اصول و قواعد خوشتیپی آقایان

چگونه مناسب ترین شلوار مردانه را انتخاب کنیم؟

دوشنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۹۸، ۱۱:۲۳ ق.ظ

 

آقایان انواع لباس های مردانه را در کمد لباس های خود دارند . اما در اصل این شلوار مردانه است که هارمونی استایل شما را ترکیب میکند و اگر در انتخاب آن اشتباه کنید کل استایل خود را زیر سوال خواهید برد. همه لباس های زیبایی که شما برای داشتن استایل زیبا و جذاب و مردانه میپوشید با شلوار مردانه مناسب جلوه پیدا خواهد کرد . شلوار برای اینکه بتواند استایل شما را تکمیل کند باید به خوبی دوخته شده باشد . در ادامه به نکاتی میپردازیم که به هنگام خرید شلوار یا دوخت شلوار باید آن ها را در ابتدا بررسی کنیم.

 

پارچه شلوار و شناخت بهترین نوع آن 

 بعضی از پارچه ها در طول زمان و اثر شستشو ظاهر و بافت خود را از دست بدهند . پس لازم است که متناسب با فصل و زمان استفاده از شلوارمردانه از پارچه متناسب استفاده کنید . پارچه های تابستانه برای شلوار مردانه عموما از پارچه های لینن ، فلانل ، جین و کتان که یک پارچه کلاسیک تابستانه است دوخته میشوند . پارچه کتان با توجه به سبکی ، نازکی و ایستایی مناسب خود از پارچه های محبوب دوخت شلوار مردانه برای فصل بهار و تابستان است . البته در انتخاب پارچه باید بودجه خود را نیز در نظر بگیرید .

برای دوخت یک شلوار مردانه به مقدار  150 سانتی متری پارچه نیاز داریم .

 

 زیباترین و شیک ترین شلوارهای مردانه شلوار پشمی است که در عین زیبایی نیاز به مراقبت های خاصی دارد . این شلوار جاذب الکتریسیته بوده و ممکن است بعد از مدتی بافت نامناسبی پیدا کند از این رو باید در نگهداری آن باید دقت کافی به کار گرفته شود.

 

برخلاف پارچه قبلی شلوارهایی که از جنس پلی استر هستند به علت بافت پلاستیکی خود به راحتی در ماشین لباسشویی و یا به صورت دستی شسته و راحت خشک میشوند . در رده بعدی شلوارهای فلانل که نوعی پارچه پشمی هستند . این نوع پارچه ها مناسب چهارفصل هستند .

سایز و اندازه شلوار 

شلوار راسته و کمر معمولی بهترین نوع شلوار مردانه هستند که همواره مورد توجه آقایان بوده و هیچ گاه جایگاه خود را در میان مردانه از دست نداده است . شلوار مردانه باید کاملا متناسب با فرم بدن باشد . . قبل از خرید شلوار مردانه باید تمامی درزهای آن را بررسی کنید که قابلیت شکافت و تغییر سایز داشته باشد . در غیر این صورت سعی کنید یک سایز بزرگتر را انتخاب کنید .

شلواردست دوزی که به خیاط خود سفارش میدهید در مقایسه با شلوارهای آماده قابل اطمینان تر هستند زیرا با دقت کافی آماده و دوخته میشوند . در دوخت شلوارهای دست دوز به علت نظارت کامل شما دیگر نگرانی بابت پارچه و دوخت آن ندارید . اما در خرید از فروشگاه ها باید به دقت نوع پارچه و اندازه شلوار را بررسی کنید .

قد متناسب شلوار

اگر قد کوتاه هستید یا اندام چاقی دارید ، هنگام خرید شلوار باید حتما آن را به همراه کفش پرو کنید یا باید لباسی که بیشتر اوقات به تن دارید بهتر است پوشیده باشید تا بدانید اندازه آن مناسب با شما و دیگر لباس هایتان هست یا خیر .

 

لوازم جانبی شلوار

زیپ و دکمه شلوار جز یراق شلوار محسوب میشود از این رو میتوانید سلیقه شخصی خود را در آن اعمال کنید . انتخاب نوع شلوار بستگی به سلیقهه شخصی شما دارد . شلوارهای دکمه دار مطمئن تر از شلوارهای زیپ داغر هستند اما شلوار های زیپ دار دوام بالاتر و ایستای بهتری در قسمت جلوی شلوار دارند .

 

رنگ شلوار

اما جذاب ترین و مهم ترین بحث در انتخاب شلوار برگزیدن رنگ آن است . رنگ شلوار همواره باید تابع هارمونی بالاتنه باشد و عموما رنگ شلوار را با کت و پیراهن و جلیقه ست میکنند . با استفاده از wheelcolor میتوانید رنگ مناسب شلوار را با توجه به رنگ پیراهن خود انتخاب کنید .

 

مدل های مختلف شلوار مردانه

شلوار های مردانه در سه نوع اندامی یا جذب ، دم پا گشاد و راسته دوخته میشوند . شلوار های اندامی بیشتر مناسب افراد لاغر اندام و ورزشکار با اندام ورزیده است تا ظاهر شما را جذاب جلوه دهد .

همچنین اگر چاق هستید بهتر است از شلوار های راسته یا دم پا گشاد استفاده کنید تا بین بالا تنه و پاهای شما تناسب ایجاد شود هر چند این مدل کمی از مد روز به دور است . شلوار های راسته نیز از بالا تا پایین به یک اندازه هستند و مناسب افرادی که تناسب اندام دارند می باشد .

 

شلوار پیلی دار مردانه

شلوارهای پیلی دار به نسبت شلوار های راسته و بدون پیلی راحت تر هستند . از این رو استقبال آقایان از این نوع شلوار بسیار بالاست . اما شلوارهای بدون پیلی رسمی تر از شلوارهای پیلی دار هستند و اینکه پیلی شلوار کمر شما را پهن تر نشان خواهد داد و شما چاق تر به نظر خواهید رسید .

 

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی