اصول و قواعد خوشتیپی آقایان

۴ مطلب در آبان ۱۳۹۸ ثبت شده است

۲۶
آبان

کت و شلوار انتخاب و اولویت اول بسیاری از اقایان برای  میهمانی های رسمی ، جلسات اداری ،عروسی و سوگواری است . پس انتخاب کت و شلواری که جلوه مناسبی برای شما در هر موقعیتی ایجاد کند بسیار مهم است. اما چگونه میتوان  مناسب ترین کت و شلوار را انتخاب کرد؟

 یک کت و شلوار خوش دوخت به هر مردی اعتماد بنفس حضور درهر مکانی را میدهد. انتخاب یک کت و شلوار جزییات زیادی دارد و اصلا آسان نیست .در ادامه به نکاتی که هنگام خرید کت و شلوار باید به آنها دقت کنید را بررسی میکنیم

.

کت وشلوار را کجا میتوان پوشید؟

درست است که کت و شلوار مناسب ترین لباس برای مراسم های مختلف است اما قبل از خرید باید بدانید که کت و شلوار را برای چه مراسمی میخواهید بپوشید واضح است که ست کت و شلواری که تصمیم دارید در یک جلسه رسمی اداری بپوشید با کت و شلواری که در مراسم عروسی یا جشن بپوشید تفاوت دارد همچنین نوع استایل و استفاده از آکسسوری های مربوط به هر دو مکان نیز متفاوتند .

 

همواره آقایان به دنبال داشتن یک استایل یونیک هستند که آنها را در مراسمهای رسمی و میهمانیها منحصربه فرد و کاریزماتیک جلوه بدهد . یک کت و شلوار مناسب باید مناسب با فرم بدن شما باشد وهمچنین نقص‎های اندام شما را بپوشاند  .

 سایز کت وشلوار

بدیهی و واضح است هرچقدر که یک کت و شلوار گرانقیمت باشد اما اندازه و اسلیم فیت اندام شما نباشد برازنده و زیبا نخواهد بود . پس انتخاب درست و سایز قدم اول برای انتخاب یک کت و شلوار مناسب است . یک قانون کلی برای اندازه گیری سایز کت و شلوار مناسب وجود دارد بدین معنی که همواره سایز کت و شلوار 6 سایز از سایز شلوار تک بزرگ تر است ب

قد کت و شلوار

اندازه قد کت باید تا پایین کمر و زیر نشیمنگاه باشد و بلندی آن قوس نشیمنگاه را بپوشاند .بلندی بیشتر کت آن را تبدیل به اور کت میکند و کوتاه بودن قد آن نیز ظاهر نا زیبایی ایجاد میکند و سجاف کت باید باید تا کف دست شما قرار بگیرد.

معیار اندازه گیری شانه ها

راز خوش فرمی سرشانه های کت این است که باید کاملا صاف و اندازه باشد و صاف بایستد همچنین باید بدانید درزهای شانه کت باید با استخوان شانه هم ردیف و هم تراز باشد. همانطور که میدانید اندازه قد آستین پیراهن باید به اندازه یک و نیم سانت معادل نیم اینچ از آستین کت بلندتر باشد و بیرون از کت قرار بگیرد .

اندازه گیری قد شلوار

استاندارد قد شلوار و دم پای شلوار تا روی کفش است. اگراین استاندارد رعایت شود و قد شلوار اندازه باشند باعث بهبود ظاهر شما خواهند شد و چاقی پاهای شما را خواهند پوشاند و باعث قد بلند دیده شدن شما خواهند شد . 

آکسسوری های جذاب

اکسسوری های کت و شلوار شامل کراوات و پوشت و پاپیون است .همواره مرسوم بوده است که پوشت به همراه کراوات استفاده شود . برای ایجاد هارمونی و ترکیب مناسب تر پوشت و کراوات در یک طرح و در مواقع جسورانه تر از دو طرح و یک رنگ استفاده میشود . پوشت سفید به همراه کت شلوار سرمه ای یا مشکی ترکیب بی نهایت چشم نوازی را ایجاد میکند . همواره هنگامی که پاپیون استفاده میکنید پیشنهاد میکنیم که پوشت هم رنگ پیراهن باشد .

 

هنگامی که کت و شلوار تک دکمه یا 2 دکمه است بهتر است که از جلیقه های 6 دکمه استفاده کنید.دکمه های جلیقه همیشه باید بسته باشد به جز دکمه آخر و اسلیم فیت بدن باشد  زیرا جلیقه عنصری است که فرم بدن را اصلاح میکند و نقص های بالاتنه را میپوشاند . و به تنهایی میتواند یک استایل کلاسیک باشد .

. برخلاف کت ، جلیقه هرچقدر که دکمه های بیشتری داشته باشد رسمی تر است ، اما مناسب مراسمات اداری نیست . برای مراسم سوگواری و عروسی و دورهمی های دوستانه مناسب تر و پسندیده تر است .در مراسمات اداری و جلسات جلیقه با یک ردیف دکمه و کت تک دکمه مناسب است

۱۹
آبان

برای بسیاری از آقایان مخصوصا آقایان جوان مهم تر از همه چیز این است که با استایل مردانه خود جذاب به نظر برسند. امروزه با رواج شبکه های اجتماعی جذابیت در بین همه یک امر مهم به حساب می آید. بسیاری از آقایان به دنبال این هستند که چیزی که می خرند باعث جذابیت آن ها شود.

اما نکته این جا است که چه بخریم تا جذاب باشیم؟ یا بهتر است بگوییم اگر چه نکات را رعایت نکنیم هرگز جذاب به نظر نمی رسیم؟

ما در این مقاله می خواهیم به شما بگوییم که با رعایت چه نکاتی استایل شما از جذایت بیشتری برخوردار خواهد بود؟

در جذابیت شما کفش ها زودتر از هر چیزی سخن می گویند :

آقایانی که می خواهند همیشه استایل مردانه جذاب تری نسبت به بقیه داشته باشند باید این نکته را بدانند که در انتخاب کفش های خود اول از همه دقت کنند.

زیرا کفش ها جز اولین پوشیدنی هایی است که در استایل آقایان به چشم می آید.

آقایانی که می خواهید فردی اصیل و ثروتمند به نظر برسند و جذابیت را در این می بینند که هر کجا که وارد می شوند از آن ها به عنوان یک جذاب ثروتمند یاد شود باید بگویم انتخاب یک کفش چرم با کیفیت در استایل شان می تواند این مفهوم را القاء کند. گرانترین بخش استایل تان، قطعا خرید یک کفش چرمی می باشد، سعی کنید در این مورد کمی ولخرج تر باشید. آقایان همیشه باید به این نکته در استایل خود توجه کنند که داشتن یک کفش با کیفیت بهتر از چند کفش بی کیفیت می باشد و یا به قول انگلیسی ها: هنوز آنقدری پولدار نشدم، که جنس بی کیفیت بخرم.

اگر می خواهید یک کفش با کیفیت بخرید اما نگران این هستید که با استایل مردانه و تیپ ها جور واجور شما نمی آید باید بگویم یک کفش چرمی کلاسیک با رنگ مشکی و یا قهوه ای می تواند با اکثر استایل های شما همخوانی داشته باشد. پس در خرید کفش ها باید بسیار دقت کنید. مورد دیگری که آقایان باید به آن توجه کنند تا در موقعیت هایی که قرار می گیرند جذابیت داشته باشند این است که متناسب با موقعیت خود کفش های خود را انتخاب کنند. برای مثال همانطور که پوشیدن کفش چرمی با استایل ورزشی مناسب نیست، قطعا پوشیدن کفش های اسپرت برای استایل رسمی مناسب نیست.

 

برای داشتن یک استایل جذاب، نقش تی شرت های سفید را فراموش نکنید :

اگر شما جز آن دسته از آقایانی هستید که به تی شرت ها بسیار علاقمند هستید باید بگویم برای جذابیت استایل خود حتما از تی شرت های سفید استفاده کنید.

آقایانی که قصد داشتن یک استایل جذاب اسپرت را دارند و میخواهند با استایل های اسپرت جذابیت داشته باشند ، ترکیب تی شرت های سفید و شلوارهای جین بسیار برای آن ها بسیار مناسب است.

البته در پوسیدن تی شرت های سفید و این استایل باید دقت کنید بهتر است اضافه وزن نداشته باشید و از تناسب اندام خوبی برخوردار باشید. زیرا این تیپ برای آقایانی که تناسب اندام دارند بسیار جذاب می باشد.

این استایل را می توانید در فصل گرم می توانید با یک شلوار جین به تنهایی بپوشیئ و همچنین تنها با یک کت چرمی اسپرت، تبدیل به یک استایل پاییزی فوق العاده جذاب کنید.

کت و شلوار ها، بخشی از استایل مردانه :

بسیاری از آقایان بیشتر مواقع در مراسم و موقعیت های رسمی مجبور به پوشیدن کت و شلوارها هستند. می توان گفت کت و شلوار جز همیشگی استایل آقایان محسوب می شود. میزان استفاده کت و شلوارهای برای آقایان رابطه مستقیم با موقعیت اجتماعی آن ها دارند.

اولین موردی که آقایان در انتخاب کت و شلوارشان باید دقت کنند ، این است که باید دقیق کت و شلوارهایشان اندازه آن ها باشد و زیبایی اندام هایتان را به نمایش بگذارد تا به استایل شما جذابیت ببخشد.

بسیاری از مردان معتقدند که آستین های بلندی که بر روی دست آن ها قرار می گیرد درست است اما بایذ بگویم آستین های بلند کت، بر خلاف باور عموم جذاب نیستند و آستین کت بایستی قبل از مچ تمام شود. برای جذابیت بیشتر استایل بهتر است آقایان آستین لباس زیر کت خود را کمی بلند تر بگیرند تا دیده بشود و این گونه است که شما می توانید از یک دکمه سرآستین زیبا استفاده کنید و بر جذابیت ظاهر خود چند برابر بیافزاید . نکته دیگری که در این جا حائز اهمیت است باید رنگ لباس های شما متناسب با کت و شلوار شما انتخاب شود.

 

 

 

برای جذابیت بیشتر استایل خود اکسسوری های محبوب را فراموش نکنید :

این را همیشه باید بدانید که همیشه اکسسوری ها باعث افزایش جذابیت شما می شوند این امر هیچ گاه استثنا ندارد.

اکسسوری ها نقش بسیار مهمی در افزایش جذابیت شما دارند. اکسسوری ها همیشه می توانند تکمیل کننده استایل آقایان باشند. اگر بخواهید بدانید که در بین آقایان چه نوع اکسسوری هایی محبوبیت دارد باید بگوییم از اکسسوری های بسیار محبوب برای مردان می توان به کمربندها و ساعت های مچی اشاره کرد. اگر شما می خواهید این اکسسوری ها در استایل شما غوغا کند ، ترکیب بسیار جذابی می شود اگر رنگ کفش، کمربند و بند ساعت تان با یکدیگر همخوانی داشته باشد.

البته برخی از آقایان فکر می کنند چون اکسسوری ها استایل آن ها را جذاب می کند هرچقدر بیشتر از آن ها استفاده کنند زیباترند اما گاهی استفاده بیش از حد از اکسسوری ها می تواند کمی زننده باشد اما به جرئت می توانید از دکمه آستین، کمربند، کیف های چرمی، عینک استفاده کنید ولی در استفاده از دستمال گردن، دستمال جیب و کمی محتاط تر عمل کنید.

برای جذابیت آراسته باشی و مدل موهای جذابی داشته باشید :

یکی از نکاتی که همیشه باید به آن توجه کرد تا در بین همه فردی جذاب به نظر برسید ظاهری آراسته است. سعی کنید هر هفته به آرایشگاه بروید و موهای زائد پشت گردن تان را بتراشید، موهایتان را مرتب کنید. بهتر است که از مدل موهای عجیب دوری کنید و به سراغ مدل های آنکارد بروید و مدل موهایتان را بازیچه مدل های مو فشن قرار ندهید.

 

 

 

 

۱۲
آبان

هنگامی که حرف از شلوارکتان به میان می‌آید، اولین نکته ای که به ذهن همه می‌رسد کارایی بالا و مفید در عین زیبایی و جذابیت است. کارایی جذاب شلوارمردانه کتان آن را تبدیل کرده به یکی از ضروری ترین آیتم های کمد آقایان. شلوار کتان مردانه این قابلیت را دارد که هم در استایل کژوال وهم در استایل رسمی استفاده شود؛ اما به مانند همه لباس‌های کتانی دیگر، ست کردن شلوار کتان نیز یک چالش است.

شلوارهای کتان را کجا بپوشیم؟

طیف وسیعی از شلوار کتان مردانه وجود دارد که امکان استفاده از این شلوار محبوب را در موقعیت های متنوع و فراوان فراهم می‌کند. لذا این شما هستند که باید توانایی خود را در انتخاب و ست کردن این شلوار ها در موقعیت های مختلف بسنجید.

شما باید برحسب موقعیتی که قصد حضور در آن را دارید ترکیب و ست دیگر لباس های خود را با شلوار کتان امتحان کنید. به بیان خلاصه تر این شما هستید که به شلوار کتان هویت رسمی، نیمه رسمی یا غیر رسمی می‌بخشید.

ست کردن زیرکانه کفش با شلوار کتان

این شلوار یک انتخاب بی نظیر برای اسمارت استایل است و ظاهر شما را تمیز، مرتب و اراسته نشان می‌دهد.

از این رو شما میتوانید هر نوع کفشی را اعم از صندل های تابستانه، کفش های بندی آکسفورد، کتانی و بوت را با این شلوار جذاب مردانه ست کنید.

اگر انتخاب شما یک استایل اسپرت است، پیشنهاد ما به شما یک کفش ورزشی سفید است. این کفش به تنهایی بار نیمی از استایل هوشمندانه شما را به دوش خواهد کشید. 

انتخاب کفش رسمی برای ست کردن با شلوار کتان

شلوارهای کتان مردانه همانطور که قبل‌تر گفتیم برای سبک های نیمه رسمی و رسمی بهترین انتخاب به شمار می‌رود. اگر قصد دارید که یک استایل رسمی داشته باشید نمی‌توانید ریسک کنید چون شلوار کتان به خودی خود نمیه رسمی محسوب میشود و دیگر آیتم ها همگی باید رسمی انتخاب شوند. در غیر این صورت نتیجه نهایی مفید و جالب نخواهد بود.

اگر قصد حضور در یک مجلس رسمی یا میهمانی رسمی را دارید فراموش نکنید که میتوانید از شلوارهای کتان برای جایگزینی کت و شلوار رسمی استفاده کنید. از این رو در این استایل هم باید از کفش های رسمی مانند جیر و چرم استفاده کنید تا خدشه ای به رسمیت استایل شما وارد نشود.

کدام کفش ها را با شلوار کتان ست کنیم؟

با اینکه شلوار کتان آیتمی ترکیب پذیر محسوب می‌شود و با همه کفش ها ست می‌شود اما با تعدادی از کفش‎ها ترکیب زیباتر و جذاب‌تری می‌سازد. با این حال ممکن است در انتخاب کفش مناسب با شلوار کتان نیز رخ دهد. اگر میخواهید با شلوار کتان صندل مردانه، کفش ورزشی اسپورت یا راحتی حتی چکمه بپوشید در ادامه با این مقاله با ما همراه باشید.

ست چکمه و پوتین با شلوار کتان

ترکیبی فوق العاده و جذاب. این سبک مناسب کار است و می‌توانید آن را در ماموری های کاری و همه کارهایی که به فعالیت نیاز دارند با شلوار کتانی خوش رنگ و خوش دوخت بنابر سلیقه شخصی خود ست کنید.

هم چنین دست آزادی در انتخاب نوع پوتین یا چکمه خود دارید و می‌توانید برخسب سلیقه شخصی، هارمونی و مناسب بودن چکمه جیر، پوتین چرم، بوت چوکا یا چکمه چلسی را انتخاب کنید. در حالی که بوت های چوکا برای استایل نیمه رسمی انتخابی متمایز و زیرکانه به شمار می‌رود، چکمه های چلسی برای استایل های رسمی انتخابی مناسب تر هستند.

ست لوفر با شلوار کتان

کفش های راحتی لوفر یک انتخاب بسیار مناسب برای ست کردن با شلوارهای جذاب کتان می‎باشند و شما مطمئن باشید که انتخابی مناسب و درست انجام داده اید. این دو آیتم به خوبی با یک دیگر هماهنگ و منطبق می‌شوند. شما می‌توانید این ترکیب شگفت انگیز را در استایل های رسمی و نیمه رسمی استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که کفش های لوفر را بدون جوراب بپوشید.

ست کفش کتانی با شلوار کتانی

شما برای تفریحات آخر هفته، یک کوهنوردی نفس گیر و گشت و گذار در طبیعت به یک شلوار راحت کتانی و یک کفش اسپورت کتانی نیاز دارید. اگر میخواهید با دیگران متفاوت باشید از ترکیب رنگی متضاد سفید و مشکی برای شلوار و کفش استفاده کنید .

 

ست کفش بندی با شلوار کتان

اگر میخواهید استایلی نیمه رسمی برای خود داشته باشید پیشنهاد ما به شما یک جفت کفش بند دار آکسفورد است. اگر کفش آکسفورد یا دربی در جنس جیر باشند ابن ترکیب زیباتر خواهد درخشید . به عنوان مثال کفش های مشکی از کفش های قهوه ای و عنابی برای ست کردن با شلوارهای کتان رنگ روشن مناسب تر هستند.

۰۶
آبان

دکمه سرآستین جزء اکسسوری هایی است که بسیار شیک و زیباست که برای آقایان خوش پوش بسیار حائز اهمیت است.دکمه های سر آستین در پوشاک آقایان یکی از دکمه هایی محسوب میشود که تنوع در آنها بسیار زیاد است. دکمه  سرآستین در بدو ظهور ویژه طبقه های اشرف زاده بوده است. دکمه سرآستین دارای انواع مختلفی است که یکی از مدل های اصلی آن مدلی است که به وسیله یک میله و یک دایره کوچک به یک دایره تزئینی بزرگتری متصل شده است. در برخی از آن ها دکمه سرآستین به شکل لولایی است که این نوع از دکمه سرآستین ها بسیار رایج تر هستند.

اهمیت استفاده از دکمه سرآستین

دکمه سرآستین جز اکسسوری هایی هستند که تکمیل کننده ی تیپ و استایل آقایان به شمار می روند. دکمه سرآستین، دکمه های تزئینی هستند که برای بستن دو سر آستین های مردانه استفاده می شوند. یک طرف دکمه سرآستین به اندازه جای دکمه است و بخش دیگر آن بزرگ تر است که معمولا نگین یا طرحی بر روی آن است که به عنوان طرف تزئینی به حساب می آید. این دو بخش به وسیله یک میله یا زنجیر به یکدیگر متصل می شوند. دکمه سر آستین یک اکسسوری است که جز اکسسوری های بسیار کوچک به حساب می آید که بیشتر در استایل رسمی از آقایان از آن استفاده می کنند.

دکمه سرآستین اکسسوری است که تاثیر زیادی در ظاهر کت و شلوار و پیراهن میگذارد.

چرا آقایان دکمه سرآستین استفاده کنند؟

  • داشتن دکمه سرآستین در ست کت و شلوار برای هر فرد خوشتیپ لازم است
  • دکمه سرآستین نشانده استایل خاص و جذاب یک مرد است
  • ایجاد تغییر و جلوه در لباس های ساده و همیشگی
  • نشان دهنده اهمیت یک آقا به طرز استایل شخصی خود
  • ایجاد هماهنگی و نظم در رنگ و مدل لباس با طرح های موجود بر روی دکمه سرآستین

دکمه های سرآستین انواع مختلفی دارند که بسته به نوع و سلیقه شما میتوانید دکمه سرآستین مناسب سلیقه خود را بخرید. دکمه های سرآستین برخی بسیار ساده و برخی نگین دار هستند. دکمه سرآستین ها همچنین از نظر ساختاری با هم تفاوت دارند بعضی از آنها با یک میله و بعضی دیگر با یک زنجیر بهم متصل شده اند و برخی از آنها گیره های متفاوتی دارند.

 

 

انواع دکمه سرآستین

دکمه سرآستین لولایی: این نمونه  از دکمه سرآستین ها دارای سطح صافی هستند که در قسمت انتهایی آن ها لولایی قرار گرفته است که باعث می شود دکمه بر روی سرآستین ثابت بماند. این مدل از دکمه سرآستین ها به راحتی باز و بسته می شوند و از آن دسته مدل هایی هستند که در بازار بسیار رایج است.

دکمه سرآستین دو سری

مدل دکمه سرآستین دو سری از مدل های تزئینی و خاص به شمار می رود. در این مدل دکمه سرآستین به شکل کروی است و پایه متصل شده به آن خمیده شکل است. این مدل از دکمه سرآستین ها معمولا از دکمه سرآستین های دیگر گران تر هستند و ساختار آن از فلز است.

دکمه سرآستین مدل قفل شونده

در مدل دکمه سرآستین قفل شونده عملکرد آن مانند قفل ساعت است. ساختار این مدل به این شکل است که یک قسمت پایه دارد که نقش لولا را ایفا میکند و دارای یک قسمت رویی است که در قسمت بالای دکمه سرآستین قرار می گیرد که کاربرد زیبایی دارد و کمی از پایه بزرگتر است. برای بستن این مدل قسمت کوچک یا همان پایه دکمه را باید از جای دکمه سر آستین پیراهن خود عبور دهید و قسمت بالایی را بر روی آن گذاشته فشار دهید تا قفل شود.

دکمه سرآستین مدل زنجیری

این مدل از دکمه سرآستین ها دارای دو سر هستند که با یک زنجیر به یکدیگر متصل شده اند. این مدل نسبت به مدل های لولایی، دوسری و قفل شونده خیلی محکم نیست و دو سرآستین را کمی شل نگه میدارد.

دکمه سرآستین گره ای

ساختار این مدل شبیه به دکمه سرآستین زنجیری است. اما برای ساخت آن از نخ های ابریشمی استفاده می کنند و برخلاف سایر دکمه های سر آستین دارای رنگ بندی بسیار زیادی است. این مدل معمولا از استحکام و دوام بالایی برخوردار است.

 

 

دکمه سرآستین پارچه ای

این نوع از دکمه سرآستین ها مانند مدل گره ای هستند که قسمت رویی آن از پارچه های متنوع پوشیده شده اما برخلاف مدل گره ای قسمت پایه آن از فلز است. در این مدل معمولا برای پوشاندن روی دکمه سرآستین از پارچه های بادوام و بسیار متنوع در رنگ بندی های مختلف استفاده می شود.

اما شاید سوال شما این باشد که چه زمانی از دکمه سرآستین استفاده کنیم؟

در پاسخ به این سوال، به طور کلی آقایان برای شرکت در مراسم رسمی، جلسات کاری مهم و مهمانی های رسمی که سبک استایل کلاسیک دارند از دکمه سرآستین که یک اکسسوری تزئینی به شمار می رود استفاده می کنند. زیرا دکمه سرآستین به استایل کت و شلوار شما یک جلوه خاص و جذابیت می بخشد. شما می توانید برای هرکدام از پیراهن های کلاسیک ساده خود از دکمه سرآستین استفاده کنید تا به سادگی به آن جلوه ای خاص بدهید. بطور کلی استفاده از دکمه سرآستین حتی در استایل های کژول روزمره شما به تیپ شما یک جذابیت خاصی می بخشد.

 

جنس دکمه سرآستین ها با هم متفاوت است بعضی از آنها جنس فلزی، پارچه ای، ابریشمی، نقره و حتی طلا دارند که بسته به نوع و سلیقه آقایان متفاوت است.

به طور کلی استفاده از دکمه سرآستین برای آقایان ضروری نیست اما لازم است زیرا به استایل و تیپ کلاسیک آنها یک خاص بودن و جذابیت می بخشد. حتی برخی از آقایان برای جذابیت بیشتر در استایل های روزانه و کژول خود از دکمه سرآستین استفاده می کنند تا زیباتر و جذاب تر به نظر بیایند.