اصول و قواعد خوشتیپی آقایان

این اکسسوری انتخاب جذاب ترین مردان است

دوشنبه, ۶ آبان ۱۳۹۸، ۱۱:۱۰ ق.ظ

دکمه سرآستین جزء اکسسوری هایی است که بسیار شیک و زیباست که برای آقایان خوش پوش بسیار حائز اهمیت است.دکمه های سر آستین در پوشاک آقایان یکی از دکمه هایی محسوب میشود که تنوع در آنها بسیار زیاد است. دکمه  سرآستین در بدو ظهور ویژه طبقه های اشرف زاده بوده است. دکمه سرآستین دارای انواع مختلفی است که یکی از مدل های اصلی آن مدلی است که به وسیله یک میله و یک دایره کوچک به یک دایره تزئینی بزرگتری متصل شده است. در برخی از آن ها دکمه سرآستین به شکل لولایی است که این نوع از دکمه سرآستین ها بسیار رایج تر هستند.

اهمیت استفاده از دکمه سرآستین

دکمه سرآستین جز اکسسوری هایی هستند که تکمیل کننده ی تیپ و استایل آقایان به شمار می روند. دکمه سرآستین، دکمه های تزئینی هستند که برای بستن دو سر آستین های مردانه استفاده می شوند. یک طرف دکمه سرآستین به اندازه جای دکمه است و بخش دیگر آن بزرگ تر است که معمولا نگین یا طرحی بر روی آن است که به عنوان طرف تزئینی به حساب می آید. این دو بخش به وسیله یک میله یا زنجیر به یکدیگر متصل می شوند. دکمه سر آستین یک اکسسوری است که جز اکسسوری های بسیار کوچک به حساب می آید که بیشتر در استایل رسمی از آقایان از آن استفاده می کنند.

دکمه سرآستین اکسسوری است که تاثیر زیادی در ظاهر کت و شلوار و پیراهن میگذارد.

چرا آقایان دکمه سرآستین استفاده کنند؟

  • داشتن دکمه سرآستین در ست کت و شلوار برای هر فرد خوشتیپ لازم است
  • دکمه سرآستین نشانده استایل خاص و جذاب یک مرد است
  • ایجاد تغییر و جلوه در لباس های ساده و همیشگی
  • نشان دهنده اهمیت یک آقا به طرز استایل شخصی خود
  • ایجاد هماهنگی و نظم در رنگ و مدل لباس با طرح های موجود بر روی دکمه سرآستین

دکمه های سرآستین انواع مختلفی دارند که بسته به نوع و سلیقه شما میتوانید دکمه سرآستین مناسب سلیقه خود را بخرید. دکمه های سرآستین برخی بسیار ساده و برخی نگین دار هستند. دکمه سرآستین ها همچنین از نظر ساختاری با هم تفاوت دارند بعضی از آنها با یک میله و بعضی دیگر با یک زنجیر بهم متصل شده اند و برخی از آنها گیره های متفاوتی دارند.

 

 

انواع دکمه سرآستین

دکمه سرآستین لولایی: این نمونه  از دکمه سرآستین ها دارای سطح صافی هستند که در قسمت انتهایی آن ها لولایی قرار گرفته است که باعث می شود دکمه بر روی سرآستین ثابت بماند. این مدل از دکمه سرآستین ها به راحتی باز و بسته می شوند و از آن دسته مدل هایی هستند که در بازار بسیار رایج است.

دکمه سرآستین دو سری

مدل دکمه سرآستین دو سری از مدل های تزئینی و خاص به شمار می رود. در این مدل دکمه سرآستین به شکل کروی است و پایه متصل شده به آن خمیده شکل است. این مدل از دکمه سرآستین ها معمولا از دکمه سرآستین های دیگر گران تر هستند و ساختار آن از فلز است.

دکمه سرآستین مدل قفل شونده

در مدل دکمه سرآستین قفل شونده عملکرد آن مانند قفل ساعت است. ساختار این مدل به این شکل است که یک قسمت پایه دارد که نقش لولا را ایفا میکند و دارای یک قسمت رویی است که در قسمت بالای دکمه سرآستین قرار می گیرد که کاربرد زیبایی دارد و کمی از پایه بزرگتر است. برای بستن این مدل قسمت کوچک یا همان پایه دکمه را باید از جای دکمه سر آستین پیراهن خود عبور دهید و قسمت بالایی را بر روی آن گذاشته فشار دهید تا قفل شود.

دکمه سرآستین مدل زنجیری

این مدل از دکمه سرآستین ها دارای دو سر هستند که با یک زنجیر به یکدیگر متصل شده اند. این مدل نسبت به مدل های لولایی، دوسری و قفل شونده خیلی محکم نیست و دو سرآستین را کمی شل نگه میدارد.

دکمه سرآستین گره ای

ساختار این مدل شبیه به دکمه سرآستین زنجیری است. اما برای ساخت آن از نخ های ابریشمی استفاده می کنند و برخلاف سایر دکمه های سر آستین دارای رنگ بندی بسیار زیادی است. این مدل معمولا از استحکام و دوام بالایی برخوردار است.

 

 

دکمه سرآستین پارچه ای

این نوع از دکمه سرآستین ها مانند مدل گره ای هستند که قسمت رویی آن از پارچه های متنوع پوشیده شده اما برخلاف مدل گره ای قسمت پایه آن از فلز است. در این مدل معمولا برای پوشاندن روی دکمه سرآستین از پارچه های بادوام و بسیار متنوع در رنگ بندی های مختلف استفاده می شود.

اما شاید سوال شما این باشد که چه زمانی از دکمه سرآستین استفاده کنیم؟

در پاسخ به این سوال، به طور کلی آقایان برای شرکت در مراسم رسمی، جلسات کاری مهم و مهمانی های رسمی که سبک استایل کلاسیک دارند از دکمه سرآستین که یک اکسسوری تزئینی به شمار می رود استفاده می کنند. زیرا دکمه سرآستین به استایل کت و شلوار شما یک جلوه خاص و جذابیت می بخشد. شما می توانید برای هرکدام از پیراهن های کلاسیک ساده خود از دکمه سرآستین استفاده کنید تا به سادگی به آن جلوه ای خاص بدهید. بطور کلی استفاده از دکمه سرآستین حتی در استایل های کژول روزمره شما به تیپ شما یک جذابیت خاصی می بخشد.

 

جنس دکمه سرآستین ها با هم متفاوت است بعضی از آنها جنس فلزی، پارچه ای، ابریشمی، نقره و حتی طلا دارند که بسته به نوع و سلیقه آقایان متفاوت است.

به طور کلی استفاده از دکمه سرآستین برای آقایان ضروری نیست اما لازم است زیرا به استایل و تیپ کلاسیک آنها یک خاص بودن و جذابیت می بخشد. حتی برخی از آقایان برای جذابیت بیشتر در استایل های روزانه و کژول خود از دکمه سرآستین استفاده می کنند تا زیباتر و جذاب تر به نظر بیایند.

 

نظرات  (۱)

  • مهران بیان
  • چقدر مهمه این دکمه سر آستین، تکلیف اونایی که لباس بدون دکمه میپوشن چیه؟ جذابیتشون را از کجا آوردن؟

    پاسخ:
    با عرض ادب و احترام 
    دکمه سرآستین در استایل رسمی وکلاسیک کاربرد دارد. آنچه مدنظر شماست استایل کژوال و اسپرت است که خوشتیپی در آنها به عوامل دیگری بستگی دارد.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی