اصول و قواعد خوشتیپی آقایان

نحوه ست کردن کت بلیزر با آیتم های دیگر

سه شنبه, ۲۵ تیر ۱۳۹۸، ۱۲:۴۲ ب.ظ

آیا تاکنون به پوشیدن یک کت بلیزر با یک تی‎شرت فکر کرده اید؟

آیا در نظر شما پوشیدن یک تی‌شرت یا پیراهن مردانه در دنیای مد و قوانین استایل قابل پذیرش است؟

کمتر کسی از این ست استفاده میکند اما اگر کسی از این ست استقبال کند و به درستی پوشیده شود ترکیبی کلاسیک، زیبا و خاص ایجاد خواهد کرد و وجه تمایز خود را با دیگران نشان خواهد داد.

اگر میخواهید استایلی متفاوت و خاص داشته باشید پیشنهاد ما به شما ترکیب کت بلیزر با تی شرت است . اگر قصد دارید در این استایل بدرخشید باید نکات مهمی را مدنظر داشته باشید. در ادامه نحوه ست کردن کت بلیزر با تی‌شرت را بررسی خواهیم کرد پس در ادامه با ما همراه باشید.

کت بلیزر از جمله کت هایی است که بسیار کاربردی بوده و برای استایل شیک روزمره انتخابی بسیار مناسب محسوب میشود و در میان مردان جوان از محبوبیت خاصی بهره مند است. هرچند این کت نوعی کت غیر رسمی محسوب میشود اما به راحتی با بسیاری از لباس های رسمی مانند پیراهن آکسفورد، پیراهن رسمی مردانه، شلوار رسمی مردانه و کلکسیون بزرگی از لباس های مختلف ست میشود.

شما میتوانید این کت را با تی شرت در مناسبت های کوچک مانند جشن تولد و دیدارهای دوستانه بپوشید و استایلی زیبا و چشم گیر داشته باشید. ناگفته نماند همانطور که میدانید این کت برای مراسم های غیررسمی انتخابی عالی به شمار میرود.

اما قبل از ست کردن کت بلیزر با تی شرت باید نکاتی را بدانید و مدنظر داشته باشید.

طرح کت بلیزر

دقت کنید که برای ست کردن تی شرت با کت بلیزر مردانه نباید از طرح ها و نقش های خیلی شلوغ استفاده کنید و برای این کار باید کت خود را با تی شرت های مختلف ست کنید و نتیجه را ببینید که طرح کت بلیزر شما با کذام تی شرت بهتر ست میشود . باز هم تاکید میکنیم که به سراغ تی شرت هایی بروید که طرح ساده‌ای داشته و از انتخاب طرح های شلوغ اجتناب کنید.

رنگ کت و تی شرت

در انتخاب رنگ این دو آیتم باید بدانید که نمیتوانید برای هر دو آیتم از یک رنگ استفاده کنید بلکه باید از دو رنگ متفاوت و خنثی استفاده کنید. رنگ های روشن و درخشان ظاهر شما را شلخته و نامرتب نشان میدهند و از زیبایی استایل شما میکاهند و هم چنین این شما هستید که از شیک بودن فاصله میگیرید.

اگر انتخاب شما برای کت رنگ روشن است پیشنهاد ما برای تی شرت رنگی خنثی مانند سفید، مشکی و خاکستری است.

اندازه کت بلیزر

همانند همه کت ها ، کت بلیزر نیز باید اندازه ای مناسب و استاندارد داشته باشد. اگر کت شما بیش از اندازه بزرگ باشد به نظر میرسد که شما کت پدر یا برادر بزرگ تر خود را پوشیده اید یا اگر خیلی تنگ باشد بنظر میرسد که شما مدت هاست خرید نکرده اید و از سایز خود بی اطلاعید.

در حالت اصلی شما باید بدانید که چه سایزی دارید و کت شما نباید به قدری کوتاه باشد که تا کمر شما باشد یا دست ها بسیار کوتاه تر و یا بسیار بلندتر از کمر کت باشند . بلکه باید میان این دو حالت قرار بگیرد. آستین ها نباید تا روی دست کشیده شوند یا اینکه تا روی ساعد شما قرار بگیرد بلکه باید روی مچ شما باشند.

استانداردهای کت بلیزر به مانند استانداردهای کت و شلوار است اما بهتر است که کت بلیزر کمی جذب باشد واندام شما را نمایش دهد ؛ اما این جذب بودن به معنای تنگی بیش از حد و اندازه نیست طوری که اطراف دکمه ها حالت x مانند به خود بگیرد در این صورت کت بلیزر منسب فرم بدن شما نیست .

اگر در قسمتی مانند بازو ، سرشانه یا کمر کت به بدنتان فشار می‌آورد اندازه ای نامناسب داشته و باید تعویض گردد.

تفاوت کت بلیزر با کت و شلوار چیست؟

هر دو کت هستند اما کت بلیزر مردانه در اصل کتی است که با شلوار ست نمیشود و غیر رسمی است هم چنین نوع دوخت آن با کت و شلوار متفاوت است . اما بیان تفاوت های اصلی این دو کت کمی سخت است . اگر تمایل دارید که یک کت بلیزر را به صورت غیر رسمی بپوشید جایی برای نگرانی وجود ندارد. این کت اساسا و ذاتا حالت غیر رسمی دارد و شیک و جذاب است .

بلیزر با تمامی لباس های کژوال و راحت به خوبی و آسانی ست میشود مانند شلوار جین. البته این به این معنی نیست که شما میتوانید آن را با هر لباس راحتی بپوشید.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی