده از تفریحات تابستانی در نهایت خوش استایلی و جذابیت هستید .

فرانسوی ها همواره در سفر ها و تفریحات خوش تیپی را اولویت خود قرار میدهند . اگر روزی از یک فرانسوی بپرسید اشکال استایل شما چیست  آن ها با دقت و ظرافت استایل شما را بررسی خواهند کرد و به شما خواهند گفت چه چیزی در استایل شما ناقص است یا اشتباه است . آن چه که فرانسوی ها بیشتر به آن اهمیت میدهند اکسسوری ها هستند .

اکسسوری ها باعث چرخش نگاه در استایل شما میشوند و شما را جذاب تر، شیک‌تر و خوش تیپ تر ازآن چه که فکر میکنید جلوه دهد و باعث میشود دیگران شما را فردی اسپشیال و جنتلمن تصور کنند .گاهی تاثیر یک اکسسوری از آن چه که شما فکر میکنید بیشتر است . در ادامه اکسسوری های تابستانه که در مدت زمان کمتر از 7 ثانیه شما را در میان خوش تیپ ترین و جذاب ترین مردان جای میدهد بررسی میکنیم .

عطر

با افزایش تعریق در فصل تابستان لزوم رعایت بهداشت و خوش بو بودن نیز اهمیت پیدا میکند .هرچند عطر ها شکل ظاهری برای ست کردن در استایل ندارند اما از بقیه اکسسوری ها هیچ چیزی کم ندارند . در تابستان باید از رایحه های خنک و اقیانوسی که از احساس گرمای شما بکاهند باید استفاده کنید و به همین دلیل باید از عطرهای گرم و شیرین با رایحه های تند دوری کنید. در فصل گرما تعریق بدن زیاد بوده و ترشح چربی پوست افزایش پیدا میکند. از این رو ترکیب عطرهای گرم با این تراوشات باعث تولید بوی نامطبوعی میشود که برای دیگران و برای خودتان آزار دهنده است . عطرها هرچند یک انتخاب شخصی ببه شمار میرود اما دیگران بیشتر از خودمان با این انتخاب مواجه خواهند بود . لذا بهتر است یک انتخاب دقیق و خوش بو با رایحه‌ای خنک و دل پذیر برای تابستان خود انتخاب کنید.

عینک آفتابی

مهم ترین اکسسوری تابستانه یا شاید ضروری ترین اکسسوری مردانه  عینک های آفتابی هستند. آنچه واضح است این است که این اکسسوری از چشم های شما در برابر آفتاب تند و اشعه های مضر آن محافظت خواهد کرد  عینک های سان گلس قادر خواهد بود استایل شما را به خوبی پوشش داده و مکمل ساعت مچی شما باشد و شما را در مرکز توجه دیگران قرار دهد .

با خود فکر می‌کنید که بهترین عینک ها برای فصل تابستان عینک های خلبانی جیوه ای هستند اما باید بگویم که این طور نیست و ممکن است اشتباه کنید. عینک های آفتابی بسیاری با رنگ ها و طرح های متنوعی در بازار موجود است . اگر عینک آفتابی مناسبی ندارید ابتدا فرم صورت خود را شناخته و سپس یک عینک آفتابی مناسب برای صورت خود تهیه کنید .

 

 ساعت

ساعت مچی مکمل عینک آفتابی است که یک اکسسوری کاملا مهم و ضروری برای استایل تابستانه به شمار میرود . یک ساعت مچس خوب از هرجنسی که باشد باید متناسب با تیپ شخصیتی شما باشد . بدنه محکم و فرم زیبایی داشته باشد و نقطه قوت استایل شما باشد . ساعت خوب میتواند نظر مثبت دیگران را در مورد شما جلب کند .

 

کمربند و ساسپندر

کمربند ها در دو رنگ مشکی و قهوه ای متداول هستند اما شما در تابستان مجاز هستید از طرح ها و رنگ های مختلف بهره ببرید . پس فرصت ریسک دارید که بتوانید با رنگ ها و طرح های مختلف استایلی نو برای خود بسازید یا میتوانید کمی جسورتر بوده و از ساسپندر که در اصطلاح عامیانه ساچبند نام دارد به جای کمربند استفاده کنید . همانطور که میدانید ساسپندر را نمیتوانید با کمربند استفاده کنید . اما در استفاده از رنگ ها و طرح های مختلف ساسپندر کاملا دست بازی دارید .

دکمه سر آستین

دکمه سرآستین جزء اکسسوری هایی است که بسیار شیک و زیباست که برای آقایان خوش پوش بسیار حائز اهمیت است.دکمه های سر آستین در پوشاک آقایان یکی از دکمه هایی محسوب میشود که تنوع در آنها بسیار زیاد است. دکمه های سرآستین در بدو ظهور ویژه طبقه های اشرف زاده بوده است. دکمه های سرآستین دارای انواع مختلفی است که یکی از مدل های اصلی آن مدلی است که به وسیله یک میله و یک دایره کوچک به یک دایره تزئینی بزرگتری متصل شده است. در برخی از آن ها دکمه های سرآستین به شکل لولایی است که این نوع از دکمه سرآستین ها بسیار رایج تر هستند.

دکمه های سرآستین جز اکسسوری هایی هستند که تکمیل کننده ی تیپ و استایل آقایان به شمار می روند. دکمه های سرآستین، دکمه های تزئینی هستند که برای بستن دو سر آستین های مردانه استفاده می شوند. یک طرف دکمه سرآستین به اندازه جای دکمه است و بخش دیگر آن بزرگ تر است که معمولا نگین یا طرحی بر روی آن است که به عنوان طرف تزئینی به حساب می آید. این دو بخش به وسیله یک میله یا زنجیر به یکدیگر متصل می شوند. دکمه سر آستین یک اکسسوری است که جز اکسسوری های بسیار کوچک به حساب می آید که بیشتر در استایل رسمی از آقایان از آن استفاده می کنند اما شما میتوانید از انواع ساده تر و اسپرت تر آن در استایل تابستانه خود استفاده کنید .

 

۱۶
مرداد

 

ویژگی های برتر پیراهن های مردانه چیست؟

پیراهن های مردانه عموما از جنس نخ و پنبه هستند و بنابر دسته بندی کژوال و رسمی الگوی خاصی دارند.

عموما پیراهن های مردانه شیک، ساده و اغلب بدون جزئیات و طراحی های خاص هستند. پیراهن های مردانه میتوانند در هر رنگی باشند و رنگ آن‌ها بی‌نهایت متنوع است و از قانون خاصی پیروی نمیکنند.

هر یک از المان هایی که در بالا به آن‌ها پرداختیم در صورت تغییر از یک پیراهن رسمی به یک پیراهن کژوال یا از پیراهنی مناسب محل کار به پیراهنی مناسب میهمانی آخر هفته تبدیل می‌شوند.

 

سایز

معمولا آقایان پیراهن‌هایی را می‌پوشند که اندازه و سایز آن‌ها نیست. علت این مساله این است که بسیاری از این پیراهن‌ها به صورت صنعتی دوخته و آماده شده اند. پس لزوما سایز فرد خاصی در این مساله مطرح نیست و همه باید به دنبال پیراهن مناسب اندازه خودشان باشند. این مساله باعث می‌شود که کمتر پیراهنی از همه جهت مناسب و اندازه شما باشد. 

در ادامه نکاتی را بررسی خواهیم کرد که مصداق هر دو نوع پیراهن صنعتی و شخصی دوز باشد و در هر دو مدل باید رعایت شوند.

پیراهنی که کاملا سایز و اندازه شما باشد راحت است و راحت بودن برای هرکس معنای متفاوتی دارد. مردانه که جثه درشتی دارند با پیراهن های بزرگ و آزاد راحت هستند اما افرادی که لاغر و نحیفند اگر این لباس را بپوشند ظاهر جالبی نخواهند داشت. افراد لاغر پیراهن های فیت و تنگ را باید انتخاب کنند. در هرجثه و اندامی که باشید پیراهنی که شما می‌پوشید باید چند ویژگی داشته باشند:

  1. سرشانه های پیراهن باید کاملا روی شانه باشند و دقیقا بر روی شانه ها تنظیم شود. حتی با کمتر از یک سانت نیز نباید به سمت گردن یا پایین کشیدگی داشته باشد.
  2. پیراهن کاملا اندازه باید در بخش قفسه سینه و بالاتنه ماکسیمم تا 2 سانت فضای آزاد داشته باشد تا از چسبیدن به بدن جلوگیری شود.
  3. یقه پیراهن بعد از بسته شدن باید تا یک اینچ فضای باز داشته باشد تا از احساس خفگی و سنگینی جلوگیری شود.
  4. سرآستین ها و جادکمه ها باید به نحوی دوخته شوند که دکمه های سرآستین به آسانی باز و بسته شوند.
  5. آستین ها باید اندازه استانداردی داشته باشند یعنی نه کوتاه باشند و نه گشاد و بلند باشند.

 

جنس

پیراهن های نخی

پیراهن های مردانه نخ پنبه ای به علت بافت طبیعی خود گرما را هدایت کرده و جریان هوا را از خود عبور می‌دهند. این مساله باعث خنک ماندن بدن می‌شود. همچنین الیاف پنبه به خوبی رطوبت سطح پوست را جمع آوری و جذب کرده و از عرق کردن جلوگیری می‌کنند. پیراهن های نخ پنبه از بادوام ترین پیراهن ها هستند و شکل بدن را به خود می‌گیرند. این پیراهن ها به راحتی شسته میشوند و آثار لکه روی آن‌ها باقی نمی‌ماند. 

پیراهن الیاف مصنوعی

الیاف مصنوعی برای جایگزینی با پیراهن های پنبه ای تولید شده اند اما هیچ گاه قادر به گرفتن جای پیراهن های پنبه ای نیستند. پیراهن های الیاف مصنوعی کیفیت مناسبی ندارند و تولید دست انسان هستند اما در مقایسه با پیراهن های الیاف طبیعی نخ پنبه ای قیمت پایین تری دارند و در دسترس عموم قرار دارند. پیراهن‌های مصنوعی در مقایسه با پیراهن های الیاف طبیعی کمتر چروک می‌شوند و هم چنین کمتر دچار لکه و کثیف شدن می‌شوند. .

 

بررسی رنگ پیراهن های مردانه

در انتخاب رنگ لباس بالاتنه مردانه باید به فاکتورهای مهمی مانند چهره، رنگ مو و رنگ چشم دقت کرد. اما آنچه رایج است این است که آقایان با توجه به سلیقه شخصی ولباس های قبلی و لباس های موجود در بازار لباس های خود را انتخاب میکنند و به این موارد بی توجه هستند

پیراهن سفید 

پیراهن سفید مردانه با بسیاری از ست ها هماهنگی بسیار فوق العاده ای دارد و از مولفه های اساسی در ساخت یک ترکیب موفق مردانه است . بدن نحو که شما میتوانید پیراهن سفید را در هر موقعیتی بپوشید به جز مراسم سوگواری .

 

پیراهن سفید مردانه آستین های slim fit  دارد و در قسمت مچ و ساعد کاملا فیت بدن هستند . این ویژگی در قسمت کمر هم کاملا واضح و مشخص است . کمر این پیراهن گرد و اسلیم فیت است .

پیراهن مردانه آبی

پیراهن آبی از محبوب ترین و رایج ترین رنگ پیراهن ها در ایران است . علت محبوبیت این رنگ پیراهنها محبوب  بودن خود رنگ آبی در میان اقایان ومهم تر از آن هماهنگی این رنگ با پوست آقایان است . هرروزه در بازار و ترندهای فشن لباس مردانه ما شاهد حضور یک الگوی جدید برای رنگ آبی از طرف کارخانجات پیراهن دوزی هستیم. رنگ آبی بهترین و مناسب ترین رنگ برای جایگزینی با رنگ سفید است.

 

رنگ های دیگر مانند شیری کرمی تناژهای مختلف رنگ سبز زرشکی بنفش و بژ وصورتی از دیگر رنگ هایی هستند که آقایان برای پیراهن های خود استفاده میکنند . طبق آمارها حدود 10 % مردان در کمد لباس های خود تعدادی از این رنگ ها را موجود دارند .

 

 

  

۱۴
مرداد

کیف های دستی یکی از آیتم هایی هستند که هیچ گاه آقایان جدا نمیشوند. زیرا تمام وسایل و مدارک و اطلاعات مهم خودمان را توسط آن ها نگه داری و جابه‌جا می‌کنیم. کیف های چرم به علت اینکه گران بها و زیبا هستند در صورتی که کوچک ترین آسیبی به آن‌ها وارد شود ما را آزرده خاطر خواهد کرد. شاید در نظر شما تعمیر این کیف ها هزینه زیادی در بر نداشته باشد اما اصطلاحا این کیف دیگر برای شما کیف نخواهد شد و بعد از مدتی مجبورید یک کیف چرم نو بخرید.

در این مقاله میخواهیم که نکاتی را بررسی کنیم که هنگام خرید باید به آن ها دقت کرده تا به هیچ یک از مشکلاتی که درابتدا گفتیم برخورد نکنید.

 

اما برای این که یک کیف چرمی مناسب انتخاب و خریداری کنیم به چه ویژگی ها و نکاتی باید دقت کنیم که توسط افراد متقلب به دام نیفتیم؟

با ما همراه باشید

بررسی نوع چرم کیف 

امروزه تنوع چرم های موجود در بازار بسیار بالاست. به علت پیشرفت صنعت تولید چرم، استفاده از چرم های مختلف طبیعی و مصنوعی برای این کیف ها افزایش یافته است. همه ما کیف های چرم را دوست داریم اما کدام نوع چرم؟

واضح و بدیهی است که چرم های طبیعی تهیه شده از پوست حیوانات مانند گاو و شترمرغ قیمت بالایی دارند. اما چرم های مصنوعی از لایه ای چرم مصنوعی فرآوری شده بر روی لایه از پلاستیک یا چرم بی ارزش و بی کیفیت به کار می‌روند. مشخصه اصلی چرم های طبیعی براق بودن و پردازش بالای آن است که تمام پرزهای روی چرم پوشیده می‌شوند.

دوخت داخلی کیف دستی

امروزه با گسترش تکنولوژی و افزایش استفاده از کیف های چرم دستی این نوع دوخت ها منسوخ شده اند. اما در دوخت های نوین و دستگیره ها به شکل منحصر به فردی دوخته می‌شوند که حالت عمودی کیف را حفظ کنند. نکته بعدی در این مدل دوخت، ادامه دوخت تا پایین و کناره های کیف است تا وسایل موجود در کیف حالت آن را عوض نکنند.

 

دوخت خارجی کیف دستی

از مهم ترین مواردی که در خرید کیف چرمی دستی مردانه باید به آن دقت کنید دوخت خارجی کیف است. کیف های بی کیفیت و با کیفیت را میتوان از روی دوختشان تشخیص داد. چرم های با کیفیت افزون بر دوخت مناسب، خوب سوزن میخورند. 

در دوخت ماشینی از دو سوزن با دو سوراخ مجزا برای دوخت استفاده می‌شود. این کار باعث افزایش روزنه های دوخت میشود. این مساله بر روی کیفیت دوخت و کیفیت کیف اثر منفی میگذارد. از این رو دوخت دستی تک سوراخ ازاین نوع دوخت مناسب تر است.

 

یراق آلات 

شما با نگاه ریزبینانه به کیفیت فلزات، یراق آلات، آهنربا با زیپ وسگک روی کیف باید متوجه نکات ریزی بشوید. اگر لولا ها ، زیپ یا آهنربای درب کیف از کیفیت مناسبی برخوردار نباشند سخت تکان بخوردند یا شل باشند نشان از ضعیف بودن قطعات دارند. شاید این ضعف ها و کم کیفیتی ها در نگاه اول دیده نشوند اما با گذشت زمان این مسائل آشکار خواهد شد.

کیف هایی که توسط برندهای مطرح و معروف تولید می‌شوند در اشیا فلزی و یراق خود با دیگر محصولات موجود در بازار تفاوت دارند. علاوه بر طراحی و شکل و جنس، این قطعات فلزی از وزن زیادی برخوردارند.

 

درانتخاب کیف های دستی بسیار دقت کنید زیراهرگونه اشکال یا پارگی در موقعیت های مهم سبب آبروریزی خواهد شد. در ادامه به روش های نگهداری کیف چرم میپردازیم

 

تمیز کردن کیف چرم

کیف چرم را باید در فاصله زمانی کوتاه مدت تمیز کنید. راحت ترین راه برای پاک کردن آلودگی های کیف چرم استفاده از پارچه ای کتان خیس شده با آب و صابون است. برای تمیز کردن پارچه را در جهت بافت چرم به ارامی بکشید تا آلودگی ها پاک شوند.

 

تمیزکردن نقطه ای

بهترین روش برای پاک کردن لکه های مقاوم مانند خون، چربی و جوهر مالیدن آبلیمو و الکل به کیف است.

هم چنین از استعمال مستقیم دستمال مرطوب و محصولات پاک کننده آرایش بر روی چرم خودداری کنید. اگر مجبور بودید از دستمال مرطوب استفاده کنید ابتدا باید دستمال را با آب رقیق کرده و روی یک سطح کوچک غیر قابل دیدن مانند زیر کیف با احتیاط استفاده کنید. هم چنین اگر روغن روی کیف چرم ریخت از پودر بچه برای جذب کردن روغن استفاده کنید

رسیدگی به کیف های چرم

کیف های چرم برای اینکه بعد از چندین سال مانند روز اول نرم و شاداب و براق باشند نیازمند رسیدگی وتوجه هستند. برای این کار میتوانید از روغن کتان و سرکه استفاده کنید. هم چنین کیف های چرم را در معرض روغن های معدنی و نفتی قرار ندهید. یراق های فلزی کیف مانند سگکف زیپ و قلاب ها را با پولیش کردن جلا دهید. برای این کار از پارچه ای کتان که آغشته به پاک کننده های خانگی استفاده کنید. این کار باعث جلا گرفتن یراق ها شده و خراش ها را می پوشاند.

 

۱۲
مرداد


کت و شلوارها  میتوانند ظاهر شما را کشیده و مرتب و با وقار نشان دهند . اما محدودیت در رنگ های کت و شلوار ممکن است بعد از مدتی کمی خسته کننده بنظر برسد. از این رو یک پیشنهاد فوق العاده برای شما داریم  ؛ کت و شلوار کرمی 

رنگ کرم یک رنگ ملایم و البته کاربردی است. این رنگ در کت و شلوار میتواند یک جایگزین بی بدیل برای کت و شلوار های تیره باشد .کت و شلوار کرم در جنس ها و انواع مختلفی تولید میشوند که این قابلیت را به این کت وشلوار میدهد که برای بسیاری از مراسم ها و جشن ها و جلسات مناسب باشند. 

کت و شلوار کرمی روشن

یک انتخاب ایده آل برای روزهای گرم تابستان است .اگر میخواهید در روزهای گرم و طولانی تابستانی هم چنان شیک پوش باشید ؛ پیشنهاد ما به شما کت شلوار کرمی از جنس لینن است به علت رنگ ملایم گرما و نور  خورشید را بازتاب میدهد و از گرم شدن بیش از حد بدن شما جلوگیری میکند .این جنس پارچه یعنی کت وشلوار لینن مناسب گشت و گذارهای دوستانه و تفریحی است. 

. اما اگر خواهان سبک رسمی هستید از پارچه های ضخیم‎تر محکم‎تر استفاده کنید .در هر صورت آن‎چه مهم است این است که کت و شلوار شما دقیقا سایز بدن شما باشد . 

اگر کت و شلوار کرمی از پارچه ای با بافتی زیبا دوخته شده باشد میتواند آن را در جشن های عروسی به همراه پیراهن مردانه سفید ، کراوات و پوشت زرشکی ست کنید تا منحصر به فرد ترین شخص در آن مراسم باشید .

 

کت دو دکمه کرم رنگ

محبوب ترین مدل‎های 2 دکمه و 4 دکمه هستند . مدل های 2دکمه از رسمیت بیشتری نسبت به کت های 4دکمه برخوردارند و همچنین از طرحی مدرن‌تر بهره مند هستند . پس از این مدل کت و شلوار غافل نشوید . 

شما میتوانید با پوشیدن یک کت و شلوار کرم رنگ در محل کار یا یک دیدار دوستانه به صرف غذا با اعتماد به نفس حضور پیدا کنید .

 

کت چهار دکمه یا 6 دکمه

شما  با پوشیدن کت وشلوار کرم رنگ باعث به وجد آمدن دیگران شوید اما صبر کنید ؛ یک پیشنهاد غافلگیرانه برای شما داریم که میتواند شما را هیجان زده کند ؛ کت های 4دکمه و 6 دکمه

تنها کتی که هم استایل مدرنی دارد و همچنان کلاسیک نیز هست .این طرح کمی شلوغ به نظر میرسد . پس در استفاده از اکسسوریز دقت کافی را به کار ببرید .

 

کت شلوار خاکی تیره

همانطور که از اسمش پیداست مناسب روزهای سرد وتیره پاییز است . اگر میخواهید از کسالت روزهای سرد سال بکاهید  . شما با پوشیدن این رنگ کت و شلوار میتوانید تعریف جدیدی از شیک پوشی را ارائه دهید . در انتخاب تناژ رنگ خاکی  باید به هارمونی پوست و مو و رنگ چشمانتان با رنگ کت وشلوار دقت کنید.

 

کت و شلوار کرمی با چه لباس هایی ست میشود؟

پیراهن مردانه در طیف های روشن آبی

تناژ سرد رنگ آبی به خوبی میتواند با تناژ گرم رنگ خاکی کنتراست زیبایی ایجاد کند . زیبایی ترکیب رنگ آبی آسمانی را به همراه رنگ خاکی روشن به خاطر داشته باشید  و از آن در ساخت استایل خود بهره بگیرید . در انتها نیز میتوانید با افزودن یک کفش چرم قهوه ای به استایل خود زیبایی را به بی نهایت برسانید.


 

ترکیب کت و شلوارکرم با پیراهن سفید

همانطور که در بالا تر گفتیم شما میتوانید با استفاده از یک پیراهن سفید مردانه از تناژ گرم رنگ خاکی کاسته و کنتراست استایل خود را به تعادل برسانید. پیراهن سفید این قابلیت را دارد که در فصل سرد با کت و شلوار خاکی و به هنگام فصل تابستان با کت و شلوار کرمی روشن ست شود . 

 

 


۰۹
مرداد


شلوار جین از چند دهه پیش تا حالا از لباس های پرمصرف و کاربردی کمد آقایان بوده است. شلوار جین نیز به مانند همه لباس ها باید تابع قوانین بوده و با دیگر لباس های شما ست باشد. در غیر این صورت باید قید خوش‌تیپی و خوش استایلی را زد. اگر میخواهید که استایلی زیبا با شلوار جین داشته باشید اولین قدم انتخاب شلوار مناسب است. شلوار جین مناسب این امکان را به شما میدهد که از هر آیتمی برای ست کردن استفاده کنید . اگر شلوار جین خود را اصولی ست کنید در عین سادگی میتوانید استایلی زیبا، مردانه و جسور برای خودتان بسازید.

آنچه در این مقاله قصد داریم به آن بپردازیم انتخاب یک شلوار جین مناسب و ست کردن آن با دیگر لباس ها است.


لزوم سادگی شلوار جین 

شلواری که بتواند با لباس های دیگر به خوبی ست بشود نباید رنگ جیغ یا روشنی داشته باشد و یا زاپ دار و پاره باشد . هم چنین باید بدون تزئینات مثل گلدوزی های رنگی باشد. هرچند به نظر این مدل ها شیک و زیبا باشند اما هارمونی استایل شما را به هم زده و توجهات را از روی شلوار که رکن اساسی استایل شماست خواهد برداشت . 

سایز مناسب شلوار جین

شلوار جینی که اندازه نباشد از اصول اولیه ست کردن ساقط است. شلوار جین شما نباید خیلی تنگ باشد به نحوی که به سختی قادر به پوشیدن و حرکت باشید. هم چنین نباید به قدری گشاد و آزاد باشد که اندامتان قابل کنترل و نگهداری نباشد. از این رو شلوار جینی را که استفاده میکنید باید کاملا اندازه و سایز بدن شما باشد. بهترین انتخاب برای آقایان شیک پوش شلوارهای راسته فیت هستند.


روش های ست کردن آیتم های دیگر با شلوار جین مردانه

هنگامی که میخواهید شلوار جین را در استایل خود استفاده کنید اول تصمیم بگیرید که در چه موقعیتی تصمیم دارید این لباس را بپوشید و تا چه میزان باید رسمی باشد. پاسخ این جواب ست کردن لباس های دیگر را برای شما آسان خواهد کرد.

اگر قرار است که شلوار جین را در یک موقعیت رسمی بپوشید بایدآیتم های دیگر استایل خود را نیز بررسی کنید و رسمی ترین جین موجود در کمد خود را انتخاب کنید. یک شلوار جین مشکی یا تیره یک دست راسته با یک کت تک رسمی استاندارد با کفشی رسمی مانند چوکا یا آکسفورد همراه با پیراهنی که با دیگر ایتم ها کاملا هماهنگ باشد.

ترتیب  انتخاب لباس‌ها برای ست کردن

انتخاب کت مناسب

 این مرحله هرچند اختیاری است اما اگر در برنامه خودداشته باشید بسیار مهم است. زیرا کت انتخاب بسیار مهمی به شمار میرود. شلوار جین را می‌توان با کت اسپورت یا کت تک ست کرد.

پیراهن

شلوار جین را می‌توانید با پولوشرت هم ست کنید که رسمی‌تر از تی‌شرت است و بهترین ترکیب را با کفش کالج و بوت چوکا ایجاد میکند.

انواع پیراهن مردانه اعم از نیمه رسمی و غیررسمی، آستین بلند یا آستین کوتاه با شلوار جین ست فوق العاده‌ای  ایجاد می‌کند.

 

انتخاب کفش‌ مناسب
 بهترین استایل شیک‌پوشی با شلوار جین این است که آن‌ها را با کفش چرم یا جیر مثل بروژ، بوت چوکا، کفش آکسفورد و کفش کالج بپوشید.


اکسسوریز

 اکسسوری‌هایی که با ترکیب شلوار جین و بقیه لباس‌ها میتوانند ست بشوند کمربند و یک ساعت مچی می‌باشند.  ساعت مچی شما هم باید کیفیت خوبی داشته باشد. ساعت با بند فلزی یا چرمی رسمی‌ترین نوع بند ساعت است.

 


۰۷
مرداد

همه ی آقایان علاقه دارند از اکسسوری در استایل خود استفاده کنند. بسیاری از آن ها به دنبال این هستند که با افزودن اکسسوری ها به ست و استایل خود ،خوشتیپ تر و یا خوش استایل تر به نظر برسند.

اکسسسوری ها نقش مهمی در استایل مردانه دارند مخصوصا زمانی که می خواهند یک استایل رسمی داشته باشند بعضی از اکسسوری ها به تیپ و استایل رسمی آن ها جذابیت بیشتری می بخشد.

اما برای بسیاری از آقایان گاهی سوال است که اکسسوری مناسب برای کت و شلوار ما چیست؟

گیره کراوات:

سنجاقک کراوات یکی از اکسسوری هایی که آقایان در استایل رسمی خود به همراه کت و شلوار باید استفاده کنند. سنجاقک کراوات در گذشته ابزاری برای جلوگیری از جدا شدن ، باز شدن کراوات محسوب می شد اما امروزه به عنوان یک اکسسوری در مد و زیبایی به حساب می آید. حال برای آقایان همیشه این سوال بوده که سنجاقک کراوات را دقیقا باید کجای کراوات وصل کنند؟

گیره کراوات یک سنجاق فلزی است که در کنار کراوات قرار میگیرد. همانطور که از نام این اکسسوری کوچک پیداست، وظیفه اصلی این گیره متصل کردن کراوات به لبه پیراهن برای فیکس کردن آن است. این هدف اولیه گیره کراوات است؛ اما با گذرزمان ودخیل کردن سلیقه شخصی و طراحی های جدیدتر و مدرن‌تر طراحان مد و لباس اینک گیره کراوات نیز به سرنوش دیگر اکسسوری ها گرفتار شده است.

 اکنون گیره کراوات فارغ از وظیفه اصلی تبدیل به یک عنصر تزئینی شده است که درکنارکراوات استفاده شده و از طراحی های مختلفی بهره می‌برد.

 

پوشت :

پوشت یکی از اکسسوری هایی است که باعث می شود شما جذابیت بیشتری داشته باشد اما این در صورتی است که شما بلد باشید پوشت خود را چگونه تا بزنید. اگر بلد باشید چگونه آن را تا بزنید شما بسیار شیک تر خواهید بود.

اما سوال اینجاست چگونه پوشت خود را تا بزنید؟

یکی از روش های تا زدن پوشت این است که ابتدا یک سمت پوشت را روی سمت دیگر آن تا بزنید سپس پایین پوشت را تا بالای آن دوباره تا بزنید هنگامی که این کار تموم شد در مرحله بعدی برای اینکه عرض پوشت منطبق با عرض جیب شود آن را مجدد از طول تا بزنید. به این ترتیب شما یک پوشت تا زده بسیار شیک برای کت و شلوار خود خواهید داشت.

نکته ای که آقایان باید به آن توجه کنند این است که برای جذابیت بیشتر می توانند پوشت خود را با کراوات ست کنند. اگر شما از کراوات مشکی قرمز استفاده می کنید برای جذابیت بیشتر استایل خود می توانید از کراوات قرمز استفاده کنید.

دکمه سرآستین :

یکی دیگر از اکسسوری هایی که در عین کوچک بودن در استایل آقایان تاثیر بسیار زیادی می گذارد دکمه سر آستین است.

دکمه سر آستین ها معمولا برای استایل های مردانه کلاسیک و رسمی استفاده می شوند که باعث می شود ظاهر مردان بسیار خاص تر شود.

برای انتخاب دکمه سرآستین توجه کنید در استایل رسمی خود دکمه سر آستین را با توجه به برند لباس یا کت و شلوار خود انتخاب کنید یا با توجه به شکل ظاهری کت و شلوار و استایل خود انتخاب کنید.

برای مثال اگر شما یک پیراهن مشکی بر تن دارید بهتر است از دکمه سرآستینی استفاده کنید که نگین تزئینی سر آن نیز مشکی است.

دکمه سرآستین خود را حتی می توانید با توجه به اکسسوری های دیگر خود نیز ست کنید. برای مثال شما می توانید دکمه سر آستین خود را با رنگ بند ساعت خود ست کنید.

دکمه سر آستین یک اکسسوری بسیار شیک و لاکچری است که معمولا آقایان جنتلمن از آن استفاده می کنند. آقایانی که می خواهند استایل لاکچری برای خود داشته باشند می توانند از دکمه سر آستین استفاده کنند.

 حال برای بسیاری از آقایان این مسئله همیشه پیش می آید که چگونه دکمه سر آستین ها را با بقیه اجزای استایل خود ست کنیم؟

ست کردن دکمه سرآستین با پاپیون و کراوات مشکی

آقایانی که می خواهند با کراوات و پاپیون مشکی به یک مهمانی بروند برای جذابیت بیشتر خود حتما باید از دکمه سرآستین استفاده کنند. آن ها بهتر است از دکمه سر آستین های طلایی و یا نقره ای استفاده کنند. آن ها باید دکمه سرآستین هایی که بیشتر شکل مینیمال و ساده تر اما ظاهری جذاب دارند را انتخاب کنند.

ست کردن دکمه سرآستین و پاپیون سفید

در بسیاری از مواقع خاص بستن پاپیون سفید شیک تر از یک پاپیون مشکی است. برای مثال در شب نامزدی بستن پاپیون سفید بهتر از کراوات مشکی است. در اینجور موارد بهتر است آقایان از دکمه سرآستین هایی که مدل مرواریدی دارند استفاده کنند زیرا سفیدی مروارید سرآستین با پاپیون سفید شما ست می شود.

ست کردن دکمه سرآستین با پیراهن سفید

پیراهن سفید یکی از پیراهن هایی است که علاوه بر پرکاربرد بودن آن، به هر رنگ پوست صورتی می آید. به همین دلیل آقایان همیشه یک پیراهن سفید را دارند. اما برای تنوع بخشیدن به پیراهن سفید خود حتما از یک دکمه سرآستین استفاده کنید. رنگ سفید به دلیل خنثی بودن با هر رنگ دکمه سر آستینی ست می شود. پس شما می توانید پیراهن سفید خود را با هر دکمه سر آستینی ببندید.

ست کردن دکمه سرآستین با پیراهن آبی

اگر شما آقایان می خواهید دکمه سر آستین خود را با پیراهن آبی خود ست کنید بهتر است دقت کافی را خرج کنید. دکمه های نقره ای می توانند گزینه مناسبی برای شما باشند. اما در انتخاب طرح دکمه سر آستین خود دست شما باز است. شما می توانید دکمه سر آستین خود را طرح دار و یا ساده انتخاب کنید.

شما از دکمه سر آستین آبی نیز می توانید استفاده کنید اما توجه کنید از طیف های مختلف آبی استفاده کنید. یعنی اگر پیراهن شما آبی روشن است از دکمه سر آستین آبی تیره استفاده کنید.

ست کردن دکمه سر آستین با پیراهن صورتی

شما برای پیراهن صورتی خود هر رنگ دکمه سرآستینی را نمی توانید انتخاب کنید. اولین گزینه برای شما دکمه سرآستین صورتی است اما نسبت به رنگ صورتی پیراهن خود انتخاب کنید طوری که تضاد ایجاد کنید.

انتخاب بعدی شما می تواند دکمه سر آستین های نقره ای باشد.

 


۰۲
مرداد

3 پیراهن مردانه ای که باید در کمد هر مردی باشد .

ما قصد داریم که شما را با 3 مدل پیراهنی که باید همه آقایان داشته باشند آشنا کنیم . میتوان گفت داشتن این پیراهن ها الزامی است و در ظاهر و سبک شما بسیار تاثیرگذار است.

با ما همراه باشید با بررسی سه پیراهن مردانه ای که برای همه آقایان لازم است .

پیراهن رسمی

همانطور که میدانید این مدل پیراهن مردانه مخصوص مراسم‌های رسمی است . شما میتوانید با پوشیدن این مدل پیراهن استایل خود را مجلل تر نشان دهید . این پیراهن ابتدا توسط خیاطان فرانسوی طراحی و دوخته شده است . پس خوب است که شما هم طبق اصول فرانسوی‎ها لباس بپوشید . پیراهن رسمی آستین های فرانسوی دارد که فقط میتواند به دکمه های سر آستین آن را بست . ناگفته نماند که فقط دکمه های سر دست سیمپل و ساده نقره ای مناسب این کار هستند . جنس پارچه ای که این پیراهن از آن تولید شده است نخ است. البته ممکن است در ترکیبات آن از ابریشم و پنبه جهت خوش فرمی و جلوه بیشتر و زیباتر استفاده شود .

از آن جایی که این پیراهن رسمی است و رنگ سفید برای آن بهترین و مناسب ترین رنگ است اما هیچ دلیلی وجود ندارد ندارد که شما از رنگ های رسمی دیگر استفاده نکنید. شما میتوانید در انتخاب رنگ هایی مانند طوسی و کرم و عاج فیلی کاملا آزادانه عمل کنید . این پیراهن با طراحی یقه بلند و چاک تخت دوخته شده است .


پیراهن سفید آستین بلند

این پیراهن ها از جنس نخ هستند به همین دلیل ایستایی مناسب و پرفکتی در بدن دارند. پیراهن مردانه سفید با بسیاری از ست ها هماهنگی بسیار فوق العاده ای دارد و از مولفه های اساسی در ساخت یک ترکیب موفق مردانه است . بدن نحو که شما میتوانید پیراهن سفید را در هر موقعیتی بپوشید به جز مراسم سوگواری .

محیط دوستانه ، خرید ، کار .... در همه این موقعیت‌ها و مناسبت‎ها میتوانید به پیراهن سفید آستین بلند اعتماد کنید و نتیجه اعتماد خود را در استایل زیبای خود و چشمان دیگران ببینید. این پیراهن به علت اینکه یقه معمولی دارد به بلوز یقه هفت پشمی ولوفر به همراه یک شلوار جین مشکی یا آبی یخی به زیبایی ست میشود و استایل یگانه ای برای شما ایجاد میکند .

پیراهن سفید مردانه آستین های slim fit  دارد و در قسمت مچ و ساعد کاملا فیت بدن هستند . این ویژگی در قسمت کمر هم کاملا واضح و مشخص است . کمر این پیراهن گرد و اسلیم فیت است .

شما میتوانید با این پیراهن از لباس زیر هم استفاده کنید زیرا چاک یقه آن بالاست و با باز ماندن دکمه بالای یقه پیراهن لباس زیر آن دیده نخواهد شد

 

پیراهن طرح دار آستین بلند .

یک پیراهن بی‌نظیر که نشان از روحیه شاد و سرزنده شما دارد و مناسب همه میهمانی ها و مجالس است اعم از رسمی و غیر رسمی.  اما آن‎چه که واضح است این است که در مراسم سوگواری نمیتوان آن را استفاده کرد .  

طرح آبی ، سفید _ سرمه ای ، سفید _ سرمه ای ،آبی _ سفید ، مشکی _ سفید ، بنفش مینیمال ترین طرح های رنگی هستند که برای افرادی که اهل ریسک نیستند مناسبند .

ان طرح ها میتواند در مدل راه راه یا چهارخانه باشد . شما میتوانید این پیراهن ها را به همراه یک تی‌شرت هم‌رنگ یا متضاد پوشیده و دکمه های آن را نبندید و با یک کفش کالج جیر یا جین مشکی یا آبی استایل کژوال روزمره خود را داشته باشید .

اگر تمایل داشته باشید میتوانید در یک قرار رسمی کاری یا جلسات عمومی این پیراهن را با کت و شلوار در رنگ هم طیف بپوشید .از اکسسوری ها نیز غافل نشوید که میتوانند در استایل شما معجزه کنند.