اصول و قواعد خوشتیپی آقایان

نحوه خرید و نگهداری کیف های چرم مردانه

دوشنبه, ۱۴ مرداد ۱۳۹۸، ۰۱:۰۹ ب.ظ

کیف های دستی یکی از آیتم هایی هستند که هیچ گاه آقایان جدا نمیشوند. زیرا تمام وسایل و مدارک و اطلاعات مهم خودمان را توسط آن ها نگه داری و جابه‌جا می‌کنیم. کیف های چرم به علت اینکه گران بها و زیبا هستند در صورتی که کوچک ترین آسیبی به آن‌ها وارد شود ما را آزرده خاطر خواهد کرد. شاید در نظر شما تعمیر این کیف ها هزینه زیادی در بر نداشته باشد اما اصطلاحا این کیف دیگر برای شما کیف نخواهد شد و بعد از مدتی مجبورید یک کیف چرم نو بخرید.

در این مقاله میخواهیم که نکاتی را بررسی کنیم که هنگام خرید باید به آن ها دقت کرده تا به هیچ یک از مشکلاتی که درابتدا گفتیم برخورد نکنید.

 

اما برای این که یک کیف چرمی مناسب انتخاب و خریداری کنیم به چه ویژگی ها و نکاتی باید دقت کنیم که توسط افراد متقلب به دام نیفتیم؟

با ما همراه باشید

بررسی نوع چرم کیف 

امروزه تنوع چرم های موجود در بازار بسیار بالاست. به علت پیشرفت صنعت تولید چرم، استفاده از چرم های مختلف طبیعی و مصنوعی برای این کیف ها افزایش یافته است. همه ما کیف های چرم را دوست داریم اما کدام نوع چرم؟

واضح و بدیهی است که چرم های طبیعی تهیه شده از پوست حیوانات مانند گاو و شترمرغ قیمت بالایی دارند. اما چرم های مصنوعی از لایه ای چرم مصنوعی فرآوری شده بر روی لایه از پلاستیک یا چرم بی ارزش و بی کیفیت به کار می‌روند. مشخصه اصلی چرم های طبیعی براق بودن و پردازش بالای آن است که تمام پرزهای روی چرم پوشیده می‌شوند.

دوخت داخلی کیف دستی

امروزه با گسترش تکنولوژی و افزایش استفاده از کیف های چرم دستی این نوع دوخت ها منسوخ شده اند. اما در دوخت های نوین و دستگیره ها به شکل منحصر به فردی دوخته می‌شوند که حالت عمودی کیف را حفظ کنند. نکته بعدی در این مدل دوخت، ادامه دوخت تا پایین و کناره های کیف است تا وسایل موجود در کیف حالت آن را عوض نکنند.

 

دوخت خارجی کیف دستی

از مهم ترین مواردی که در خرید کیف چرمی دستی مردانه باید به آن دقت کنید دوخت خارجی کیف است. کیف های بی کیفیت و با کیفیت را میتوان از روی دوختشان تشخیص داد. چرم های با کیفیت افزون بر دوخت مناسب، خوب سوزن میخورند. 

در دوخت ماشینی از دو سوزن با دو سوراخ مجزا برای دوخت استفاده می‌شود. این کار باعث افزایش روزنه های دوخت میشود. این مساله بر روی کیفیت دوخت و کیفیت کیف اثر منفی میگذارد. از این رو دوخت دستی تک سوراخ ازاین نوع دوخت مناسب تر است.

 

یراق آلات 

شما با نگاه ریزبینانه به کیفیت فلزات، یراق آلات، آهنربا با زیپ وسگک روی کیف باید متوجه نکات ریزی بشوید. اگر لولا ها ، زیپ یا آهنربای درب کیف از کیفیت مناسبی برخوردار نباشند سخت تکان بخوردند یا شل باشند نشان از ضعیف بودن قطعات دارند. شاید این ضعف ها و کم کیفیتی ها در نگاه اول دیده نشوند اما با گذشت زمان این مسائل آشکار خواهد شد.

کیف هایی که توسط برندهای مطرح و معروف تولید می‌شوند در اشیا فلزی و یراق خود با دیگر محصولات موجود در بازار تفاوت دارند. علاوه بر طراحی و شکل و جنس، این قطعات فلزی از وزن زیادی برخوردارند.

 

درانتخاب کیف های دستی بسیار دقت کنید زیراهرگونه اشکال یا پارگی در موقعیت های مهم سبب آبروریزی خواهد شد. در ادامه به روش های نگهداری کیف چرم میپردازیم

 

تمیز کردن کیف چرم

کیف چرم را باید در فاصله زمانی کوتاه مدت تمیز کنید. راحت ترین راه برای پاک کردن آلودگی های کیف چرم استفاده از پارچه ای کتان خیس شده با آب و صابون است. برای تمیز کردن پارچه را در جهت بافت چرم به ارامی بکشید تا آلودگی ها پاک شوند.

 

تمیزکردن نقطه ای

بهترین روش برای پاک کردن لکه های مقاوم مانند خون، چربی و جوهر مالیدن آبلیمو و الکل به کیف است.

هم چنین از استعمال مستقیم دستمال مرطوب و محصولات پاک کننده آرایش بر روی چرم خودداری کنید. اگر مجبور بودید از دستمال مرطوب استفاده کنید ابتدا باید دستمال را با آب رقیق کرده و روی یک سطح کوچک غیر قابل دیدن مانند زیر کیف با احتیاط استفاده کنید. هم چنین اگر روغن روی کیف چرم ریخت از پودر بچه برای جذب کردن روغن استفاده کنید

رسیدگی به کیف های چرم

کیف های چرم برای اینکه بعد از چندین سال مانند روز اول نرم و شاداب و براق باشند نیازمند رسیدگی وتوجه هستند. برای این کار میتوانید از روغن کتان و سرکه استفاده کنید. هم چنین کیف های چرم را در معرض روغن های معدنی و نفتی قرار ندهید. یراق های فلزی کیف مانند سگکف زیپ و قلاب ها را با پولیش کردن جلا دهید. برای این کار از پارچه ای کتان که آغشته به پاک کننده های خانگی استفاده کنید. این کار باعث جلا گرفتن یراق ها شده و خراش ها را می پوشاند.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی